۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۷۳۹۷۹
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

نفوذ کلام و پشتیبانی از ولی امر مهم‌ترین ویژگی امام محله است

نفوذ کلام و پشتیبانی از ولی امر مهم‌ترین ویژگی امام محله است
آیت الله سیفی مازندرانی گفت: اگر امام مسجد تدبیر و عرضه انجام کار و گره‌گشایی نداشته باشد، مردم نسبت به اسلام و دین بدبین می‌شود و امام نفوذ خود را از دست می‌دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در دیدار مدیر، معاونان و هم‌سنگران بنیاد هدایت با اشاره به ضرورت نفوذ اجتماعی امام محله در میان مردم گفت: امام محله باید ملجأ و پناه مردم بوده و خود را شریک درد و رنج و مشکلات مردم بداند.

وی در ادامه افزود: مولای متقیان و امیر مؤمنان علی علیه‌السلام می‌فرماید: آیا به همین رضایت دهم که مرا امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوانند؟ و در تلخی‌های روزگار با مردم شریک نباشم؟ و در سختی‌های زندگی الگوی آنان نگردم؟»

آیت‌الله سیفی مازندرانی اظهار داشت: بر اساس این کلام، امامت به این معنا نیست که امام در گوشه‌ای بنشیند و دیگران را امر و نهی کند، بلکه امام کسی است که در مشکلات دنیا و سختی‌های زندگی با مأمومین خود شریک باشد.

وی ادامه داد: وقتی امام مردم را درک کند و غصه خوار مردم باشد و مردم درک کنند که این امام خود را در قبال آنان مسئول می‌داند و وقتی مشکلی دارند تا مشکلشان را حل نکند آرام نمی‌گیرد، در میان مردم نفوذ کلام پیدا می‌کند و مردم از او حرف‌شنوی دارند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمود«مردم علما و روحانیان را خلیفه رسول خدا می‌دانند»، ازاین‌رو توقع دارند امام محله به مشکلات و گرفتاری‌های آنان رسیدگی کند.

 وی تصریح کرد: اگر امام مسجد تدبیر و عرضه انجام کار و گره‌گشایی نداشته باشد، مردم نسبت به اسلام و دین بدبین می‌شود و امام نفوذ خود را از دست می‌دهد.

آیت‌الله سیفی مازندرانی تأکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد امامانی را که قابلیت دارند و همدرد مردم هستند، کمک کرده و آن‌ها را نسبت به مشکلات مردم توانمند سازد.

وی ادامه داد: نهادها و ارگان‌های مختلفی به شهرها و روستاها مبلغ اعزام می‌کنند، سازمان تبلیغات وظیفه دارد میان آن‌ها هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد کرده و زمینه اختلافات را رفع کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مبنای سیاسی و اندیشه ولایی باید به امامان آموزش داده شود تا بتوانند از ولی امر خود پشتیبانی و حمایت کنند.

وی در پایان گفت: همه انبیاء موظف به اقامه دین بودند پس وقتی ولی امر به اقامه دین برخاست،بر همه اطاعت از او و یاری او واجب است.

شایان‌ذکر است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت به ارائه توضیحاتی درباره وظایف و ساختار بنیاد هدایت پرداخت و گفت: بنیاد هدایت با هدف تعالی شبکه امامت با ساختار معاونت راهبری،‌ پشتیبانی، برنامه‌ریزی و پژوهش و مراکز توانمندسازی و رسانه و گفتمان سازی با هدف تعالی شبکه امامت راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی، الگوسازی و جریان سازی الگوهای طرح‌ریزی شده و فعالیت‌های منتخب تبلیغی امامان مسجد در بسترهای رسانه‌ای در جهت هم‌افزایی، توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای هدفمند  و جلب مشارکت حداکثری مردمی بخشی از وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

وی در پایان گفت: تلاش در جهت مردمی سازی تبلیغ در مساجد، گسترش دایره تبلیغ و ترویج آن برای تبدیل شدن به گفتمان رایج جامعه با تأکید بر حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بخش دیگری از اهداف و وظایف تعریف شده برای این بنیاد است.

ارسال نظرات