۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۱۰۷

نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق با معاون تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد

نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق با معاون تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد
نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق با حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری در سالن جلسات معاونت تهذیب برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید اخلاق با حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در سالن جلسات معاونت تهذیب برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری با اشاره به اهمیت توجه به مساله تهذیب خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب چهار اداره دارد که هر کدام از این ادارات با رسالت های متفاوت و از پیش تعیین شده و با مسیر و نقشه مشخص به دنبال تحقق اهداف حوزه تراز هستند.

وی ضمن تشریح فعالیت ها و دستاوردهای معاونت تهذیب ابراز داشت: در میان فعالیت های مختلف معاونت تهذیب؛ مساله اخلاق امری متمایز است و جزو کار ویژه های این معاونت در در حقیقت حوزه های علمیه است که باید با تضارب آرای اساتید این عرصه، در مسیر شکوفایی هر چه بیشتر اخلاق در حوزه و به تبع آن در جامعه گام برداریم.

حجت الاسلام پناهنده از اساتید اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اهمیت استمرار دروس اخلاق در مدارس اظهار داشت: وجود یک استاد اخلاق به عنوان بزرگ معنوی در مدارس می تواند تا حد زیادی مشکلات علمی و اخلاقی طلاب را برطرف نماید.

حجت الاسلام همتیان در ادامه این نشست توجه به اصلاح و تربیت مدیران و اساتید را مهمتر از طلاب برشمرد و گفت: تربیت باید از ناحیه مدیران و اساتید آغاز شود و در مرحلیه بعد طلاب قرار دارند و یک استاد باید دارای سه شان باشد که از عبارت اند از مربی بودن، پدربودن و معلم بودن.

وی ادامه داد: باید بر روی مسائل انگیزشی طلاب کار کرد تا طلبه به راه و مسیر که در آن گام نهاده است ایمان و باور قلبی

پیدا کند چرا که اگر طلبه بی انگیزه، افسرده و بی نشاط باشد نه تنها نمی تواند باری جامعه مفید باشد بلکه برای خود و هم برای دیگران مشکل آفرذین خواهد بود.

این استاد اخلاق یادآور شد: می بایست مراقبت نسبت به طلاب صورت گیرد و تذکرات به موقع در زمینه گفتار و رفتار افراد از سوی بزرگان استمرار داشته باشد و همچنین ارزش ها و افتخارات و زیبایی های طلبگی بایستی به طلاب شناسانده شود.

حجت الاسلام قائمی یکی دیگر از اساتید اخلاق حاضر در این نشست با اشاره به اهمیت حضور یک مربی در مدارس گفت: اگر مدیر لایقی در مدارس باشد تمام مشکلات طلاب اعم از آموزشی و تهذیبی حل می شود اما متاسفانه حجم زیاد دروس در سیستم جدید حوزه جایی را برای اخلاق و تهذیب باقی نگذاشته است.

حجت اسلام مهدوی نیا در ادامه گفت: مساله ای که باید در حوزه های علمیه مورد توجه ویژه قرار گیرد بحث معرفت و مباحث مربوط به معاد است که جای خالی آن بسیار احساس می شود./1350/د101/ف

ارسال نظرات