حجت الاسلام قرائتی:
حوزه روی پای خود ایستاده است
خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیای زکات کشور گفت: کمکهای دولت به حوزه، مساعدتهایی است همچون کمک به مدارس مخروبه، اما باید توجه داشت که حوزه روی پای خود ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم اختتامیه هیجدهمین اجلاس سراسری نماز ابراز داشت: زکات یک واجب فراموش شده است.
وی افزود: از پانصد میلیارد تومان زکات گندم در سال جاری تنها 22 میلیارد تومان آن جمعآوری شده است که این موضوع به هیچ وجه شایسته نیست.
حجت الاسلام قرائتی بااشاره به این که زکات باید کاملا پاک باشد یاد آور شد: باید مراقب بود در جمعآوری زکات دروغ و برخی از مسائل کنار گذاشته شود.
وی حوزههای علمیه را نهادی مستقل برشمرد و تأکید کرد: کمکهای دولت به حوزه، مساعدتهایی است همچون کمک به مدارس مخروبه، بیمه طلاب و غیره، اما باید توجه داشت که حوزه روی پای خودش ایستاده است.
قرائتی در ادامه خواستار توجه بیشتر حوزههای علمیه و روحانیون به مسأله تفسیر قرآن شد و افزود: خوشبختانه بحث تفسیر آغاز شده است اما هنوز گسترش لازم را پیدا نکرده است که در این خصوص روحانیون باید اهتمام ویژهای داشته باشند.
وی ابراز داشت: قرآن باید از مهجوریت بیرون بیاید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص جامعیت دین مبین اسلام بیان داشت: اسلام دینی جامع و بسیار خوب است و اگر خرافات و ضعف مسلمانی خودمان را جدا کنیم اسلام راه خود را پیدا میکند.
حجت الاسلام قرائتی در ادامه سخنانش یادآور شد: نماز جمعه جای ذکر خداست، نماز جمعه نباید جای موجاندازی و تشنج باشد و اگر در نماز جمعه تشنج پیش آید از ریل و مدار قرآن خارج شده است.
وی اضافه کرد: در خصوص جرم باید افشاگری کرد اما جای آن نماز جمعه نیست، نماز جمعه جای ذکر خداست.
قرائتی با بیان این که ما نباید دین فروشی بکنیم، ابراز داشت: ما نباید هرآنچه را شنیدهایم باور کرده و آن را در جاهای مختلف نقل کنیم./د102
ارسال نظرات