۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۶۷۳۶۶۷
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌نسب مطرح کرد؛

حجاب به عنوان رکنی در سبک زندگی فاطمی

حجاب به عنوان رکنی در سبک زندگی فاطمی
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: حجاب و عفت دو مقوله‌ای هستند که در سبک زندگی فاطمی به وضوح دیده می‌شوند و باید حجاب که به عنوان نماد است، در جامعه حفظ شود.

حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی نسب عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به سبک زندگی فاطمی گفت: اگر بخواهیم سبک زندگی فاطمی را در یک جمله بگوییم عبارت است از یک زندگی که خداوند متعال در آن نقش اصلی و اول را دارد.

وی در ادامه افزود: نقش خداوند در زندگی حضرت فاطمه چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی کاملاً مشهود می باشد و همه چیز به رنگ خداوند است. تمام خواسته ها و دعاها، تمام رنج ها و گرفتاری ها همه و همه رنگ خداوند را می دهد که وقتی از زندگی فردی امتداد پیدا می کند و با دیدگاه توحیدی در اجتماع نفوذ پیدا می یابد؛ آن وقت است که وقتی ما به همه آن مولفه‌ها نگاه می‌کنیم همه چیز یک رنگ هستند و یک طیف رنگی را شامل می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نسب به اصلی‌ترین کلیدواژه در سبک زندگی فاطمی اشاره کرد و بیان داشت: اگر بخواهم به کلیدواژه این سبک از زندگی اشاره کنم که در همه ابعاد آن قرار گرفته است، چیزی جز دین خداوند متعال و رضای حق تعالی در این نوع زندگی نخواهیم دید؛ یعنی اگر بحث حجاب و پوشش چه برای زنان و چه برای مردان است، چنان پوششی دارند که خداوند به آن راضی می‌باشد و در دین مبین اسلام به آن تصریح شده است.

عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی(ره) در رابطه با حفظ نشانه و نماد حجاب در جامعه خاطرنشان کرد: حجاب و عفت دو مقوله‌ای هستند که در سبک زندگی فاطمی به وضوح دیده می‌شوند و برروی همدیگر رابطه مستقیمی دارند؛ یعنی اگر کسی با حجاب بود، عفت بیشتری دارد حتی اگر بدحجابی باشد که قائل به اسلام و تشیع است و نماز و روزه خود را به درستی به جا می‌آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: این سخن به معنای آن نیست که همه بی حجاب‌ها، بی‌عفت می باشند، بلکه برخی از بی‌حجاب‌ها یا به قولی بدحجاب‌ها از لحاظ اجتماعی و فردی در خانواده‌ای بزرگ شده‌اند که بی‌حجابی یا بدحجابی عادی است؛ اما درعین حال نماز و روزه را انجام می‌دهند، در راهپیمایی‌ها و تشیع پیکر سردار سلیمانی شرکت می‌کنند و... این دسته از افراد شاید چادر یا مقنعه نپوشند؛ اما درحد خود پوشش کاملی دارند و خیلی باوقار و با عفت هستند. با این حال حجاب به عنوان یک نماد است که باید در جامعه حفظ شود.

ارسال نظرات