۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۰۳۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی آسیب زا است

دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی آسیب زا است
آذربایجان شرقی - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت پرهیز از دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، با تقدیر از خدمات ارزشمند مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد استان، اظهار داشت: مرحوم محمدپور از چهره‌های خوش‌نام، خوش‌قلب و مسئولان خدوم استان بود که خدمات بسیار شایانی در حوزه فرهنگ استان انجام داد.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به موضوع فرهنگ عمومی یکی از اساسی‌ترین انتظارات ما از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، افزود: امیدوارم آقای ناظمی در این جایگاه بتواند انتظارات فرهنگی و هنری را برآورده کرده و به توسعه فرهنگی استان کمک کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در عزل و نصب مدیران، دخالت نداشته و نخواهم کرد، گفت: با تمام توان از تمامی مدیران خدوم و کاربلد استان حمایت می‌کنم.

امام جمعه تبریز بومی‌سازی سیاست‌ها، مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد در استان را یکی از اصلی‌ترین ضروریت‌های فعلی استان برشمرد و ابراز داشت: ضوابط و آیین‌نامه‌های عمومی این وزارتخانه هم باید بر اساس نیازهای استان بومی سازی شود.

وی افزایش روحیه تحقیق، تدبر و ابتکار در حوزه هنر، مطبوعات و رسانه را به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه کرد و ادامه داد: توجه ویژه به تجلیل و بزرگداشت شخصیت‌های فرهنگی استان، نظارت و حمایت برابر از هنرمندان و فعالیت‌های حوزه هنر، فرهنگ و رسانه باید جزو اولویت های ماموریتی مدیرکل جدید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خواستار پیگیری و برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی شد و گفت: اجرای دقیق مصوبات این شورا، پرهیز از دخالت دادن نگرش‌های سیاسی و جناحی در حوزه مسائل فرهنگی در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات