۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۷۳۲۲۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه سوسنگرد مطرح کرد؛

اجرای طرح آموزش معارف دینی بانوان در هویزه

اجرای طرح آموزش معارف دینی بانوان در هویزه
خوزستان - خانم بیت سیاح گفت: این طرح قدم مبارک و مؤثری در راستای به کار گیری دانش آموختگان حوزه علمیه جهت آموزش دروس حوزوی به بانوان با سطح سواد دینی متوسط تلقی می شود.
خانم بیت سیاح، مدیر مدرسه علمیه خدیجه کبری سوسنگرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اجرای طرح آموزش معارف دینی برای بانوان در بستان بیان داشت: مدرسه علمیه حضرت خدیجه سوسنگرد در نظردارد با انجام فعالیت‌های مفید فرهنگی مبلغین را در این زمینه فعال کند، در همین راستا طرح آموزش معارف دینی برای بانوان پی ریزی شد.

مدیر مدرسه علمیه خدیجه کبری سوسنگرد از افتتاح این طرح در بستان خبرداد و عنوان داشت: از ابتدای مهرماه این طرح در بستان با ۵۰ داوطلب افتتاح شد که این افراد اکنون ترم نخست خود را به پایان رساندند.

خانم بیت سیاح افزود: در این طرح آموزش مختصری از دروس حوزه علمیه مانند احکام، تفسیر، اخلاق، خانواده، و علوم مختلف قرآنی برای بانوان علاقه مندی که شروط لازم ورود به حوزه را ندارند، ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح در حمیدیه و هویزه در حال رایزنی بودیم که متأسفانه با مخالفت یکی از مسولان هویزه رو به رو شدیم.

مدیر مدرسه علمیه خدیجه کبری سوسنگرد با اشاره به نشست روز گذشته این مدرسه علمیه تصریح کرد: نشست روز گذشته که با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران هویزه جناب آقای سواری، حجت الاسلام ساعدی امام جمعه موقت هویزه و مدیر حوزه علمیه رضویه همچنین نماینده، ولی فقیه در سپاه هویزه برگزار شد که استقبال خوبی از این طرح به عمل آمد.

خانم بیت سیاح با بیان اینکه مسؤولان شرکت کننده در این نشست اجرای طرح آموزش معارف دینی برای بانوان را ضروری دانستند اظهار داشت: در این نشست از حوزه علمیه به عنوان پیشگام این طرح تقدیر به عمل آمد و حمایت‌های خود را برای اجرایی شدن این طرح در هویزه اعلام نمودند و درخواست کردند که این طرح در شهر رفیع نیز اجرا شود.

وی در خصوص مصوبه‌های این نشست ابراز داشت: از مصوبه‌های این نشست تاسیس دو الی سه کانون آموزش معارف دینی در هویزه و یک کانون در شهر رفیع بود.

مدیر مدرسه علمیه خدیجه کبری سوسنگرد در ادامه بیان داشت: این طرح قدم مبارک و مؤثری در راستای به کار گیری دانش آموختگان حوزه علمیه جهت آموزش دروس حوزوی به بانوان با سطح سواد دینی متوسط تلقی می‌شود.

خانم بیت سیاح در پایان با بیان اینکه گواهینامه تبلیغ شرکت در این آموزش‌ها از سوی حوزه علمیه سوسنگرد صادر می‌گردد، گفت: امیدواریم که مسؤولان همکاری لازم را جهت اجرای این طرح که اختصاصی حوزه علمیه است و تنها با دانش آموختگان حوزوی قابل اجرا است را در حمیدیه و سایر شهر‌ها داشته باشند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات