۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۷۳۹۴۵

حال و هوای ۱۵ بهمن ۵۷ در شهرکرد/ تجمع ۶ هزار نفری و تسخیر ساختمان ساواک

حال و هوای ۱۵ بهمن ۵۷ در شهرکرد/ تجمع ۶ هزار نفری و تسخیر ساختمان ساواک
به استناد منابع معتبر تاریخی در ۱۵ بهمن ۱۳۵۷ با پایین کشیدن مجسمه منحوس محمدرضا پهلوی و تسخیر سازمان ساواک مسوولان وقت تسلیم قدرت مردم بودند.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، قصد داریم در این گزارش به استناد منابع معتبر تاریخی حال و هوای شهر شهرکرد را در تاریخ 15 بهمن‌ماه 1357 همزمان با نزدیکی پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر بکشیم.

سرهنگ کامیار رئیس سازمان اطلاعات و امنیت چهارمحال و بختیاری(ساواک) با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور اوضاع استان را تشریح کرد و از او درخواست برچیده شدن و عدم فعالیت نیروهای به جامانده ساواک را به جهت ترس از جان داشت.

تسخیر ساختمان ساواک و ارسال مدارک محرمانه به خارج استان

کامیار در این نامه با اشاره اینکه ساختمان ساواک که در تاریخ 27 دی‌ماه مورد هجوم بیش از 6 هزار نفر از اهالی قرار گرفته و اکنون به مخروبه‌ای تبدیل شده و تمامی تجهیزان آن نابود یا به سرقت رفته است، از ارسال 27 بسته مدارک محرمانه به مرکز توپخانه و موشک اصفهان خبر داد.

در جلسه شورای تامین استان عدم توانایی حمایت از ماموران به جامانده ساواک مطرح شده بود و فضای عمومی جامعه به شدت بر علیه ساواک تحریک شده است

وی با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان عدم توانایی حمایت از ماموران به جامانده ساواک مطرح شده بود و فضای عمومی جامعه به شدت بر علیه ساواک تحریک شده است ملتمسانه درخواست خوددرای از تشکیل مجددو فعالیت ساواک در استان را داشت.

به استناد گفته‌های عباس ظریف استاندار وقت در این برهه تاریخی مردم در حال تدارک یک اجتماع و راهپیمایی گسترده بودند که در تاریخ 17 بهمن این تجمع صورت پذیرفت همچنین محمد نوری رییس شهربانی استان نیز در شورای تامین از بی‌بازده بودن ساواک و عدم توانایی حفظ جان اعضای ان خبر داد.

گفتنی است چند روز قبل در تاریخ 17 دی مجسمه منحوس محمدرضا پهلوی پایین کشیده شد و با حمله به ساختمان ساواک تعداد زیادی از شکنجه‌گران این سازمان مورد ضرب شتم قرار گرفتند و آنجا به نام بیمارستان اما خمینی(ره) توسط اهالی نامگذاری شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات