۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۷۲۶۹۵
نایب رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم:

طلاب هشدارهای آیت الله کعبی درباره حوزه انقلابی را جدی بگیرند

طلاب هشدارهای آیت الله کعبی درباره حوزه انقلابی را جدی بگیرند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه حرکت‌های خودسرانه به نام انقلابی گری، جای دفاع ندارد، از طلاب خواست که هشدارهای آیت الله کعبی را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های انقلابی گری از دیدگاه مکتب امامین انقلاب پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) مسیر رشد و تعالی علمی حوزه های علمیه در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را ترسیم کردند و همچنین امام راحل برای ادامه نیافتن اسلام آمریکایی و حرکت در اسلام ناب محمدی فرمودند که طلاب با ارکان جامعه مدرسین تعامل و همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: نباید هر جریانی به نام حوزه انقلابی و بدون در نظر گرفتن رهمنودهای رهبر معظم انقلاب، توصیه های مراجع عظام انقلاب و بزرگان جامعه مدرسین اقدامات و حرکت های خودسرانه ای را انجام دهد که اقدامات آنها هیچ گونه جای دفاعی را نگذارد.

وی با بیان اینکه طلاب با عقلانیتِ همراه بصیرت برای بر پایی و حفظ حوزه انقلابی گام بردارند، افزود: حرکت های افراطی و تفریطی در حوزه های علمیه سبب می شود که حقایق بسیاری در زمان غبارآلوده بودن اوضاع سیاسی جامعه پنهان بماند.

نایب رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه ابراز داشت: طلابی که درصدد حفظ و استمرار حوزه انقلابی هستند، نباید اجازه بدهند که افرادی تندرویی میان آنها قرار گیرد که نسبت به بزرگان جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه هیچ گونه اعتمادی ندارند.

وی از طلاب انقلابی خواست که درصدد اجرایی کردن مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید در حوزه های علمیه باشند و گفت: نباید به اسم حوزه انقلابی، بزرگان حوزوی که سابقه جبهه، مجروحیت و ایثارگری را در کارنامه خود دارند و بر مسیر حمایت رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی استوار مانده ­اند، کنار گذاشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر ضرورت هوشیاری زمان سنجی، موقعیت سنجی طلاب انقلابی تأکید و بیان کرد: باید تمام جریان‌ها و گروه های حوزوی، هشدارها و رهنمودهای آیت الله کعبی که از موضع نصح و خیرخواهی برای جریان‌های انقلابی در فضای حوزه ایراد شد را جدی بگیرند.  

نایب رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه ابراز داشت: طلاب جوان با انسجام، اتحاد و یک صدایی علیه استکبار جهان و صهیونیسم بین الملل و جلوگیری از نفوذ در حوزه گام بردارند و هرگز اجازه ندهند که برخی به اسم گروه های انقلابی سبب ایجاد تشتت و اختلاف در میان حوزویان شود.

وی بزرگان حوزه را میراث ماندگار مکتب امام خمینی(ره) دانست و افزود: از علما و بزرگان حوزه درخواست داریم که همچون گذشته، آغوش پر مهر خود برای طلاب جوان بگشایند و آنها را مورد حمایت های خود قرار دهند و همچنین تشکل ها و نهادهای حوزوی از ایده ها و تفکرات طلاب جوان بهره بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه وحدت، ایثار و از خودگذشتگی در حوزه های علمیه و طلاب جوان مثال زدنی است، افزود: طلاب جوانان با روحیه پر نشاط و پر تلاش در گروه های جهادی برای رفع مشکلات مردم خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه دادند و همچنین حوزه علمیه قم در پژوهش، تحقیق و تولیدات علمی سرآمد و سبب فخر و مباهات نظام اسلامی است.

نایب رییس مجمع نمایندگان و فضلای حوزه ابراز داشت: باید مسیر انقلابی بودن با الگوگیری از اندیشه شهید قاسم سلیمانی باشد؛ زیرا که وی همواره سرباز ولایت بود و نه جلوتر و نه عقب تر از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: نباید جریان­‌های انقلابی حوزوی در اتفاقات روز و مسائل جامعه یک سویه و عجولانه تصمیم بگیرند که منجر به حرکت های تندی شود که برخی مسائل را زیر سؤال می برد./998/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
..تشکر می کنیم.
3
1
ناشناس
Netherlands
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
.. حمایت از مواضع ایت الله کعبی ..
3
1
ناشناس
Netherlands
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
طیب الله انفاسکم .موضع گیری به جایی است . حمایت از مواضع ایت الله کعبی در تبیین شاخص های حوزه انقلابی وخطر نفوذ وهشدارهای ناصحانه در نجوه کنش انقلابی گری وعقلانیت انقلابی واحترام به بزرگان مورد استقبال فضلای جوان وانقلابی حوزه قرار گرفته است. از رسا و عالم مجاهد وانقلابی اقای ضوی همدانی درروشنگری تشکر می کنیم.
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
یکی نیست به این کم عقل های تازه به دوران رسیده انقلابی نما بگه زمانی شما خاک بازی می کردید و رسا داشت از مبانی انقلاب در حوزه دفاع می کرد و بچه هاش انگ تندروی میخوردن
2
1