۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۳۳۶۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

حوزه علمیه مبدأ انقلاب اسلامی است

حوزه علمیه مبدأ انقلاب اسلامی است
اصفهان - احمدی با بیان اینکه حوزه علمیه مبدأ انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب با نصرت الهی و درایت امام خمینی برای تحقق حاکمیت دینی شکل گرفت و به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدعلی احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، بابیان اینکه برنامه‌های مختلفی در استان اصفهان به مناسبت دهه فجر برگزار می‌گردد، گفت: بزرگترین ایام الله انقلاب اسلامی دهه فجر است، بیست کارگروه تخصصی بزرگداشت دهه فجر در استان اصفهان تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود: باید به چرایی دهه فجر و اینکه چرا انقلاب اسلامی نامگذاری شد پرداخته شود، حرکتی که در سال ۴۲ آغاز و در سال ۵۷ به اوج رسید یک حرکت دینی بود، برای اینکه مبدأ آن حوزه‌های علمیه، پایگاه آن مساجد و هدف آن ایجاد حاکمیت دینی در کشور بوده است، رهبر این انقلاب یک مرجع دینی و هدایت‌های ایشان بر مبنای تعالیم دینی و آرمانی که مردم تعریف و تحت رهبری امام خمینی دنبال کردند دینی بود.

 

امام خمینی و مردم در مقابل دیکتاتوری و ذلت کشور ایستادند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه مقاومت‌ها در ابتدای انقلاب بر سر احیای شعارهای قرآن کریم و احکام دین و اهداف دینی بوده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، امام خمینی و مردم در مقابل ذلت و خواری ملت و کشور ایستادند و اجازه ندادند حاکمان ذلیل باعث خواری و خفت مردم و کشور شوند، انقلاب اسلامی با چپاول منابع و منافع کشور مقابله کردند.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: سران کشور پیش از انقلاب اسلامی با سران انگلیس و آمریکا به صورت منظم جلسه و نشست داشتند و از آنها دستورات را دریافت می‌کردند، شعار انقلاب اسلامی استقلال و آزادی بود و به همین دلیل آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب را یک خسارت بزرگ برای آمریکا و منافع این کشور توصیف می‌کند.

وی وابستگی به بیگانگان و امید داشتن به آنها را از عوامل شکل گیری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقابل دین ستیزی رژیم طاغوت و فرمانبری آنها از دشمنان کشور و استبداد و دیکتاتوری طاغوت ایستادگی کرد و رمز پیروزی در مقابل آن دیکتاتوری حاکم بر کشور نصرت الهی و هدایت امام خمینی برگرفته از آیات قرآن کریم و اتحاد مردم حول محور اسلام است.

 

هدایت الهی و درایت امام خمینی عامل پیروزی انقلاب اسلامی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان هدایت الهی و درایت امام خمینی را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: آزادی، پیشرفت، عدالت و حاکمیت دینی آرمان انقلاب اسلامی در کشور است و اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که حاکم مستبد ضددین وابسته به بیگانگان را تبدیل کرد به حاکم ولی فقیه عادل و دلسوز و غیروابسته به بیگانگان و بر همین اساس رویکردها در کشور تغییر کرد و توانستیم در مقابل منفعت طلبی بیگانگان ایستادگی کنیم.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند زمانی چالش در کشور ما تعطیلی سفارت رژیم صهیونسیتی بود اما امروز با تقویت جریان مقاومت شعار محو رژیم صهیونیستی را می‌دهیم و استکبار جهانی در چالش برای مقابله با قدرت نظامی و دفاعی کشور ما است و انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان دارای گفتمانی است که در دلهای افراد آزاده می‌نشیند و در منطقه و جهان اثرگذار است که این بزرگترین چالش استکبار جهانی است.

 احمدی  با بیان اینکه نگاه به پیشرفت‌ها ما را از بایدها و دستاوردهایی که باید داشته باشیم غافل نمی‌کند، تصریح کرد: دشمنان توطئه های گسترده ای نظیر فتنه‌ها، اقدامات نظامی و تحریم‌ها طراحی کردند و در همین بین نیز برخی با چشم داشت به غرب و فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی در مدیریت کشور عملکرد مناسبی نداشتند ولی ما نباید غافل از گفتمان انقلاب اسلامی و ناامید از پیروزی نهایی و مسیر رو به رشد و ترقی انقلاب اسلامی باشیم.

 

راهپیمایی 22 بهمن به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد

وی با اشاره به اهمیت گسترش شور و نشاط در دهه فجر در کشور و استان اصفهان، اظهار کرد: اگرچه ممکن است نسبت به برخی تصمیمات ستاد کرونا منتقد باشیم اما باید توجه ویژه ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات بهداشتی در انجام برنامه‌های دهه فجر داشته باشیم و چیزی مهمتر از سلامت مردم در عرصه‌های مختلف و فعالیت‌های گسترده دهه فجر نیست.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان، وحدت آفرینی و امیدی آفرینی را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دهه فجر نشان دهنده بالندگی کشور و علاقه مردم به انقلاب اسلامی است، وحدت ملی و انسجام مردم حول محور انقلاب اسلامی و ولایت از ویژگی‌های دهه فجر و برنامه‌های ایام الله دهه فجر است و برنامه ریزی‌های گسترده‌ای در خصوص اجرای برنامه‌های دهه فجر در قالب بیست کارگروه مختلف طراحی و برنامه ریزی شده است.

احمدی از عدم برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت اجتماع مانند سال‌های گذشته خبرداد و تصریح کرد: راهپیمایی خودرویی و موتوری به منظور علاقه مردم به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد که یک کار ویژه محسوب می‌شود و امسال ۴۱ سال تجربه راهپیمایی متفاوت از گذشته در بستری جدید با حضور مردم برگزار خواهد شد و ان شاء الله از شور و اشتیاق و هیجان راهپیمایی ۲۲ بهمن کاسته نخواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات