۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۶۷۳۸۴۸
مدرس حوزه علمیه چابهار مطرح کرد؛

حضرت فاطمه الگویی برای تربیت فرزندان

حضرت فاطمه الگویی برای تربیت فرزندان
مولوی درتکیده گفت: حضرت فاطمه فرزندانی را تربیت کردند که آن‌‌ها (سیدا شباب اهل الجنه) سرور جوانان اهل بهشت نام گرفتند.

مولوی محمد دُرتَکیده مدرس حوزه علمیه چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت دختر نبی مکرم اسلام (ص) حضرت زهرا(س)، با اشاره به فضائل ایشان گفت: حضرت زهرا با فضیلت‌ترین و بزرگوارترین زنان جهان هستند که ایشان سیده النسا العالمین می‌باشند. خداوند متعال خود را (رب العالمین)، پیامبر را (رحمت‌ للعالمین) و حضرت فاطمه را (سیده النسا العالمین) نامید؛ یعنی ایشان سرور تمام زنان چهان است.

وی با ذکر آیه شریفه (انا اعطیناک الکوثر) افزود: در آن زمانی که کفار پیامبر را ابتر می‌خواندند؛ خداوند متعال بر پیامبر سوره کوثر را نازل کردند و فرمودند که نگران نباش، ما به تو کوثر عنایت فرموده‌ایم و آن‌هایی که شما را ابتر می‌نامند، خودشان ابتر هستند.

مولوی درتکیده با بیان اسوه و الگو بودن سیده النسا العالمین، اظهار داشت: حضرت زهرا سیده النساء العالمین، سرور تمام زنان جهان در تمام زمان‌ها هستند، ایشان پاره تن پیامبر اکرم بودند و مثل ایشان دیگر زاده نخواهد شد؛ بنابراین زندگی چنین بزرگواری با چنین فضائلی باید الگوی دیگر زنان جامعه قرار گیرد.

وی حضرت فاطمه را در تمام ابعاد زندگی نمونه و الگو دانست و بیان داشت: در بحث حجاب، عفت و حیا، کم توقعی و قناعت در زندگی، فرزندداری و تربیت فرزند، شوهرداری یا... در همه مسائل زندگی نمونه‌ای برای دیگر زنان هستند. ما می‌‌بینیم که ایشان در زندگی سختی بودند؛ اما اعتراض نمی‌کردند و با تمام آن سختی‌ها، کار‌های خانه را خودشان انجام می‌دادند.

مدرس حوزه علمیه چابهار به الگو بودن حضرت فاطمه در نحوه تربیت فرزند اشاره کرد و توضیح داد: ما می‌بینیم که ایشان فرزندانی را تربیت کردند که آن‌‌ها (سیدا شباب اهل الجنه) سرور جوانان اهل بهشت نام گرفتند. حضرت فاطمه در بحث مادر و همسر بودن، اسوه هستند؛ در بحث دختر و فرزند بودن، اسوه هستند.

وی در انتهای بحث خود خاطرنشان کرد: زنان جامعه ما باید از دختر پیامبر اکرم الگو بگیرند و در تمام لحظات زندگی خود به زندگی ایشان توجه کنند. اگر زنان و دختران جامعه بخواهند زندگی پاک و در آخرت زندگی ابدی خوبی داشته باشند باید به زندگی حضرت فاطمه توجه کنند و مسیری که ایشان پیمودند را طی کنند.

ارسال نظرات