۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۳۷۰۶
همگام با انقلاب:

حوزه‌های علمیه راهکارهای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم را ارائه دهند

حوزه‌های علمیه راهکارهای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم را ارائه دهند
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بر لزوم فرهنگ سازی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: طلاب و حوزه‌های علمیه راهکارهای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم را ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین و نقش علما و طلاب در ثمر رسیدن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: پس از دوران متمد ستم شاهی، با رهبری دینی امام خمینی(ره) نهضت انقلاب اسلامی به ثمر و پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مقدمات انقلاب را از سال 1342 آغاز کرد؛ گفت: هرچند امام خمینی(ره) در سال 42 تبعید شدند؛ اما نشاط انقلابی را در میان مردم و نسل جوان دمید که به مردم به صورت یکپارچه حرکت نهضت انقلاب را تداوم دادند و سرانجام انقلاب به پیروزی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: نقش مرجع دینی و نقش روحانیت و حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی این بود که افرادی در مکتب امام خمینی(ره) آموزش دیده بودند، تفکر و ایده امام راحل در زمینه تشکیل حکومت اسلامی برای جامعه ترسیم و تبیین کردند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین ابراز داشت: ایده و آرمان و اهداف امام خمینی(ره) توسط طلاب و روحانیون و با همراهی مراجع عظام تقلید برای مردم تبیین شد و این امر سبب شد که اقشار مختلف مردم جلوی رژیم ستم شاهی ایستادگی و با آن به مبارزه پرداختند و اسلام ناب محمدی حاکم بر مرز و بوم کردند.

لزوم فرهنگ سازی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین بر لزوم فرهنگ سازی بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه تأکید و ابراز کرد: هر حرکت نوینی که می خواهد در جامعه شکل گیرد، باید در ابتدا درباره آن موضوع فرهنگ سازی عمومی صورت گیرد و فرهنگ سازی این مسائل نوین بر عهده حوزه های علمیه، روحانیت و فرهیختگان جامعه است.

وی با اشاره به نقش و مسؤولیت حوزه های علمیه و روحانیت در گام دوم انقلاب گفت: روحانیت فرهیختگان و دانشگاهیان در گام اول انقلاب آرمان ها و اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین و روشن کنند و فضایل و مزایا و دستاوردها و امدادهای غیبی در چهل و دو سال برای نسل جوان بیان و تشریح کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه تبیین منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب فعالیت اقشار فرهیخته جامعه است، گفت: رهبر معظم انقلاب هفت محور اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند؛ از این رو فرهیختگان دغدغه های ایشان را مد نظر قرار داده و راهکارها و راهبردهای تحقق این محورها را تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه حوزه های علمیه و روحانیت غباری که استکبار جهانی بر چهره اسلام ناب محمدی نشانده است، پاک و غبار زدایی کنند، افزود: مردم همواره در فراز و نشیب های بعد از انقلاب، پشتیبان و حامی ولایت فقهی و نظام اسلام بودند؛ امیدواریم با همت و تلاش مسؤولان، مردم و جامعه طعم شیرین حاکمیت اسلامی و عدالت اجتماعی را بچشند./998/ت302/ف

ارسال نظرات