۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۲۸۹۱
آیت الله اعرافی:

آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه از ۱۴۰۰ / منظومه تحول در حوزه طراحی شده است

آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه از ۱۴۰۰ / منظومه تحول در حوزه طراحی شده است
آیت الله اعرافی گفت: مدیریت حوزه تلاش کرد مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام(ره) برمی‌خیزد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، گفت: امیدواریم در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، نهاد امامت جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی و فکری کشور در مسیر رشد و ارتقاء قرار گیرند و بتوانند متناسب با گام دوم انقلاب گام بردارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: در این مسیر، هم‌افزایی، هم‌گرایی و تعامل نقش مهمی دارد که یکی از وجوه این هم‌گرایی و هم افزایی‌، تعامل میان نهاد امامت جمعه و حوزه علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های علمیه، بیان کرد: مدیریت حوزه در این ۴ سال تلاش کرد در گام نخست، مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه، رویکردها و جهت‌گیری کلانی که از اندیشه امام(ره) برمی‌خیزد و رهبری معظم مفسر و مبین آن هستند را دنبال کرده و به یک طراحی جامع و کلان برساند و حاصل این تلاش مستمر و ۴ساله در بخش طراحی‌ها، منظومه‌ای است که شاید برای نخستین بار، مقام معظم رهبری فرمودند «مسیر همین است» این موضوع برای ما هم افتخار بزرگی است و هم مسئولیت سنگینی را برای حوزه به‌وجود می‌آورد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تدوین اولین برنامه ۵ساله حوزه‌های علمیه کشور، افزود: در گام دوم، برنامه ۵ساله حوزه علمیه را داریم که آماده‌سازی آن ۲ سال به‌طول انجامیده است و سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز اولین برنامه ۵ ساله حوزه علمیه خواهد بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برنامه ۵ ساله، از تجاربی که در جامعه المصطفی، چند نهاد دیگر و تجارب خود حوزه علمیه جمع آوری شده، به‌وجود آمده و شامل۴۰مضمون اصلی و ۹۰۰ شاخص، ردیف و برنامه است که ذیل آن ده‌ها طرح کلیدی و بنیادی وجود دارد.

وی همچنین با تقدیر از فعالیت های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اظهار کرد: باید از این نهاد روحانیتی و انقلابی که بعد از انقلاب اسلامی اقدامات موثری را در جامعه انجام داده است تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ۶ ماده و ۲۶ بند شامل تقویت همکاری ها در ۴ عرصه  آموزشی، پژوهشی، و تبلیغی تنظیم شده و به امضا رسید./998/د101/ف

ارسال نظرات