۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۳۹۷۴
از سوی اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود؛

نشست تخصصی نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا

نشست تخصصی نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا
نشست تخصصی "نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س)" توسط اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نشست تخصصی "نقش زن مسلمان در جامعه مدرن با الگوگيري از سيره حضرت زهرا (س)" با حضور اساتيدی از ايران، فرانسه و تونس برگزار می شود.

این نشست توسط اداره "ارتباطات فرهنگي بين المللي زنان" اداره كل همكاري هاي فرهنگي و امور ايرانيان خارج از كشور و مشارکت رايزني هاي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در فرانسه و تونس و به زبان فرانسوي برگزار مي شود.

در این وبینار خانم دکتر صفورا ترک لادانی؛ استادیار دانشگاه اصفهان، کارشناس و محقق امور دینی و فعال حوزه زنان در عرصه های بین المللی، به موضوع نحوه پیروی از حضرت زهرا سلام الله علیها در جامعه مدرن می پردازد. وی که سابقه زندگی در غرب و فرانسه را داشته است، ضمن بررسی دیدگاه اسلام و متفکرین دینی در خصوص زن، به برخی از نقطه نظرات بانوان فعال از ملیت های مختلف اشاره نموده و با بررسی جنبه های متفاوت شخصیت و زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا سلام الله علیها، نمونه های عینی از زندگی آن حضرت را جهت الگوگیری جامعه انسانی معرفی می نماید.

سخنران بعدی این نشست، خانم ذهبیه الفهیم؛ فعال جامعه مدنی، رئیس و بنیانگذار انجمن فرهنگی بناء در تونس و عضو فعال در شبکه تونسی مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می باشد. ایشان در سخنرانی خود به نقش متفاوت زنان در جامعه، جایگاه زن در جوامع اسلامی نظیر تونس، ضرورت آگاهی زن مسلمان از جایگاه دینی خویش و نحوه الگوگیری بانوان مسلمان از حضرت زهرا سلام الله علیها اشاراتی خواهد داشت.

خانم دومینیک هنزن؛ فعال حوزه زنان و کارشناس ادیان با ملیت فرانسوی- سوئیسی نیز از سخنرانان دیگر این برنامه می باشد و در مطالب خود درصدد ارزیابی وضعیت موجود زنان جامعه و نحوه ایجاد تعادل در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی بانوان با الگو گیری از حضرت فاطمه (س) و ایجاد یک جامعه انسانی و مسئولیت پذیر خواهد بود.

خانم کریستین زهرا گیوم استاد دانشگاه، خبرنگار و فعال اجتماعی از فرانسه نیز دبیری این نشست مجازی را عهده دار می باشد./۹۸۸/

ارسال نظرات