۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۲۹۷۶
وزیر صمت در دیدار مراجع تقلید:

هر آنچه در توان داریم به کار می گیریم تا فشارها از مردم کاسته شود

هر آنچه در توان داریم به کار می گیریم تا فشارها از مردم کاسته شود
رزم حسینی با بیان اینکه با توجه به روند نزولی نرخ ارز و خودرو می توان گفت اوضاع رو به بهبودی خواهد رفت، گفت: در حدی که بتوانیم سعی می کنیم فشارها را از مردم بکاهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت امروز با حضور در قم به دیدار شماری از مراجع تقلید و علما رفت و با هر کدام از آنها دیداری جداگانه داشت.

وی در این دیدارها با ارائه گزارشی از وضعیت تولید محصولات صنعتی و صنایع معدنی در کشور از افزایش 10 درصدی تولید فولاد، افزایش 12 درصدی تولید مس و افزایش 51 درصدی تولید آلومینیوم در این زمینه خبر داد.

رزم حسینی همچنین از افتتاح یک واحد تولیدی صنایع خانگی سرمایه گذاری حدود 500 میلیارد تومان در قم خبر داد و گفت: امروز در زمینه صنایع خانگی با رشد بیش از 40 درصد مواجه هستیم؛ اگر چه تحریم ها برای ما دردسرساز بوده و فشارهایی وارد کرده است، اما سعی کرده ایم در جهت خنثی سازی آنها گام برداریم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارد، نقش این وزارتخانه در کاهش تأثیر تحریم های ظالمانه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ما برای تأمین به هنگام کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم اقدامات گسترده ای را از جانب این وزارتخانه انجام داده ایم.

رزم حسینی گزارشی از روند اشتغال زایی بخش صنعت ارائه کرد و با بیان اینکه در این بخش شاهد رشد 23 درصدی هستیم، نسبت به وضعیت حوزه صنعت و صنایع معدنی کشور ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت: با تلاش های صورت گرفته، هر روز شاهد افزایش تعداد واحدهای جدید و صادرات محصولات ساخت ایران هستیم.

وزیر صمت با اشاره به برنامه ریزی گسترده این وزارتخانه برای احیای واحدهای غیرفعال در شهرک های صنعتی، از تلاش برای فعال شدن بیش از 400 واحد صنعتی غیرفعال طی دو ماه آینده خبر داد.

وی مسأله افزایش تجارت بازرگانی ایران به حدود ۵۷ میلیارد دلار را مورد توجه قرار داد و با ابراز امیدواری و خرسندی نسبت به وضعیت تجارت و صادرات محصولات ایرانی گفت: در این عرصه عملکرد مطلوبی داریم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه امروز طرح ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری اعلام شده و اجرا می شود، خاطرنشان کرد: امروز تنها کالاهایی همچون مواد اولیه واحدهای صنعتی، تجهیزات مورد نیاز آنها و کالاهای اساسی وارد کشور می شود.

رزم حسینی تامین کالاهای مهمی مثل گندم، ذرت و روغن را از وظایف وزارت صمت برشمرد و با تأکید بر اینکه امروز در وضعیت مطلوبی در زمینه تأمین نیازهای نهادهای دامپروری قرار داریم، بیان کرد: کالاهای ذکر شده به مقدار نیاز تامین شده است و ما در این عرصه شاهد بحران نیستیم.

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی در زمینه اقلام بهداشتی به خودکفایی رسیده ایم، عنوان کرد: نه تنها به خودکفایی در این عرصه رسیده ایم، بلکه صادرات آنها را نیز شروع کرده ایم.

رزم حسینی با بیان اینکه با توجه به روند نزولی نرخ ارز و خودرو می توان گفت اوضاع رو به بهبودی خواهد رفت، ابراز کرد: در حدی که بتوانیم سعی می کنیم فشارها را از مردم بکاهیم؛ یکی از اقدامات مهم ما در این وزارتخانه نیز ترخیص 8 و نیم میلیون تن کالا و بیش از 5 میلیون تن کالاهای اساسی از کمرگات بوده است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عبداله ایرانپور
Iran, Islamic Republic of
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
سلام;لطفابفرمایید مجلس روحیه زنده جهادی خودرابابطلان قانون خلاف قانون اساسی و تعبیرامظهر"مفتخواری ومفتجویی" وتبعیض بین ملی و شامل اقلیت3000نفری ازمدیریت کلیدی بیمارگونه؟وماهی دههامیلیاردتومان؟ ومطالبه عمومی22بهمن ها؟یعنی امکان دریافتی وحقوق"7برابری"حداقل بگیران رابادرج در بودجه1400کلاماوعملااثبات کنند.تشکر
0
0