۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۷۳۷۳۱
حجت الاسلام دانایی فر در دیدار عوامل خبرگزاری رسا:

ماهیت «آتش به اختیار» گروه‌های جهادی تقویت شود

ماهیت «آتش به اختیار» گروه‌های جهادی تقویت شود
دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران به تشریح اقدامات این جبهه در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: ماهیت «آتش به اختیار» میان بسیجیان و گروه‌های جهادی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا دانایی دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران در دیدار حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و جمعی از دبیران این رسانه حوزوی به تشریح اقدامات این جبهه فرهنگی اجتماعی در راستای مقابله با کرونا در محله های تهران بزرگ پرداخت و گفت: ما همواره در زمینه جذب جوانان و نوجوانان با نشاط به جبهه انقلاب تلاش می کنیم تا در شرایط سخت بتوانیم واکنش مناسب و جهادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 25 مجمع تخصصی در مؤسسه خاتم الاوصیاء(ع) داریم، ادامه داد: هر کدام از این مجامع در استان ها رابط دارند و به فعالیت می پردازند؛ از میان این مجامع تخصصی می توان به جامعه ایمانی مشعر و مجمع عفاف و حجاب اشاره کرد.

حجت الاسلام دانایی با اشاره به تشکیل کانون سلامت از سوی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران و ارتباطات این جبهه با سایر نهادها و جبهه های فرهنگی و اجتماعی را مود توجه قرار داد و بیان کرد: امروز کمتر جلسه ای ای در زمینه فرهنگ و اجتماعی برگزار می شود که ما در آن حضور نداشته باشیم.

عجمی/ماهیت «آتش به اختیار» میان بسیجیان و گروه های جهادی تقویت شود

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران از اعلام آمادگی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در راستای همکاری با خبرگزاری رسا خبر داد و ابراز کرد: ما ظرفیت جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی را در اختیار شما قرار می دهیم تا با همکاری و هم افزایی بتوانیم گامی در جهت صیانت از انقلاب اسلامی برداریم.

وی در ادامه به اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران در راستای مقابله با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای کرونا از سوی مسؤولان مربوطه دعوت به همکاری از ما صورت گرفت و ما طی جلسات مختلف، گروه های مردمی و جهادی را در 22 منطقه تهران شناسایی کرده و ما آنها را به یکدیگر متصل و میان‌شان هم افزایی ایجاد کردیم.

حجت الاسلام دانایی هدف اصلی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران را ایجاد اتصال و هم افزایی میان گروه های جهادی دانست و اظهار داشت: گروه های جهادی به صورت آتش به اختیار پیش از حضور ما نیز در حال انجام کار خود بودند، اما ما به میدان آمده و آنها را به یکدیگر متصل کردیم.

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران با اشاره به اینکه امروز باید ماهیت «آتش به اختیار» بودن را میان بسیجیان و گروه های جهادی تقویت کنیم، مطرح کرد: گروه های جهادی در ابتدای کرونا که هنوز بسیاری از نهادها بلاتکلیف بودند، به میدان آمده بودند و به صورت آتش به اختیار به فعالیت می پرداختند.

وی به تجربه های موفق جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تهران در اجرای مراسمات و محافل عزاداری ماه محرم، اهتمام این جبهه در زمینه شبکه سازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما همواره سعی کرده ایم نقش ستادی و قرارگاهی خود را ایفا کنیم و دغدغه های صف عملیاتی را به خوبی درک کرده و مشکلات‌شان را حل کنیم.

عجمی/ماهیت «آتش به اختیار» میان بسیجیان و گروه های جهادی تقویت شود

انقلاب اسلامی ایران توانست بر سیستم بروکراسی غلبه پیدا کند

حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا نیز در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی یک نعمتی بود که خداوند متعال به مردم ایران عطا کرد که شروع آن نیز با محوریت روحانیت و همراهی مردم بود.

وی ادامه داد: هر کدام از انقلاب های مشابه در دنیا بعد از پیروزی مراحل مختلفی داشتند، اما یک نکته در انقلاب اسلامی ایران بود و الان نیز بر آن تأکید می شود، مسأله «مدیریت جهادی» است.

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: معمولاً انقلاب ها بعد از آن که به پیروزی می رسند، وقتی آن شور و نشاط و هیجان عمومی فروکش می کند، مسؤولان و نسل جدیدی که روی کار می آیند با یک سیستم بروکراسی مواجه می شوند که بعد از چند قرن کشمکش و درگیری میان سیستم انقلابی و سیستم بروکراسی یکی از آنها به پیروزی می رسد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران توانست بر سیستم بروکراسی غلبه پیدا کند، تأکید کرد: اگر تاریخ انقلاب را مرور کنیم درمی یابیم که از روز بعد پیروزی انقلاب اسلامی کمیته های انقلاب تشکیل شد که دارای ماهیت مردمی بود و بروکراسی را به خدمت و استخدام خود در می آورد.

وی تقویت روحیه آتش به اختیار و جهادی در میان نیروهای انقلاب را از جمله حرکت های مکمل انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: همان‌طور که بیانیه گام دوم به نوعی مکمل اصول انقلاب اسلامی است، این حرکت هایی که جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی انجام می دهد نیز مکمل انقلاب محسوب می شود، زیرا آن فاصله هایی که گاهی از اصول اولیه انقلاب گرفته می شود را جبران می کند.

حجت الاسلام محققی وجود افراد شاخص انقلابی همچون سرلشکر جعفری و حاج حسین یکتا در عرصه های فرهنگی اجتماعی را برای نسل جوان انقلابی و جهادی امری مغتنم شمرد و عنوان کرد: حضور این افراد ارزشی در این عرصه ها برای رویش های جدید انقلاب بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا مدل مدیریت جهادی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز اندیشکده های غربی از این دیدگاه و مدل مدیریتی متعجب هستند و هر چه بتوانند برای ضربه زدن به آن از طریق نفوذ و مسائل اینچنینی تلاش می کنند و ما باید نسبت به این قضیه حساس باشیم.

وی بر ضرورت تقویت وحدت میان جبهه انقلاب اسلامی، نسبت به خطر انشقاق و حزب گرایی در این جبهه هشدار داد و اظهار داشت: امروز یکی از آسیب هایی که در جبهه انقلاب وجود دارد این است که برخی دچار انشقاق و حزب گرایی شده اند و احساس می کنند از سایر اعضای این جبهه ناب تر و انقلابی تر هستند؛ این مسأله بسیار خطرناک است و شما که متولی امور در برخی زمینه ها هستید باید نسبت به این مسأله دغدغه مند بوده و در راستای تقویت وحدت میان آنها گام بردارید.

حجت الاسلام محققی بر لزوم ادبیات سازی در راستای تحقق «دولت جوان حزب اللهی» که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، تأکید کرد و گفت: تضمین کننده تحقق این مسأله همین کارهایی است که جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در محله ها انجام می دهد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا شهید آیت الله بهشتی را نماد مدیریت میان نسل انقلابی، کادرسازی و آبروی روحانیت دانست و گفت: شما نیز در راستای کادرسازی و مدیریت میان رویش های انقلاب حرکت می کنید و کارتان، کاری منسجم انقلابی است و قطعاً مورد رضایت شهدای بزرگواری همچون شهید بهشتی است.

گفتنی است، طرفین در این دیدار بر ضرورت تعامل و هم افزایی با یکدیگر در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای صیانت از انقلاب اسلامی تأکید کردند./841/پ200/ف

ارسال نظرات