هشدار نسبت به اقدامات خودسرانه و افراطی به نام "انقلابی گری" در حوزه
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در سلسله نشست های بصیرت افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه که 17 دی ماه با عنوان «حوزه های علمیه و آنتی تز انقلاب» از سوی مجمع نمایندگان طلاب، قرارگاه حوزه انقلابی و واحد سیاسی بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا در مدرس امام(ره) مدرسه فیضیه برگزار شد، در ابتدا به قیام 19 دی مردم قم اشاره کرد و اظهار داشت: 19 دی حماسه ماندگار مردم قم در شکوفا کردن انقلاب اسلامی بود که عمدتا خیزش قیام 19 دی برخاسته از غیرت دینی طلاب، فضلا و حمایت از مرجعیت دینی شکل گرفت و اقشار گوناگون مردم پشتیبانی نموده و این قیام بر اساس عمل به وظیفه شرعی و همراه شدن طلاب و فضلا با بزرگان و مراجع تقلید و دفاع از حریم مرجعیت بوده است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری به رحلت آیت الله محمد یزدی اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان شخصیت بسیار بزرگی بود که کوله باری از تجربه و روحیه انقلابی و حرکت و پیشتازی در نهضت امام راحل و مبارزه با طاغوت را در کارنامه خود داشته است.
عضو جامعه مدرسین با تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح یزدی به عنوان الگوی حوزویان و نیروهای انقلابی بود. مکتب فیضیه، خاستگاه پرورش شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابو مهدی المهندس و شهید فخری زاده ها بوده و حقیقتا مداد العلما افضل من دماء الشهدا می باشد.
مؤلفه های مکتب حاج قاسم سلیمانی
سخنران این نشست به مؤلفه های مکتب حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: ایمان، جهاد، ولایت، فداکاری و شهادت طلبی از مؤلفه های مکتب حاج قاسم سلیمانی است و حوزه علمیه متحرک و برخاسته از آموزه های اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی را ایجاد کرد و در گفتمان انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده ها تربیت شدند.
این استاد حوزه بیان داشت: انقلاب مولود حوزه های علمیه و مرجعیت است و حفظ و صیانت از این انقلاب و تداوم آن و گسترش حاکمیت الهی در منطقه و سطح بین الملل، جزو مأموریت های حوزه علمیه است.
آیت الله کعبی با اشاره به عنوان این نشست، اظهار داشت: واژه «تز»، «آنتی تز» و نتیجه آن که «سنتز» است، در فلسفه هگل آمده و یک روش دیالکتیکی است؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار 19 دی مردم قم با ایشان بیان کردند که قم تز انقلاب است و منظور ایشان این بود که انقلاب برخاسته از شهر مقدس قم است و در سطح کشور و منطقه گسترش پیدا کرده است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: قیام 19 دی مردم قم، جرقه انقلاب بود و انقلاب از قم آغاز شد و این مسئله، معنای این جمله است که رهبر انقلاب فرمودند: «قم تز انقلاب است»؛ اما دشمن به دنبال آن است که تز انقلاب را که قم است، به آنتی تز انقلاب تبدیل نماید که به آن دست نخواهند یافت.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: آیا رهبری که این جمله را فرمودند، یک مطلب صرفا احتمالی است؟ یا اطلاعات و اخبار و بررسی تحلیلی و میدانی این مطلب را نشان می دهد؟ که در پاسخ باید گفت آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و سرویس های جاسوسی شبانه روزی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری در حال فعالیت هستند و یکی از محورهای کار آنان نفوذ در روحانیت و حوزه های علمیه است.
ماجرای همایشی در واشنگتن با عنوان «روحانیت، چالش ها و راهکارها و نگاه به آینده»
سخنران این نشست تصریح کرد: حدود ده سال قبل، همایشی در واشنگتن بعد از فتنه 88 از سوی یک شخص معمم با عنوان «روحانیت، چالش ها و راهکارها و نگاه به آینده» برگزار شد؛ این شخص شبکه ای به نام «سلام» دارد و در گذشته در قم توزیع کننده شهریه یکی از آقایان بوده است که به آمریکا فرار کرده و در آنجا تشکلی را به نام تشکل روحانیت نجف و قم راه اندازی کرده است.
این استاد حوزه بیان داشت: جمع بندی آن همایش این بود که روشنفکرها قبل از انقلاب به گونه ای عمل کردند که در مقایسه با حرکت روحانیت از آنان شکست خوردند و روحانیت موفق به انقلاب شد و آن را تثبیت نمود؛ در این همایش این سؤال را مطرح کردند که در حال حاضر چه کاری باید انجام دهیم؟ که به این نتیجه رسیدند باید گفت و گویی را با روحانیت آغاز کرده تا بتوانند مجموعه ای از روحانیون را با خود همراه نمایند.
آیت الله کعبی اظهار داشت: در این همایش بیان شده است که ما در قم بررسی کردیم 850 استاد حوزه وجود دارد که از میان آنان، 35 استاد فقط سخن می گویند و مابقی ساکتند و از این 35 نفر که سخن می گویند، پنج نفر فعالند و آن اساتید ساکت، یا با ما هستند، یا ما قدرت تأثیرگذاری بر آنان را داریم و می توانیم از آنان سربازگیری نماییم و در آن همایش بر این مطالب تصریح می کنند.
وی ابراز داشت: امجد مفلوک و بیچاره از همین قبیل انسان هاست که مورد نفوذ قرار گرفته و به فرانسه پناه برده و مطالب هتاکانه و ظالمانه ای را بیان کرده و در اردوگاه دشمنان اسلام قرار می گیرد.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: ما شخصی را داشتیم که در قم خطیب و منبری بود اما سرویس های اطلاعاتی پسر او را جذب کرده و او را در بی بی سی فعال نموده و پس از آن وقت ملاقات از او گرفته و در ترکیه با او قرار گذاشتند و او را از راه به در کردند.
پروژه نفوذ دشمن در حوزه افسانه نیست
سخنران این نشست تصریح کرد: پروژه نفوذ دشمن افسانه نیست؛ بلکه هم طراحی نظری دارد و هم واقعیتهای میدانی؛ سرویس های اطلاعاتی از راه هایی همچون مباحث جنسی، پول، شهرت، جاه طلبی و ... وارد شده و بر روی نقاط ضعف افراد کار کرده و او را جذب می نمایند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه خطر نفوذ جدی است، بیان داشت: دشمن امروز کار می کند که مدرسه علمیه بسازد و مرجعیت تراشی کند و این مباحث جزو واقعیت هاست؛ از نفوذ مهمتر، شرکت های تجاری است که دشمنان برای اطرافیان برخی از افراد دارای عنوان قابل توجه فراهم کرده و آنان را وابسته اقتصادی خود کرده و از طریق این شرکت ها کارهای خود را انجام می دهند و در مورد این داستان نیز مصداق های قابل توجهی وجود دارد.
آیت الله کعبی اظهار داشت: مسئله بعدی، دادن بورسیه به افراد است تا در خارج از کشور تحصیل کرده و به آنان تسهیلات می دهند و در آنجا با او رابطه برقرار کرده و بر او تأثیرات خود را می گذارند.
وی ابراز داشت: سرویس های اطلاعاتی بر روی برخی از افراد معمم متجدد با تحصیلات دانشگاهی کار کرده و به آنان خط می دهند تا مطابق با برنامه های آنان عمل کنند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: ما امروز در میدان جنگ پیچیده با آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ... هستیم و این جنگ همانند دفاع مقدس نیست که دشمن و ادوات آن مشخص باشد؛ بلکه جنگ تمام عیار و نرمی است که در آن قرار داریم؛ دشمن در این جنگ تمام عیار، قرارگاه داشته و تقسیم کار می کنند تا به اهداف خود برسند.
گزارش رسا حاکی است، در ادامه این نشست آیت الله کعبی تصریح کرد: یکی از محورها در این تقسیم کارها، حوزه های علمیه است که تفاوتی میان حوزه قم، نجف و حوزه های دیگر وجود ندارد؛ اما قم از این باب حائز اهمیت است که تز انقلاب است.
هفت نقش کلیدی برای تقویت تز انقلاب و حوزه انقلابی
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به معنای تز انقلاب، بیان داشت: حوزه های عملیه و روحانیت در عصر غیبت هفت نقش کلیدی دارند که اگر این نقش ها را به خوبی ایفا کنند، می توانند تز انقلاب و حوزه انقلابی را تقویت کنند و اگر در این هفت محور، ضعیف عمل کنیم، تز انقلاب تضعیف می شود.
آیت الله کعبی با اشاره به هفت محور و نقش کلیدی روحانیت، اظهار داشت: محور اول، نهضت تبیین اسلام ناب محمدی بر پایه آموزه های اهل بیت (ع) است؛ ما باید این نهضت را راه اندازی کنیم تا اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) شناخته شود.
وی ابراز داشت: محور دوم، نهضت سلوک اخلاقی و معنوی است که یکی از شاخصه های تز انقلاب است که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند و باید به دنبال شخصیت های الگو باشیم.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: محور و رکن سوم، مدیریت اجتماعی است؛ ما باید جامعه را مدیریت نماییم و روحانی باید از خانه تا مسجد، روستا، بخش، شهر و کشور تأثیرگذار بوده و در مدیریت اجتماعی نقش اثرگذار داشته باشد.
سخنران این نشست تصریح کرد: زیرساخت اسلامی سیاسی، اسلام اجتماعی است و زیرساخت انقلاب سیاسی، انقلاب فرهنگی است و ما اول انقلاب فرهنگی کردیم تا انقلاب سیاسی ما پیروز شود. ما باید به سمت اسلام اجتماعی حرکت کرده و مدارس و مساجد را دریابیم.
این استاد برجسته حوزه بیان داشت: رکن چهارم، مرزبانی از اندیشه، اخلاق، احکام شرعی و ... است؛ حوزه باید در مقابل بدعت ها، انحرافات، فتنه ها و فسادها بایستد و بی تفاوت نباشد؛ اگر جریان فاسد و فتنه گری را مشاهده کرد، بدون تعارف مقابله آن ایستاده و مستدل، مستند، بر اساس برهان و منطق اسلام جواب دهد و شبهه ای بدون پاسخ بماند.
آیت الله کعبی اظهار داشت: رکن و محور پنجم، دیدبانی راهبردی است؛ ما باید چهل سال انقلاب را ارزیابی کلان راهبردی نماییم تا بتوانیم در گام دوم، تمدن سازی را به پیش ببریم.
وی ابراز داشت: رکن ششم، جهاد خستگی ناپذیر است؛ جهاد یعنی تولید قدرت برای اسلام و تضعیف دشمن و همراهی با ولایت؛ حوزه ما حوزه مجاهد و مجاهدپروری است و پرچم جهاد را باید بر اساس تفکر بسیجی برافراشته نگاه بدارد.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: رکن هفتم، ولایت مداری و تلاش برای تمدن سازی و بسترسازی برای ظهور منجی عالم بشریت است و این هفت رکن برای تقویت تز انقلاب بسیار مهم است.
سخنران این نشست تصریح کرد: دشمن تلاش می کند این هفت رکن برای تز انقلاب فعال نباشد و طلاب فقط مشغول تحصیل باشند و در کفایه و درایه سیر کنند.
حوزه علمیه انقلابی است
این استاد حوزه بیان داشت: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، باید بگوییم که وضعیتمان خوب است؛ حوزه ما انقلابی است و نباید اجازه دهیم تهمت بی تفاوتی نسبت به انقلاب به حوزه های علمیه زده شود.
آیت الله کعبی اظهار داشت: حوزه ما انقلابی است و این انقلابی گری باید تثبیت شود؛ مراجع، اساتید، بزرگان، جامعه مدرسین، شورای عالی، مجمع نمایندگان طلاب و بدنه طلاب و فضلا نشان دادند که انقلابی هستند و این مسئله در حضور خودجوش تشییع آیت الله مصباح یزدی نمایان شد و باید قدردان آن باشیم.
انقلابی نمایی، حوزه انقلابی را تهدید می کند
وی ابراز داشت: برای انقلابی ماندن حوزه، باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ انجام وظایف به معنای حاشیه سازی نیست و از آن باید دوری کرد؛ انقلابی نمایی به جای انقلابی گری واقعی، حوزه انقلابی را تهدید می کند.
عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: گروه فرقان در گذشته همین کارها و تندروی ها را انجام داده و خودسری در حوزه علمیه و در میان روحانیت، حرکت ضدانقلاب است و دشمن بر روی حرکت های خودسر حساب باز می کند؛ بزرگان باید حرکات ما را تأیید کنند.
حرکات خودسرانه در حوزه حرکتی ضد انقلابی است
سخنران این نشست تصریح کرد: اینکه برخی خود را پرچمدار حوزه انقلابی بدانند و حرکات خودسرانه انجام دهند، حرکتی ضد انقلابی است و دشمن روی این حرکتهای خودسرانه حساب باز می کند؛ اینها در زمین دشمن بازی میکنند«هَلَكَ مَن لَيسَ لَهُ حكيمٌ يُرشِدُهُ» همواره باید برای کارهای خود مجوز شرعی داشته باشیم و صرفا به دنبال تخلیه انرژی انقلابی خود نباشیم. تأیید برخی از بزرگان یکی از همین مجوزات شرعی است.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه انسجام درونی حوزه به نفع حوزه انقلابی است، بیان داشت: رعایت شأن بزرگان به ویژه مراجع معظم تقلید سبب تقویت حوزه انقلابی است؛ تقسیم کار و توزیع نقش و حرکت بر مدار وظیفه شرعی به نفع حوزه انقلابی است؛ اینکه یک عده خود را متولی حوزه انقلابی دانسته و دیگران را ضد انقلاب بدانند، درست نیست.
آیت الله کعبی اظهار داشت: باید بصیرت انقلابی را در حوزه تقویت کرد و طرح هایی همچون طرح ولایت را در حوزه برگزار کرد؛ عقلانیت انقلابی برای حوزه انقلابی بسیار مهم است و باید بر اساس آن حرکت کرد.
حضور به موقع، به هنگام و زمان شناسی ایشون در ورود به برخی از عرصه ها جای ستایش بسیار دارد
شاید خیلی ها به خاطر تبعات برخی اقدامات و حرف ها حاضر نشن اینجوری تکلیف مدارانه ایفای نقش کنند
خدا بر عمرشان بیفزاید
هشدار این عالم انقلابی درباره انقلابی نماها به هنگام بود.