۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۷۰۴۴۰
متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع):

وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت علم و دین است

وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت علم و دین است
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت میان علم و دین است، بنابراین این وحدت باید به عنوان مسئله نظری و اساسی مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در خصوص علت نامگذاری ۲۷ آذر به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: بیست و هفتم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مفتح از پیشروان اندیشه وحدت میان حوزه و دانشگاه است؛ از این جهت این روز با این نام معرفی شد.  

متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) به لزوم وحدت میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و عنوان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از مسائل بسیار مهمی است که امام خمینی (ره) به این موضوع اهتمام داشتند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: مبنای شکل گیری دانشگاه‌ها در کشور براساس مخالفت با حوزه بود از سوی دیگر حوزوی ها، دانشگاه را به عنوان نهاد مقابله با دین می‌دانستند.

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه وحدت میان حوزه و دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی عمیق‌تر شد تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت میان حوزه و دانشگاه شکل گرفت؛ اما پس از آن به این موضوع عمیق‌تر پرداخته شد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی به جهت الگو سازی برای سایر ملت‌ها و تمدن سازی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در تلاش است؛ وحدت این دو نهاد ارزشمند را با شناخت اهداف، دشمنان و راه مشترک به وسیله برگزاری نشست‌های مشترک احیا بخشد.

 متولی مدرسه امام هادی (ع) با بیان اینکه وحدت میان حوزه و دانشگاه، وحدت میان علم و دین است گفت: رنسانس که تحول جدیدی در علم و دانش در اروپا پدید آورد به مخالفت با کلیسا پرداخت؛ لذا مسئله مخالفت علم با دین تحریف شده مسیحیت به همه ادیان الهی تأمین داده شد؛ بنابراین وحدت علم و دین به عنوان مسئله نظری و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله حسن زاده با اشاره به تلاش‌های دشمن به جهت ایجاد تضاد و دوگانگی در علم و دین اظهار داشت: پس از به وجود آمدن بیماری کرونا تلاش‌های دشمن برای ایجاد تضاد میان علم و دین به وسیله آموزه‌ها و انگیزه‌های دینی بی ثمر ماند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد هر چه بیشتر وحدت میان این دو نهاد ابراز داشت: در مبانی نظری فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد و به ظرفیت‌های حوزه برای حضور در دانشگاه توجه شود؛ همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه و گروه معارف اسلامی فرصتی خوبی برای حضور حوزه در دانشگاه به شمار می‌رود. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات