۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۲۶۵
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی مطرح کرد؛

جزئیات ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه مصباح یزدی

جزئیات ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه مصباح یزدی
خراسانی گفت: مجمع حکمت بنا دارد به مناسبت رحلت علامه از تاریخ ۱۱ لقایت ۲۳ بهمن ماه برنامه‌هایی در جهت بزرگداشت این عالم بزرگوار برگزار کند.

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره رحلت علامه مصباح یزدی گفت: مجمع حکمت بنا دارد به مناسبت رحلت علامه از تاریخ 11 لقایت 23 بهمن ماه برنامه هایی در جهت بزرگداشت این عالم بزرگوار برگزار کند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت: این مجموعه برنامه ها که از سوی مجمع طرح ریزی شده است، به اربعین علامه منتهی می شود و با همکاری برخی مراکز در 6 شهر قم، تهران، تبریز اصفهان، شیراز و مشهد برگزار می شود.

وی ادامه داد: بیش از 22 برنامه علمی برای اجرا در نظر گرفته شده است و در برنامه هایی که برای قم تدارک دیده شده از همه ظرفیت گروه های علمی استفاده شده که به صورت تخصصی به اندیشه و مباحث علمی آیت الله مصباح یزدی بپردازند.

خراسانی افزود: در جریان تدارک این برنامه گروه های علمی شامل فلسفه، فلسفه دین، فلسفه غرب، معرفت شناسی حکمت عملی، عرفان، کلام، فلسفه سیاسی، فلسفه هنر، فلسفه حقوق فلسفه اخلاق به موضوع اندیشه علامه مصباح ورود داشته اند و علاوه بر این گروه فلسفه دین محور بحث خود را فلسفه سیاسی علامه مصباح گذاشته است که در 14 ریز موضوع به اندیشه ایشان را در 21 بهمن به بحث گذاشته خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت: مجموعه مباحثی که در مجموعه برنامه های بزرگداشت خواهیم داشت در قالب یک یادنامه به صورت کتاب چاپ خواهد شد.

وی با اشاره پیشگامی آیت الله مصباح در تحول در علوم انسانی اظهار داشت: پنج شنبه 16 بهمن نشست علمی با موضوع تحول در علوم انسانی در اندیشه علامه در مجمع عالی حکمت و با حضور آیت الله غروی، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، حجت الاسلام علی مصباح و حجت الاسلام والمسلمین محیطی اردکانی و به صورت حضوری محدود و مجازی برگزار می شود.

خراسانی ابراز داشت: دو نشست علمی در تبریز خواهیم داشت که اخبار آن از طریق سایت و کانال مجمع اطلاع رسانی می شود و همه برنامه ها به غیر از نشست تحول در علوم انسانی که در 16 بهمن ماه برگزار می شود به صورت مجازی خواهد بود و در کنار این برنامه ها رونمایی از کتاب «علم و دین از منظر 4 حکیم معاصر» را نیز در دستور کار خواهیم داشت./1399/ت302/ف

ارسال نظرات