۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۷۳۹۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

عشق و ارادت قلبی و عملی به رهبری برجسته ترین شاخصه آیت الله نظری بود

عشق و ارادت قلبی و عملی به رهبری برجسته ترین شاخصه آیت الله نظری بود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، ولایت مداری، عشق و ارادت قلبی و عملی به مقام معظم رهبری را از جمله برجسته ترین شاخصه های حیات معنوی آیت الله نظری عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه گفت: این عالم پارسا عمر با برکت خود را در راه ترویج شریعت محمدی، دفاع از انقلاب و خدمت صادقانه به مردم صرف کرد.
 
وی از آیت الله نظری به عنوان یکی از پیشگامان نهضت مبارزه با رژیم ستم شاهی در مازندران یاد کرد و افزود: این عالم وارسته جز آخرین ذخیره های عالمان اصیل شیعه بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، آیت الله نظری خادم الشریعه را از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بروجردی(ره) و امام راحل دانست و گفت: این فقیه پارسا سالیان متمادی در مقام استادی شخصیت های بسیاری را پرورش و تحویل جامعه اسلامی داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که کرسی درس خارج فقه و اصول آیت الله نظری خادم الشریعه تا پیش از کسالت و بیماری در ساری برپا بود، ادامه داد: این فقیه پارسا علیرغم کسالت و بیماری درس و بحث را رها نمی کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، خدمت به مردم را یکی از برجسته ترین ویژگی های آیت الله نظری خادم الشریعه عنوان کرد و افزود: مردم و رسیدگی به مشکلات آنها مهم ترین دغدغه آیت الله نظری بود.
 
وی با بیان این که بیت این عالم انقلابی، ملجأ و پناهگاهی برای محرومان و مستضعفان بود، ادامه داد: ایشان خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات قشر محروم جامعه را یک تکلیف شرعی و انسانی می دانست و خالصانه در این مسیر قدم بر می داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، زهد و ساده زیستی را از دیگر برجستگی های زندگی آیت الله نظری برشمرد و افزود: این شخصیت کم نظیر از زرق و برق های معمول مادی به طور کامل فاصله داشت و زندگی ایشان برگرفته از سبک زندگی پیشوایان دینی بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمت به مردم مهم ترین توصیه آیت الله نظری به مسولان بود، تصریح کرد: ایشان در رسیدگی به امور مردم فارق از همه تعارفات معمول اداری عمل می کرد چون حل مشکل مردم را امری واجب می دانست.
 
وی در ادامه سخنان خود، ولایت مداری، عشق و ارادت قلبی و عملی به مقام معظم رهبری را از جمله برجسته ترین شاخصه های حیات معنوی آیت الله نظری عنوان کرد و افزود: این عالم با بصیرت و انقلابی در همه سخنرانی خود بر ضرورت تبعیت آحاد مردم به ویژه مسولان از ولی فقیه تاکید داشتند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیام این که آیت الله نظری، مقام معظم رهبری را نعمتی الهی برای ملت ایران می دانستند، ادامه داد: حمایت قاطع این عالم انقلابی از مقام معظم رهبری در همه عرصه و صحنه ها همواره پررنگ بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، فقدان چنین شخصیتی را برای حوزه های علمیه و مردم ولایی استان بسیار سنگین دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم یاد و خاطره این عالم انقلابی و ولایی و همچنین خدمات، تلاش ها و مجاهدت های ایشان برای انقلاب، نظام و مردم همواره زنده و پویا خواهد ماند./950/
ارسال نظرات