۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۵۸۷
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد؛

حوزه علمیه نسل در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند

حوزه علمیه نسل در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: یکی از وظایف حوزه‌های علمیه نیز تربیت نسلی برای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی به عنوان الگو است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در دیدار حجت الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت نشر معارف اهل بیت (ع) و دین مبین اسلام در سطح ایران اسلامی ایجاد شد.

وی با اشاره به حضور طلاب و روحانیون در میان مدارس، دانشگاه‌ها و محافل مختلف سطح جامعه، بیان کرد: رسالت طلاب و روحانیون ویژه است و هنر، کار کردن در شرایط سخت می‌باشد که به لطف خدا مجموعه‌های گوناگون از جمله تبلیغات اسلامی تلاش و زحمت می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به فاصله داشتن تا نقطه مطلوب اشاره و گفت: اگر بتوان مسجد تراز انقلاب اسلامی با ۸۰ کارگروه تعریف شده تشکیل داد، شاهد مشکلات بسیار کمی در سطح خوزستان خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب، تربیت امام جهت محوریت در محلات بسیار با اهمیت است، یکی از وظایف حوزه‌های علمیه نیز تربیت نسلی برای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی به عنوان الگو است که از مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب نیز به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: همه همت جمعی هزینه تعریف مسجد در تراز انقلاب اسلامی شود و در این راستا تقسیم‌بندی مناطق و کارگروه‌ها صورت گرفته است، اما تمام توصیه بنده در زمینه تربیت امام محله می‌باشد.

امام جمعه اهواز به ضرورت نخبه‌پروری اشاره کرد و گفت: در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده تا بتوان افرادی را تربیت کرد تا در ظرفیت‌های گوناگون به کار گرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از روحانیون در خارج از استان خوزستان در قم مشغول به تحصیل هستند که درصد قابل توجهی به دنبال مهاجرت معکوس هستند و باید ظرفیت را برای آن‌ها مهیا کرد. سازمان تبلیغات اسلامی از دستگاه‌های متولی در زمینه این بسترسازی است./۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات