۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۷۳۸۳۵
متولی مدرسه علمیه امام هادی عنوان کرد؛

نقش محوری روحانیون در انقلاب اسلامی

نقش محوری روحانیون در انقلاب اسلامی
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: روحانیون نقش محوری و اساسی در انقلاب ایفا کردند، اما این نقش به معنای نفی و عدم تاثیرگذاری گروه‌های دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه علمیه  امام هادی (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن گرامیداشت و تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص نقش روحانیون در انقلاب بیان داشت: روحانیون نقش محوری و اساسی را در انقلاب ایفا کردند، اما این نقش به معنای نفی و عدم تاثیرگذاری گروه‌های دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

متولی مدرسه علمیه  امام هادی (ع) با اشاره به حضور روحانیون در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی عنوان داشت: روحانیون در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و از زمان مشروطه تا سال‌های ۵۷ و ۵۸ نقش مهمی را داشتند، در سال‌های ۴۱ تا ۴۳ و ۵۷ رهبری با روحانیون بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه افزود: با وجود اینکه دکتر مصدق نقش رهبری را در ملی شدن صنعت نفت برعهده داشت، اما آیت الله کاشانی به عنوان روحانی فعالیت‌هایی مهمی را در کنار ایشان انجام داد.  

وی ادامه داد: در سال‌های  ۵۶ و ۵۸ رهبری بلامنازع تعیین خط مشی، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها برعهده امام خمینی (ره) بود، این رهبری برگرفته از معارف دینی، قرآنی و سنت اهل بیت و پیامبر (ص) جهت شکل گیری انقلاب و پایان دادن به ظلم و سلطه بیگانگان شکل گرفت.

متولی مدرسه علمیه  امام هادی (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) قصد ورود به کار‌های اجرایی را نداشت گفت: پس از بازگشت امام خمینی (ره) از پاریس ایشان برای عهده دار شدن رهبری معنوی مردم به سوی قم رهسپار شدند که پس از غائله کردستان توسط ضد انقلاب‌های آن زمان ایشان به همراه شهید چمران وارد میدان شد و آن افراد را از محاصره نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده شهادت شهید رجایی را عامل ورود امام خمینی (ره) به کار‌های اجرایی کشور دانست و تصریح کرد: پس از شهادت شهید رجایی به عنوان دومین رئیس جمهور سبب شد که امام خمینی (ره) وارد کار‌های اجرایی شود.

وی با اشاره به آیه شریفه یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این انقلاب بدون آسیب نبوده و آسیب‌های ناشی از آن باید بررسی شود، اما نشانه‌های آن با وجود وعده‌های الهی خوب است. ‏

متولی مدرسه علمیه  امام هادی (ع) در پایان عمده آسیب‌های کشور را غلبه هوای نفسانی دانست و ابراز داشت: غلبه هوای نفسانی هر حکومتی را تهدید می‌کند، اختلاس، تصرف در بیت المال و نزاع‌های داخلی از آسیب‌هایی است که نیاز به مقابله دارد، اما در مجموع آینده روشنی برای این انقلاب دیده می‌شود./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات