۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۷۳۹۶۷
نماینده ولی فقیه در کرمان مطرح کرد؛

تربیت حاکمان با اخلاق و کارآمد در گرو تلاش مادران

تربیت حاکمان با اخلاق و کارآمد در گرو تلاش مادران
کرمان - امام جمعه کرمان گفت: اگر آرزو داریم، مدیرانی داشته باشیم که در تقید، اخلاق، کارآمدی و حرکت جهادی سرآمد باشند، باید بدانیم، تربیت اصلی دست مادران است.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در آیین آغاز به‌کار کارگروه ویژه بانوان با عنوان «بانوان تمدن‌ساز، ویژه‌برنامه موهبت خمینی (ره)» در محل مصلای امام علی (ع) با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل کارگروه ویژه بانوان کرمان شاهد جریان فعال و پویا و در طراز جمهوری اسلامی در برش استانی را در کرمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) دارای القاب بسیاری هستند و هر کدام از آنها یکی از شخصیت‌های ایشان را بیان می‌کند، ادامه داد: وقتی تعداد اسم بالا رفت و لقب ها متعدد شد دلیل بر این است که سما شرافت والا و بالایی دارد و با گفتن یک اسم یا لقب نمی‌شود همه فضیلت ها را منعکس کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به لقب ام‌الائمه برای حضرت زهرا (س) ابراز کرد: ام‌الائمه به معنای مادر امامت و ولایت و نقطه اتصاص رسالت و نبوت به امامت و ولایت است و آغازش در غدیر و حضرت فاطمه (س) حامی و پشتیبان آن است.

وی بیان داشت: تربیت امامانی مانند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بر عهده حضرت زهرا (س) است و طبق روایت معتبر امامان خواه قیام کنند و یا جامعه را رهبری کنند و حتی اگر صلح کنند، تمام سکنات امامان (ع) حجت است و ریشه این حجت به دخت پیامبر اعظم (ص) برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه وظیفه زن در نظام تکوین را انسان‌سازی می‌دانند و انسان محور همه عالم طبق نگاه توحیدی است، تصریح کرد: نقش زن بی‌نظیر است و جایگزین ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی متذکر شد: جای یک تمدن انسانی، الهی و اسلامی خالی‌ست و اگر این تمدن بخواهد تحقق پیدا کند باید در دو محور تغییر و تحول اتفاق افتد که نخستین تغییر باید در درون اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی دارای جامعه اسلامی و دولت اسلامی است، اظهار داشت: تا زمانی که این دو بال را نداشته باشیم به تمدن اسلامی هم نمی‌رسیم و زن و مادر حرف نخست را در تمدن اسلامی می‌زند و اگر بخواهیم، حاکمان اصلاح‌شده داشته باشیم که دولت اسلامی را شکل دهند هم این مادر است که رجال سیاسی عالم، عامل و عادل را تربیت می‌کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امام خمینی (ره) یکی از مردان تمدن‌ساز است و قبل از اینکه خود را در مکتب ارزشمند اسلام مجهز کند، پای درس مادر است و امام از آنجا که فرزند شهید است، مادر خلاء وجودی پدر را برای ایشان پر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: وقتی از پدر شهید سلیمانی سؤوال کردم، خیلی‌ها با پسر شما هم رتبه هستند، اما چرا پسر شما خاص اســت، در پاسخ به من گفت، هر چی ویژگی در وی هست به مادر ایشان برمی‌گردد.

وی یادآور شد: اگر آرزو داریم، مدیرانی داشته باشیم که در تقید، اخلاق، کارآمدی و حرکت جهادی سرآمد باشند، باید بدانیم، تربیت اصلی دست مادران است و زن، تمدن‌ساز و جامعه‌ساز است و تربیت حاکمان را برعهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: مادر در همه محورهای شخصیت‌ساز به صورت مستقیم یا غیرمستفیم نظارت دارد و عبادت، ذکر، دعا و توجه مادر در ساختن شخصیت یک انسان تاثیر دارد و هر زمان تک‌تک انسان‌ها ساخته شوند، جامعه هم ساخته می‌شود.

ارسال نظرات