۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۷۲۹۴۱
با اهتمام بنیاد قرآن و عترت هندوستان:

کنفرانس ولایت فقیه در هند برگزار شد

کنفرانس ولایت فقیه در هند برگزار شد
کنفرانس ولایت فقیه توسط بنیاد قرآن و عترت ممبئی هندوستان و با شرکت تعداد زیادی از علما، روحانیون و علاقه مندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس ولایت فقیه توسط بنیاد قرآن و عترت ممبئی هندوستان و با شرکت تعداد زیادی از علما و روحانیون، سخنرانان ولایت، شعراء و مداحان سراسر هندوستان، طلاب حوزه های علمیه و تعداد زیادی از عموم مردم و علاقه مندان، روز گذشته در حوزه علمیه آیت الله خامنه ای منطقه بهیک پور سیوان، ایالت بیهار هندوستان برگزار شد.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز و سپس شعراء و مداحان سرودهای خود را در زمینه ولایت و ولایت فقیه ارائه دادند و پس از آن مقاله خوانان و سخنران به اهمیت ولایت فقیه در زمان حاضر پرداختند.

حجت الاسلام سبط حیدر آعظمی استاد حوزه علمیه آیت الله خامنه ای در سخنان خود به مطالعه و آشنائی هرچه بیشتر با ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: ولایت فقیه ادامه راه ولایت ائمه است، و ولی فقیه توسط متخصصان و نخبگان فقه یعنی مجلس خبرگان رهبری که مجموعه ای از آیات عظام است، منتخب می شود.

 

کنفرانس ولایت فقیه برگزار شد

وی به انتخاب شایسته مقام معظم رهبری بعنوان ولی فقیه اشاره کرد و ابراز داشت: عالم، فاضل، مجتهد، متقی، با بصیرت، شاگرد و تربیت یافته امام راحل(ره) و مدبر، ویژگی های بارز و منحصر به فرد حضرت آیت الله خامنه ای است.

حجت الاسلام حسن رضا در سخنان خود به تشریح مفهوم ولایت فقیه پرداخت و ادامه داد: وظیفه مجلس خبرگان رهبری این است که از بین فقهاء، فردی را بعنوان ولی فقیه انتخاب کنند که بالاترین توانائی اداره و رهبریت جامعه را داشته باشد و این یک انتخاب منطقی و عقلی است.

این روحانی هندی با تاکید بر اینکه پیروی از اوامر فرد منتخب مجلس خبرگان رهبری بعنوان ولی فقیه، بر همگان لازم است، بیان داشت: امام راحل(ره) با تاسیس نظام ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران که طبق منابع شیعه در زمان های گذشته و حتی در زمان امامان معصوم(ع) نیز مطرح بوده است، خدمتی بزرگ و عملی بی نظیر انجام داده اند، خداوند متعال این نظام را با نظام جهانی امام زمان(عج) متصل کند.

وی افزود: ولی فقیه محدود به زمان و مکان نیست، احکام و دستورات وی بر تمام پیروان مذهب تشیع نافذ است.  

کنفرانس ولایت فقیه برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین سید رئیس عباس جارچوی مبلغ بین المللی هندی در سخنرانی خود از تلاش های فراوان حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی رییس و بنیان گذار بنیاد قرآن و عترت هندوستان در برگزاری کنفرانس ولایت، قدردانی کرد و افزود: حضور برشور ولایت مداران در این کنفرانس یک روزه، نیز جای تقدیر و تشکر دارد و این بیانگر علاقه شدید مردم به جایگاه ولایت است.

وی ادامه داد: تشویق شعراء و مداحان برای سرودها و اشعارشان و نیز استقبال مردم از تحلیل ها و سخنرانی های سخنرانان ولایت، اجر عظیم را دنبال دارد.

این روحانی هندی راه ولایت فقیه را، راه صادقان، راه بصیرت و صراط مستقیم دانست و اظهار داشت: اگر موالیان ولایت در مدینه النبی بودند، اولیاء خدا را تنها نمی گذاشتند و دشمن جرات نمی کرد که بر در حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم بیاورد.

وی در آخر برای موفقیت برگزار کنندگان کنفرانس ولایت بویژه حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی دعا کرد.

روحانی محترم فیضان علی در مقاله خود پیروان اهل بیت علیهم السلام را به پیروی از ولایت فقیه دعوت کرد و ابراز داشت: ولایت منبع و اساس اصول و احکام الهی است.

وی دکترین ولایت را پیشرفته ترین نظام حیاتی جهان دانست و تاکید کرد: وظائف امام زمان(عج) در عصر غیبت، به دوش ولی فقیه است تا جامعه از بحران و هرج و مرج در امان باشد.

 

کنفرانس ولایت فقیه برگزار شد

فیضان علی صاحبان علم و دانش را به شںاخت کامل امام خمینی(ره) و اهداف انقلاب اسلامی ایران فراخواند و گفت: خود بیدار باشید، دیگران را نیز بیدار کنید و حق را از باطل تشخیص دهید، در جنگ جمل فردی به خدمت امیرالمومنین علی علیه السلام رسید و عرض کرد که من به شک افتاده ام، امام فرمود که شک و تردید تو بخاطر این است که از حق شناخت کامل نداری.

سید علی رضوی روحانی دیگر در سخنان خود با اشاره به این که هیچ کس در میدان علم، عقل، سیاست، رهبریت و تدبر مانند مقام معظم رهبری نیست، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای بر مسائل داخلی و بین الملل مسلط و احاطه کامل دارند.

وی با استناد به اعترافات محققان، متخصصان و سیاستمداران که مقام معظم رهبری از مصالح و منافع جهان اسلام بخوبی آگاه اند، گفت: خط ولایت فقیه ادامه راه امیرالمومنین علی و ائمه طاهرین علیهم السلام است.

در آخر این مراسم از کتاب ولایت رونمایی شد./988/

ارسال نظرات