۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۷۳۸۴۶
ماموستا فرجی مطرح کرد؛

دختر پیامبر الگوی کاملی برای تمام زنان جهان

دختر پیامبر الگوی کاملی برای تمام زنان جهان
ماموستا فرجی گفت: پیامبر اکرم برای همگان اسوه و الگو هستند و از چنین شخصیت بزرگواری قطعا بانویی تربیت می‌شود که ایشان هم الگو و بزرگ تمام زنان جهانیان می‌باشد.

ماموستا مختار فرجی امام جماعت مسجد جامع سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها به تمام مسلمانان جهان، ایران و کردستان، با اشاره به توصیه‌های قرآن کریم برای داشتن زندگی سالم و پاک گفت: وقتی ما مسلمانان برای داشتن زندگی سالم و پاک که به زندگی ابدی منتهی می‌شود، به قرآن کریم مراجعه می‌کنیم تمامی اهداف و روش‌های زندگی را در آن می‌یابیم.

وی در ادامه افزود: خداوند به پیامبر می‌فرماید که به مردم بگو که پاداش و اجر من تنها نزد خداوند است و از شما چیزی جز داشتن محبت نزدیکان و اهل بیت خود را نمی‌خواهم که قطعا حضرت فاطمه(س) یکی از بزرگان اهل بیت پیامبر اسلام هستند که از جمله علت‌های غایی ایجاد عالم و اسوه تقوا و پرهیزگاری می‌باشند.

ماموستا فرجی به شان و عظمت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و بیان داشت: آنقدر حضرت بزرگوار بودند که پیامبر اسلام(ص) ایشان را (ام ابیها) خطاب می‌کردند یا وقتی پیامبر، موهای ایشان را می‌بوییدند و می‌فرمودند که رایحه بهشت را استشمام می‌کنم. ایشان سیده النسا العالمین هستند؛ یعنی سرور زنان جهان می‌باشند که نه به صورت مقطعی بلکه برای کل زمان و برای کل زنان جهان، بزرگوار و اسوه هستند.

وی با ذکر آیه شریفه (لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الحسنه) ادامه داد: پیامبر اکرم برای همگان اسوه و الگو هستند و از چنین شخصیت بزرگواری قطعا بانویی تربیت می‌شوند که ایشان هم الگو و بزرگ تمام زنان جهانیان می‌باشد زنان ما باید از لحاظ تربیت فرزندان، شوهرداری، عفت و حیا، حجاب، قناعت و... به حضرت زهرا نگاه کنند و از ایشان الگوگیری کنند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج از چشم و هم چشمی میان زنان انتقاد کرد و ابراز داشت: زنان ما باید از سیده النسا العالمین الگو بگیرند که چشم و هم چشمی نداشته باشند و حتی با آن مقابله کنند تا اصل قناعت در جامعه رواج پیدا کند.

وی در انتهای صحبت خود خاطرنشان کرد: اینکه صدا و سیما بعضا با تبلیغات ضدارزشی و قبیح خود باعث رواج بی‌حجابی می‌شود، باید این رویه اصلاح شود و جلوی رواج بی‌حجابی را در جامعه بگیرند. صدا و سیما وظیفه دارد با تمام امکانات خود از ارزش‌ها دفاع کند و آن را رواج دهد؛ نه اینکه ضدارزش را در جامعه رواج دهند.

ارسال نظرات