۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۳۵۸۹
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مؤمنین بی تدبیری خود را برعهده دیگران نمی گذارند

مؤمنین بی تدبیری خود را برعهده دیگران نمی گذارند
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بنابر فرموده قرآن کریم یاران پیامبران و مؤمنین زمانی که بی تدبیری کنند اشتباه خود را پذیرفته و برعهده کسی نمی‌گذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در مراسم گرامی‌داشت سالروز ورود امام خمینی به میهن و آغاز دهه فجر در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: دشمنان درتلاش بودند تا پیامبر اکرم(ص) را از مردم جدا کنند تا حرفهای ایشان را نشنوند اما در این مسیر ناکام بودند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دشمنان طراحی کرده بودند که پیامبر اکرم(ص) را در جایی ثابت نگه دارند به معنای دیگر یعنی ایشان را زندانی کنند، یا به قتل برسانند یا تبعید کنند، دشمن نقشه کشید اما خداوند نقشه‌های آنها را نقش برآب کرد.

 

توطئه‌های طاغوت علیه امام خمینی با عنایت الهی شکست خورد

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه دشمنان هرقدر تلاش کردند میان مردم و پیامبر اسلام(ص) فاصله ایجاد کنند برعکس مردم بیشتر عاشق ایشان شدند، اظهار کرد: همین کار را با امام خمینی کردند، ایشان را زندانی کردند اما جوانان بیش از گذشته جذب ایشان شدند، قصد به شهادت رساندن ایشان را داشتند اما از عواقب این کار ترسیدند چرا که ایشان حمایت مردم و مراجع را داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: رژیم طاغوت خیال می‌کرد اگر امام خمینی به نجف تبعید شود و در میان مراجع آنجا قرار بگیرد، قدر و منزلت ایشان نزول خواهد کرد و در میان مراجع معظم تقلید نجف گم خواهد شد، اما من خودم لحظه ورود امام خمینی در نجف بودم و دیدم که مردم و علما اعم از اهل سنت و شیعه چه استقبالی از امام خمینی کردند و حتی علمای بزرگ اهل سنت نیز به استقبال امام خمینی آمدند و به ایشان گفتند شما در عراق غریب نیستید و چون برای اسلام قیام کردید همه کشورهای اسلامی متعلق به شما است.

وی با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به اشخاصی که در تنگه باید از نفوذ دشمن مراقبت می‌کردند دستور داده بود حتی اگر پیروز شدیم نباید پست خود را ترک کنید اما آنها تبعیت نکردند و باعث شکست مسلمانان شدند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: مسلمانان از این موضوع کمی ترسیده بودند و ترس به دل خود راه داده بودند، اما بنابر فرموده قرآن کریم کسانی که در کنار پیامبران الهی بودند و ترس و سستی به خود راه ندادند به پیروزی رسیدند، اگر هم سستی و کوتاهی و بی تدبیری کرده بودند به عهده دیگران نمی‌گذاشتند و کسی را مقصر جلوه نمی‌دادند.

 

انسان مؤمن بی تدبیری و اشتباه خود را می‌پذیرد

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: کسی که دچار بی تدبیری می‌شود تا زمانی که باور نکند مشکل از بی تدبیری او است امکان ندارد بتواند مشکل را برطرف کند، قرآن کریم می‌فرماید کسانی که با پیامبران بودند اگر بی تدبیری و سستی می‌کردند از خداوند طلب مغفرت کرده و اشتباه خود را می‌پذیرفتند.

وی ترس نداشتن از دشمن را یکی از ویژگی‌های مؤمنین عنوان کرد و گفت: امام خمینی از دشمنان نمی‌ترسید چرا که ایمان به خداوند داشت، قرآن کریم می‌فرماید کسی که راهنمای خود را خدا قرار دهد شکست نمی‌خورد و امام علی(ع) می‌فرماید کسی که پناه به خداوند ببرد در امان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه امام خمینی وقتی از زندان آزاد شد و به قم آمد برای سخنرانی فرمود والله من نمی‌ترسیدم و آنهایی که مرا بازداشت کردند می‌ترسیدند و من آنها را دلداری می دادند، اظهار کرد: شخصیت‌هایی نظیر امام خمینی نمی‌ترسیدند بخاطر اینکه متصل به خداوند بودند، ایشان لحظه ورود به کشور در 12 بهمن سال 57 هم درحالی که حکومت دشمن همچنان برقرار بود بازهم ترسی به دل خود راه نداده بودند چرا که می‌دانستند همه اسباب در اختیار خداوند متعال است.

 

اگر حامی ولایت نباشید ضربه خواهیم خورد

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اگر امام خمینی اینهمه محبت درون ما گذاشته و رفته است و اینهمه محبوب مردم بودند، بخاطر این است که انسانی مؤمن و خداجو بود و اتکا بر خداوند متعال داشتند و همه ما باید چنین باشیم و از ولایت تبعیت و حمایت کنیم.

وی با اشاره به ضربه ای که به مسلمانان به دلیل تخلف از دستور پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد وارد شد، تصریح کرد: اگر دست از ولایت برداریم و ذره‌ای از وظایف خود در مقابل ولایت و رهبری کوتاهی کنیم ضربه خواهیم خورد، دشمنان در تلاش هستند تا جامعه را از رهبری و ولایت دور کنند تا بتوانند بر ما پیروز شوند و باید نسبت به دفاع و حمایت از ولایت فقیه هشیار و بیدار باشیم تا ضربه نخوریم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات