۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۷۳۰۸۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مطرح کرد؛

ضرورت باور سازی در زمینه امربه معروف و نهی از منکر

ضرورت باور سازی در زمینه امربه معروف و نهی از منکر
لرستان - حجت الاسلام حقیان گفت: برای اینکه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر موفق عمل شود با بهره مندی از ظرفیت ها باید در این زمینه باورسازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ رضا حقیان، ظهر امروز در دیدار با سرهنگ جهانبخش، مسؤول بسیج سازندگی لرستان گفت: تبلیغ، ترویج، تبیین فریضه امربه معروف و نهی از منکر امری ضروری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با تأکید بر ضرورت بهره مندی از منابع انسانی قدرتمند در زمینه های مختلف برای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، افزود: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید باور سازی نماییم.

وی یادآور شد: در زمینه تبلیغ و ترویج بر اساس دستورالعمل‌ها در صدا و سیما، فضای مجازی، دانشگاه‌ها و تریبون‌های نماز جمعه در استان شروع شده است و شوراهای امر به معروف در استان شکل گرفته است.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اینکه در هر اداره از بین افراد اداره یک نفر برای شورای امر به معروف معرفی شده است، عنوان داشت: این افراد آموزش لازم را دیده‌ اند.

وی بیان کرد: آموزش در این راستا از طریق سامانه و بخشی به صورت حضوری شروع شده است و نظارت بر شوراها در سطح استان در حال انجام است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوعات مربوط به امر به معروف جزوهایی به شوراها داده شده که شوراها براساس این مطالب موطف به پیگیری هستند، اگر در جایی افراد برای رفع منکری مشکل داشته باشند و رفع آن در توان شورا نباشد اطلاع رسانی می شود و از طریق مدیران مربوطه پیگیری و رفع منکر می‌کنیم.

وی بیان داشت: احیای این دو فریضه در سطح اصناف، بازاریان، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، دادگاه‌ها و... در حال انجام است.

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: از بسیج سازندگی لرستان درخواست می شود جهت تشکیل گروه‌های تخصصی در 16عرصه(بهداشت درمان، محیط زیست، عفاف و حجاب، تعلیم و تربیت، فرهنگی، مذهبی، مسئولان و...) افرادی به ستاد معرفی کنند تا نخستین سرشبکه متشکل از گروهی از پزشکان و متخصصان سطح استان تشکیل دهیم.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات