۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۷۳۸۰۵
استاد حوزه علمیه خواهران از ضرورت پاسخگویی به مسائل چالشی جامعه زنان می‌گوید؛

نخبه‌پروری؛‌ شرط لازم برای پاسخگویی به نیازهای فقهی و اجتماعی زنان

نخبه‌پروری؛‌ شرط لازم برای پاسخگویی به نیازهای فقهی و اجتماعی زنان
میرجعفری گفت: مسائل پیش روی جامعه زنان بسیار چالش برانگیز است و حوزه باید بتواند به نیازهای فقهی و اجتماعی زنان پاسخ دهد و برای این کار نیازمند نخبه پروری هستیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر زاهره سادات میرجعفری استاد حوزه و دانشگاه در نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران که امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به نقش زنان در دوران مبارزات انقلاب گفت: زنان همواره در عرصه های مختلف انقلاب نقش داشتند و با پرورش نسلی صبور و مقاوم از یک سو و نیز آرامش دهی به مردان از سوی دیگر در دوران پرتنش مبارزه نقش آفرینی کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: زنان و حوزه علمیه خواهران به طور قطع در گام دوم انقلاب وارد عرصه جدیدی خواهند شد و اگر بخواهیم کنشگری و تأثیر گذاری حوزه و طلاب خواهر را شاهد باشیم نیاز است به تقویت روحیه انقلابی طلاب اقدام کنیم.

وی افزود: طلاب خواهر علاوه بر اینکه باید خانواده را به عنوان اولویت اول خود در مرکز توجه خود قرار می دهند به بصیرت افزایی و روشنگری بپردازند و برای این منظور باید توانمندی های خود نظیر یادگیری زبان های بین المللی و دیگر توانمندی ها را ارتقا دهند.

میرجعفری بیان داشت: اگر می خواهیم زن بصیر باشد باید اقتضائات این بصیرت را نیز فراهم کنیم و اگر می خواهیم در عرصه های مدیریتی ورود کند باید اقتضائات مدیریت او را فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر دو دیدگاه نسبت به زن در جامعه وجود دارد؛ یکی دیدگاه سنتی به زن و دیگری دیدگاه فمنیستی به معنی رقابت پایاپای با مرد در همه عرصه ها و لازم است به الگوی سومی برسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به چالش های موجود در جامعه گفت: مسائل پیش روی جامعه زنان بسیار چالش برانگیز است و حوزه باید بتواند به نیازهای فقهی و اجتماعی زنان پاسخ دهد و برای این کار نیازمند نخبه پروری هستیم و متأسفانه نیازهای جامعه جلوتر از کارهای انجام شده است.

وی افزود: در نهادهای ذی‌ربط با مشکل موازی کاری و عدم هماهنگی مواجهیم و نیازداریم تا به صورت تشکیلاتی و گروهی عمل کنیم و در خصوص بهتر است از نیروهای برون حوزوی نیز بهره ببریم.

میرجعفری عصر کنونی را عصر رسانه دانست و اظهار داشت: در کار تشکیلاتی جریان های لیبرال از جریان انقلابی جلوتر است و این پیشگامی در عرصه رسانه ای نیز مشهود است و باید بانوان متخصص در عرصه رسانه تربیت کنیم.

وی به فعالیت های جهادی طلاب خواهر اشاره کرد و افزود: این فعالیت های جهادی نیز نیازمند شبکه سازی است و یکی از کارهایی که باید صورت پذیرد مستند سازی این فعالیت ها و انتشار آن در فضای بین المللی است./1399/پ202/ف

ارسال نظرات