۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۹۱۷
با پیام تصویری آیت الله نوری همدانی برگزار شد؛

همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم

همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم
همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با شعار «حوزه تحول خواه و تمدن ساز» در مصلی قدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش علمی و بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با شعار «حوزه تحول خواه و تمدن ساز» در مصلی قدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله نوری همدانی به این همایش پیامی تصویری ارسال کرد و آیت الله محمدی عراقی و حجج اسلام والمسلمین حاجی صادقی و نبوی در این مراسم حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.

انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد

حضرت آیت الله نوری همدانی در این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و عظمت به ارمغان آورد، بیان کرد: ما در آن روزگار از لحاظ اقتصادی به تمام معنا وابسته بودیم و اقتصادمان متکی بر نفت بود و غربی ها همه منافع ما را چپاول می کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: همچنین از لحاظ سیاسی نیز اراده ای از خود نداشتیم و عزل و نصب هایمان را آمریکایی ها و غربی ها انجام می دادند، اما انقلاب اسلامی به صحنه آمد و این حقارت ها را کنار زد و ایران اسلامی را از لحاظ فرهنگ، اقتصاد، سیاست و توان دفاعی تقویت کرد.

وی پیشرفت های علمی کشور در طول انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه امروز بالاترین نعمت خداوند، نعمت ولایت است، ابراز کرد: همه این پیشرفت ها و دستاوردها مرهون نعمت ولایت است، از همین جهت امام راحل فرمودند برای حفظ انقلاب اسلامی باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

پیشرفت های کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست

همچنین آیت الله محمدی عراقی در این همایش با بیان اینکه امروز نباید در برخی زمینه ها با چالش مواجه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی نقاط قوت بسیاری دارد و در عرصه های علمی، فناوری، زیست فناوری، نانوتکنولوژی، دفاعی، هسته ای و امنیتی پیشرفت ها و دستاوردهای بسیاری کسب کرده است.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم پیشرفت های علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: 90 درصد پیشرفت های علمی کشور در عرصه های مختلف مرهون تدابیر و حمایت های بی دریغ رهبر معظم انقلاب است؛ پیشرفت های کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست.

وی بیان کرد: هر کجا به منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب توجه کرده و به آنها عمل کردیم با پیشرفت مواجه شدیم، از این رو باید همواره نسبت به دغدغه های ایشان توجه داشته باشیم.

هر کجا با مقاومت پیش رفته ایم به عزت و سربلندی و کارآمدی دست یافته ایم

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هر کجا با مقاومت پیش رفته ایم به عزت و سربلندی و کارآمدی دست یافته ایم، مطرح کرد: ما امروز در گفتمان نظامی بر اساس مقاومت و نفی استکبار حرکت کرده ایم و به قدرت بازدارندگی مطلق رسیده ایم؛ بدون شک اگر امروز موشک نداشتیم، کشورمان از سوی دشمن موشک باران می شد؛ امروز آمریکا می تواند ما را مورد حمله قرار دهد، اما جرأتش را ندارد؛ ما توانسته ایم «ترهبون به عدو الله» را محقق کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری، منافع ملی ما در پرتو آرمان هایمان محقق می شود، تأکید کرد: نگذاریم و اجازه ندهیم عده ای با جوسازی ها دو قطبی «مقاومت و سازش» را ایجاد کنند، زیرا بدون شک با سازش هیچ رفاهی برای مردم به ارمغان نخواهد آمد.

وی در ادامه نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی برای ناکارآمدی ولایت فقیه و رهبری در ایران اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن درصدد آن است که نگذارد رهبری سوم انقلاب از جنس رهبری اول و دوم نباشد؛ امروز دشمن برای همه صنف ها و نهادهای انقلاب اسلامی از جمله حوزه برنامه های بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن درصدد اقتدار زدایی از انقلاب و رهبری است، ابراز کرد: دین هراسی، معنویت زدایی، مقاومت هراسی، رقیب هراسی به همراه تحریف همه آنها در دستور کار دشمن قرار دارد؛ امروز باید بدانیم که آمریکا دشمن است و از دشمن نیز انتظاری جز دشمنی نباید داشته باشیم.

طلاب برای نصرت دین سختی های بسیاری را به جان می خرند

حجت الاسلام والمسلمین نبوی نیز در این مراسم با اشاره به پیشگامی حوزه و روحانیت در عرصه های جهاد، ایثار و شهادت، گفت: امروز طلاب برای نصرت دین سختی های بسیاری را به جان می خرند.

رییس بسیج اساتید و نخبگان سم پاشی ها و هجمه رسانه ای دشمن به حوزه و روحانیت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز حضور جهادی طلاب در عرصه هایی نظیر مبارزه با کرونا و یاری رساندن به مردم در سیل ها و زلزله ها این تبلیغات سوء را از بین برد و نقشه هایشان را خنثی کرد.

وی با تأکید بر انجام امور تبلیغی دین با اخلاص از سوی طلاب و روحانیون خاطرنشان کرد: اگر اخلاص در کار باشد، هیچگاه کار خود را نادرست انجام نخواهیم داد؛ اگر مسؤولان کشور نیز اخلاص داشتند هیچگاه میل به مذاکره پیدا نکرده و در راستای منافع دشمنان حرکت نمی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تأکید کرد: امروز رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی خود تمام نقشه های استکباری را نقش بر آب می کنند و این یقیناً نشانگر اخلاص بالا و والای ایشان است.

گفتنی است، این همایش علمی بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با شعار حوزه انقلابی، حوزه تحول خواه و تمدن ساز، با اهداف تقویت انسجام فکری و عملی میان اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم، بصیرت افزایی اساتید، مدیران و نخبگان در جهت انقلابی ماندن، انگیزه افزایی و فعال سازی اساتید و نخبگان نسبت به تحقق اهداف انقلاب اسلامی، بررسی راه‌های مقابله با آنتی تز‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه، بازخوانی وظایف انقلابی اساتید، مدیران و نخبگان در راستای تحول خواهی و تمدن سازی و هم اندیشی درباره «رسالت حوزه علمیه و انتخابات» برگزار شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات