۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۳۶۶
خانم ظهیری در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا:

دل بریدن از دنیا، حالتی که ما را به مقام شهادت نزدیک می‌کند

دل بریدن از دنیا، حالتی که ما را به مقام شهادت نزدیک می‌کند
همسر شهید طباخی ساده زیستی و دل بردیدن از دنیا و مطامع آن را ویژگی مشترک شهدا دانست و یکی از رموز رسیدن به درجات عالیه را زندگی زاهدانه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم ظهیری معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران و همسر محترم شهید طباخی امروز در مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا که همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) از سوی خبرگزاری رسا و در سالن «شهید حجت الاسلام محمدحسن دهقانی» این رسانه حوزوی برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ» ساده زیستی را فصل مشترک شهدای بزرگوار دانست و گفت: اینکه انسان گاهی مال و اموالی نداشته باشد با این که از مال دنیا بهره مند باشد، اما دل به آن نبندند دو مقوله جدا است و شهدای ما از دسته دوم بوده اند.

وی با بیان اینکه شهدا خودشان را به درجه «انقطاع» می رسانند، اظهار داشت: شهدای گرانقدر علی رغم اینکه می توانستند زندگی مرفه داشته باشند، اما به دنیا دل نداده و دل نبستند.

خانم ظهیری با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا نوعی موعظه به حساب می آید، عنوان کرد: دانایی و حکمت تراث و میراث بزرگ شهدای ما است که بای آنها را با مرور خاطرات‌شان به دست بیاوریم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران نقش بانوان در تحولات بزرگ اسلام را از صدر اسلام تا کنون مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در تاریخ مشاهده می کنیم که در مشکلاتی که برای معصومان(ع) ایجاد می شد، زنان در خط مقدم راه آن بزرگواران را سکانداری می کردند؛ مادران و همسران شهدا در جریان انقلاب نیز همین‌گونه عمل کردند تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در برخی برهه ها زنان پیشگامی و علمداری کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا در دامن پاک و مطهر مادران خودشان به درجه رفیع شهادت نائل می شوند، گفت: مادران با پا گذاشتن روی احساسات مادرانه از فرزندان خود در راه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می گذرند، در حالی که همه می دانیم دل کندن از فرزند بسیار سخت است.

خانم ظهیری دل ندادن به دنیا و نداشتن حس تملک نسبت به مال و اموال را از خصوصیات بارز شهدا توصیف کرد و بیان داشت: تعداد بسیاری از شهدا اموالی را که داشتند وقف کرده و یا به دیگران داده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز این قدرت نزع و دل نبستن به دنیا باید در میان مسؤولان نیز نهادینه شود، تأکید کرد: اگر از قدرت نزع و کنده شدن برخوردار باشیم می توانیم برای حکومت امام زمان(عج) مقدمه سازی کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه مهم ترین وظیفه نسل گذشته تربیت نسل صالح بود و این نسل نیز باید آن را ادامه دهد، گفت: باید دانست که در سفره امامت و نبوت نشستن انسان را خدا باور می کند./841/پ202/ف

ارسال نظرات