۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۷۳۷۷۴
در خبرگزاری رسا برگزار شد؛

نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران

نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران
نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران با حضور اساتید خواهر از حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست علمی زن، انقلاب و حوزه علمیه خواهران با حضور خانم ها معصومه طباطبایی رییس اداره راهبردی واحدهای علمی حوزه خواهران، زهرا میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه و زینب بهجت پور رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران و حجت الاسلام پیشاهنگ به عنوان دبیر علمی نشست صبح امروز در خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام پیشاهنگ نقش زنان در عرصه های مختلف جامعه را یادآور شد و گفت: امروز زنان در موقعیتی در جامعه ما قرار دارند که بسیاری از آنها پست های مهمی از وزارت تا نمایندگی مجلس را در اختیار می گیرند و این به برکت انقلابی است که حضرت امام خمینی(ره) رقم زد.

دبیر علمی نشست اظهار داشت: جایگاه کنونی زنان در جامعه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این جمعیت امروز دارای 7000 شهید است و در کنار این زنان ایران اسلامی از 7000 کرسی تدریس در دانشگاه و 3000 کرسی تدریس در حوزه های علمیه برخوردارند.

وی افزود: 45 درصد شاغلین متخصص ما را زنان تشکیل می دهند و جامعه ما امروز از خدمات 8000 پزشک متخصص زن بهره می برد که این نسبت به قبل از انقلاب 50 برابر شده است و اگر آمار پزشکان عمومی را نیز بررسی کنیم خواهیم دید که پزشکان عمومی زن نیز 16 برابر شده اند.

حجت الاسلام پیشاهنگ بیان داشت: با ایجاد تحولات در جامعه امروز و تغییر جایگاه زنان لازم است نگاه حوزه های علمیه خواهران نیز بروزرسانی شود و برای نسل جدید زنان ایران اسلامی برنامه بریزد.

دبیر علمی نشست به نقش بالای حوزه علمیه خواهران در جامعه اشاره کرد و گفت: خواهران طلبه امروز باید در لباس امامت جامعه زنان ایفای نقش کنند و در این مسیر حوزه های خواهران باید فعالانه عمل کنند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به تربیت مفسر، فقیه و فیلسوف بپردازند.

حجت الاسلام پیشاهنگ اظهار داشت: حوزه علمیه پیشینه 1000 ساله در کشور ما دارد و توقع از حوزه های علمیه نیز بالاست اما متأسفانه این مجموعه با این قدمت از بودجه جاری کشور بهره چندانی نمی برد.

وی با اشاره به فعالیت های جهادی حوزه های علمیه افزود: در فضای مجازی و رسانه ای فعالیت های جهادی حوزویان چندان دیده نشد و این ایراد به رسانه های ما وارد است و گرچه در جریان فعالیت های جهادی طلاب تا حدی عمامه های گِلی برادران دیده شد اما می شود گفت چادرهای گِلی طلاب خواهر اصلا دیده نشد و قسمتی از این به حوزه ها برمی گردد که به سراغ رسانه ها نرفتند./1399/پ202/ف

ارسال نظرات