۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۳۲۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حضرت ام‌البنین تجلی محبت و مودت عملی به اهل‌بیت است

حضرت ام‌البنین تجلی محبت و مودت عملی به اهل‌بیت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حضرت ام‌البنین (س) با تقدیم چهار پسر خود در رکاب امام حسین (ع)، محبت و مودت عملی خود را به اهل‌بیت (ع) ثابت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در شصت و دومین گردهمایی ائمه جمعه استان، با گرامیداشت سیزدهم جمادی‌الثانی، سالگرد رحلت حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، به تبیین ویژگی‌های برجسته این بانوی نمونه دنیای اسلام پرداخت.

وی با بیان اینکه این حضرت از ویژگی‌های والایی برخوردار بود، افزود: حضرت ام‌البنین (س) فردی فصیح، شاعر، شجاع و محب واقعی اهل‌بیت (ع) بود، به‌گونه‌ای که همیشه فرزندان فاطمه زهرا (س) را بر فرزندان خود مقدم می‌داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: بعد از واقعه کربلا زمانی که بشیر در مدینه خبر شهادت چهار پسر ام‌البنین (س) را برای او آورد و گفت که در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیده‌اند، حضرت ام‌البنین (س) می‌گوید همه فرزندان من فدای امام حسین (ع)، اگر او زنده بود مصیبت فرزندان من آسان بود ولی با شهادت امام حسین (ع)، مصیبت فرزندان من نسبت به شهادت امام حسین (ع) کوچک و سبک است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حضرت ام‌البنین (س) فرزندی مانند حضرت عباس (ع) با آن میزان ادب و شجاعت تربیت کرد که مایه غرور و افتخار مادر بود؛ اما همه این‌ها را در برابر شهادت امام حسین (ع) کوچک دانسته و مصیبت امام حسین (ع) را بزرگ می‌شمارد.

وی با بیان اینکه این میزان محبت و ارادت عملی به اهل‌بیت (ع) را نمی‌توان با هیچ چیزی مقایسه کرد، حضرت ام‌البنین (س) را تجلی محبت و مودت عملی به اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: این بانوی بزرگوار با تقدیم چهار پسر خود در راه اسلام و اهل‌بیت (ع)، محبت و مودت عملی خود را به اهل‌بیت (ع) ثابت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به اینکه ما این موضوع را در انقلاب و دفاع مقدس هم شاهد بودیم، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس می‌دیدیم که مادران شهدا فرزندان خود را با افتخار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌فرستادند که این اقدام تجلی عظمت آن‌ها است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات