۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۹۶۸
رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان همدان مطرح کرد؛

حضور موثر کانون‌های تبلیغی اسدآباد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

حضور موثر کانون‌های تبلیغی اسدآباد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی
همدان - رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان همدان گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان اسدآباد در قالب کانون‌های فرهنگی، تبلیغی ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد عسگری اظهار کرد: یکی از کانون‌های بسیار قوی و فعال در این شهرستان در حوزه کارهای جهادی فعالیت‌های مؤثری را به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه در این کانون تقریباً ۲۰ – ۲۵ طلبه ساماندهی شده بودند که در حوزه فعالیت‌های جهادی در روستاها فعالیت می‌کردند، ادامه داد: این کانون ۲۰ خانواده را تحت پوشش معیشتی خود قرار داده بودند، خیرین را جذب کرده بودند و با کمک خیرین بدون یک ریال بودجه دولتی کارهایی انجام می‌دادند که خیلی اثرگذار بود و به اندازه خودشان خیلی مثمر ثمر واقع شده بودند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به فعالیت یک کانون فرهنگی و تبلیغی در زمینه حاشیه نشینی در اسدآباد، گفت: این کانون در یک محله حاشیه نشین و حاشیه شهر فعالیت‌های گسترده فرهنگی اجتماعی ارائه داده بود که در یک سال تقریباً ۱۰۰ نفر از کسانی که درگیر اعتیاد شده بودن را همراهی کرده و به آنها در ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال کمک کرده است.

وی با با اشاره به تلاش‌های این مجموعه برای پیشگیری از طلاق، ادامه داد: بسته معیشتی در همین ایام کرونا توسط این کانون آماده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

دبیر مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور فعالیت‌های فرهنگی با محوریت خانواده را از دیگر اقدامات کانون‌های اسدآباد دانست و گفت: در حوزه قرآن کانون فعالی در اسدآباد مشغول فعالیت است.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به فعالیت فعالان فرهنگی اسدآباد در حوزه اشتغال بانوان خانه دار، ادامه داد: این فعالین در تلاش هستند برای زنان سرپرست یا زنان خانه دار شغل‌های مناسب با شأن و منزلت فاخر زن ایرانی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از کانون‌ها در حوزه مشاوره ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: این کانون گروه‌های مشاوره‌ای دارد که به صورت رایگان خدمات مشاوره خانواده ارائه می‌دادند و افراد زیادی از مشاوره اینها داشتند استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام عسگری با فعالیت جدی در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات جدی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان اسدآباد عنوان کرد و گفت: مجموعه‌ای در حوزه ایثار و شهادت فعالیت‌های مؤثری داشته است که خاطرات ۵۰ شهید شهرستان اسدآباد در کمتر از یک سال اینها جمع آوری کردند و آماده چاپ دارند.

وی با بیان اینکه چند عنوان کتاب‌هایشان را بنیاد نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شرف چاپ دارد یعنی کارهای مقدماتی انجام شده بود و فقط چاپ کتاب‌ها مانده است، ادامه داد: ۹ کانون فرهنگی و تبلیغی در شهرستان اسدآباد در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت از این اقدامات خودجوش و مردمی، ادامه داد: به نظر می‌رسد با یک حمایت اندک ما ظرفیت‌های بیشتری بتوانیم در این شهرستان احصا بکنیم و در قالب کانون‌های فرهنگی تبلیغی ساماندهی کنیم.

حجت الاسلام عسگری با بیان اینکه اگر ما قائلیم که کار باید به دست مردم سپرده شود مردم همین کانون‌ها هستند، ادامه داد: اگر به دنبال شبکه سازی مردمی هستیم شاید ساده‌ترین و آسان‌ترین کار برای این موضوع ساماندهی مجموعه‌های مردمی در قالب کانون‌های فرهنگی تبلیغی و سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی ادامه داد: به نظر می‌رسد که مسئولین شهرستان اسدآباد باید اهتمام ویژه‌ای در حمایت از این اقدامات اثر گذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه منظور از حمایت فقط بحث مالی نیست، افزود: نیاز به تسهیل گری است، همیشه حمایت مالی نیست خیلی از این فعالین بیشتر از مشکلات هماهنگی‌های اداری گله مند بودند.

حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: اگر مسئولین واقعاً در شهرستان اسدآباد همت کنند و دست به دست هم بدهند، مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و مجموعه‌های تبلیغی اتفاقات خوبی را در شهرستان رقم خواهند زد که می‌تواند بسیاری از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی را کاهش دهد.

ارسال نظرات