۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۳۴۸۹
عضو هیات رییسه مجلس در نشست با خبرنگاران خبر داد؛

رانت 13 میلیارد دلاری دولت برای سودجویان

رانت 13 میلیارد دلاری دولت برای سودجویان
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش کرد بودجه ای را از درآمد اپراتورهای همراه برای امور فرهنگی کشور اختصاص و آن را در اختیار بخش های فرهنگی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اهالی رسانه، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را بر این گذاشته است که ساختار بودجه کشور را اصلاح کند و در این زمینه زیر بار هیچ فشاری نمی رود.

وی افزود: تأکید مجلس برای درآمد زایی دولت از بخش های پتروشیمی، فولادی، پلاک ملی کردن ماشین های موجود در مناطق آزاد و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مالیات بر خانه های خالی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: هدفت مجلس این است که به واسطه درآمدزایی هایی که برای دولت انجام می دهد بتواند منابعی برای کمک به اقشار ضعیف جامعه فراهم کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان این دوره مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت نزدیک به 10 سال توانسته اند یارانه معیشتی را به دو برابر افزایش دهند و این یک کار بسیار مهمی در جهت حمایت از مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است.

امیرآبادی با اشاره به اینکه دولت در بحث ارز 4200 تومنی قرار بود کالای ارزان را در اختیار مردم قرار دهد تأکید کرد: متأسفانه دولت علاوه بر آنکه نتوانست کالای ارزان را در اختیار مردم قرار دهد امسال رانتی در حدود 9 میلیارد دلار و در سال گذشته نزدیک به 13 میلیارد دلار برای سود جویان ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: با نگاهی خوشبینانه چیزی نزدیک به 20 میلیارد دلار از جیب مردم رفته است و کالای ارزانی نیز در اختیار آنان قرار نگرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: یکی از ابر چالش های کشور چالش صندوق های بازنشستگی است و باید این موضوع حل شود.

وی در ادامه گفت: حل این چالش هم به این است که دولت دست از سر آنها بردارد و سرمایه واقعی را به خودشان بر اساس اصل 44 دهد تا خودشان آن را اداره کنید و حقوق بازنشستگان را هم از همان منابع دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره توجه مجلس به بودجه فرهنگی اظهار داشت: مجلس تلاش کرد بودجه ای را از درآمد اپراتورهای همراه برای امور فرهنگی کشور اختصاص و آن را در اختیار بخش های فرهنگی قرار دهد.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی تأکید بر آن دارد که هزینه شدن درآمدی که از اپراتورها در بخش های فرهنگی صورت می گیرد بیشتر در قسمت فضای مجازی انجام شود./826/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
با اینکه آقای روحانی به‌خوبی می‌داند که چه پرونده سنگینی هم به‌لحاظ تخلفات و بی‌قانونی‌های شخصی در موارد مختلف و هم به‌لحاظ کشورداری برای خود مهیا کرده است، در جلسه هیات دولت سینه سپر کرده و خواهان محاکمه خود به‌جای محاکمه وزیر ارتباطات شده که دستاوردهای مشعشع وی قوای مقننه و قضائیه را به احضار وی واداشته است، اما ازجمله فجایع و مصایب ناشی‌از صدارت وی، رویه وی در نوع انعکاس این مساله در هیات دولت است که هیچ نسبت و ربطی به این کشور و انقلاب اسلامی ندارد.
1
0