۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۷۳۸۵۱
قاری بين‌المللی در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در پاكستان:

امام خمینی یک شخصیت و الگوی اسلامی برای تمام مسلمانان است

امام خمینی یک شخصیت و الگوی اسلامی برای تمام مسلمانان است
استاد علوم قرآنی پاکستان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان، گفت: من حضرت امام خمینی (ره) را یک شخصیت و الگوی اسلامی برای تمام مسلمانان می‌دانم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در دیدار رايزن فرهنگي ج.ا.ايران در اسلام آباد با قاری بین المللی و استاد علوم قرآني پاكستان، بزرگ شاه الازهري گفت: من حضرت امام خميني(ره) را يك شخصيت الگوي اسلامي براي تمام مسلمانان مي دانم و حضرت آيت الله خامنه اي نیز همان مسير را كه مسير امام خميني بوده را ادامه مي دهند.

این استاد بین المللی قرآن کریم افزود: من در ديدار با حضرت آیت الله خامنه اي به همراه قاريان و حافظان و چهره هاي قرآني بين المللي خيلي تحت تاثير قرار گرفتیم.

در راستاي ترويج و گسترش فعاليت هاي قرآني احسان خزاعي، رايزن فرهنگي ج.ا.ايران- اسلام آباد همزمان با ایام دهه مبارک فجر با بزرگ شاه الازهري قاري بين المللي و استاد علوم قرآني پاكستان در محل نمايندگي فرهنگی در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد. در اين ديدار ضمن ابراز علاقه مندی، بر توسعه فعاليت هاي قرآني مسلمانان دو كشور تاكيد شد.

رايزن فرهنگي كشورمان درسخنانی گفت: مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي مي فرمايند؛ قرآن عامل وحدت بين مسلمانان هست و مسلمانان با تمسك به قرآن مي توانند با هم متحد باشند. معظم له هميشه در خصوص تعمق در آیات قرآني تاكيد می فرمایند.

قاري بزرگ شاه الازهري گفت: وقتی که به عنوان داور پاكستاني چند سال پيش برای داوری مسابقات بين المللي قرآن كريم تهران شركت كرده بودم، در پايان مسابقات به محضر مبارك حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري نيز رسيديم و خاطره خوبي از اين ديدار با آقا دارم. در آن دیدار بنده سروده هاي خود و اشعاري به زبان فارسي در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي قرائت كردم و مورد تقدير ایشان قرار گرفتم.

در پايان اين ديدار استاد الازهري كتاب خود تحت عنوان دايره المعارف علوم قرآني و يك جلد از كتاب آموزشي تجويد قرآن كريم از تالیفات خود را که اخيراً منتشر شده است را به رايزن فرهنگي ایران اهداء كرد.

شایان ذکر است بزرگ شاه الازهري، استاد علوم قرآني و اصول دين دانشگاه بين المللي اسلامي اسلام آباد است و سابقه مدیدی را در خصوص فعاليت هاي قرآني در پاكستان و در عرصه بین الملل در کارنامه خود دارد و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد، بارها به عنوان داور بین المللی از کشور پاكستان در مسابقات بين المللي قرآن كريم به ایران دعوت شده است./۹۸۸/

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات