۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۴۰۷۲
سبک زندگی فاطمی؛

حجاب به سبک فاطمی

حجاب به سبک فاطمی
خدمت انقلاب اسلامی به احیای کلیدواژه‌های سبک زندگی فاطمی به قدری وصف ناشدنی است که هر زبانی توان بیان آن ندارد؛خدمتی که در طول تاریخ به تعداد انگشتان دست از آن‌ها نداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چگونه زندگی کردن یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که هر انسانی را با خود مشغول می‌کند؛ اما عده کمی در پی یافتن جوابی صحیح برای سوال مهم زندگی خود هستند. زندگی هر انسانی پر از برهه‌های مبهم و تنگناهایی است که با هرقدر تفکر به جوابی برای آن‌ها نمی‌رسد و تنها چاره رد شدن از این تنگناها، نگاه کردن و سرمشق گرفتن از تک تک قدم‌های انسان‌های والامقامی است که از هر نظر، بی‌نظیر هستند. حال آنکه آن کسانی که تا چند قدمی جواب درست پیش می‌روند، نیز پایبندی و استقامت کافی برای ماندن در مسیر درست زندگی را نداشته و بازگشت از نیمه راه را رقم می‌زنند.

مقدمه برای مخاطبی که خود خریط فن است و کرامات حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها) را هر روزه درحال از بر کردن می‌باشد، نیازی نیست؛ بنابراین بدون مقدمه از سبک زندگی آن بانوی بزرگواری سخن می‌گوییم که حتی حضرت حجت (عج) نیز برای زندگی خود از آن بانو الگو می‌گیرد، چه برسد به ما که به عطر حیات طیبه آن بزرگوار محتاج‌تر از هرچیزی هستیم.

مسیر فاطمی زیستن

بدون شک فاطمی زیستن سختی‌های خود را دارد؛ اما اگر به خود حضرت متوسل شده و پله‌های معرفت را یکی پس از دیگری با یک برنامه صحیح طی کنیم، حتما رنگ و بوی حیات طیبه به اعماق وجودمان نفوذ خواهد کرد و آینه دلمان به نور الهی روشن می‌شود. و آن پله‌ها استقامت، صداقت، تقوا، حلم، درایت، مدیریت و... فاطمی هستند که یک به یک در کنار هم برای رسیدن به حیات طیبه جمع می‌شوند.

صحبت از سبک زندگی مجال بسیاری می‌خواهد؛ ولی در این مجال فقط به حجابی می‌پردازیم که پدیده بی‌حجابی و شل‌حجابی مبتلابه بسیاری از دختران و زنان جامعه اسلامی به خصوص در قم شده است که عده‌ای با برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهند آن را از بین برده و به تمام ارزش‌ها و آزادی‌های زنان لطمه بزنند. اگر به سبک زندگی فاطمی با زاویه انسان 250 ساله نگاه کنیم، بدون شک یکی از کلیدواژه‌های اصلی این نوع زندگی، حجاب می‌باشد؛ کلیدواژه‌ای که بعد از کشف حجاب اجباری پهلوی اول، به تمامه نابود شد و از آن چادر و چاقچور هیچ برجای ماند.

خدمات انقلاب اسلامی به سبک زندگی فاطمی

خدمت انقلاب اسلامی به احیای کلیدواژه‌های سبک زندگی فاطمی به قدری وصف ناشدنی است که هر زبانی توان بیان چنین خدمتی را ندارد؛ خدمتی که در طول تاریخ به تعداد انگشتان دست از آن‌ها نداریم. حضرت امام با انقلابی که به راه انداخت، توانست حجاب را که جزو مهم‌ترین اصول در زندگی حضرت زهرا بود را دوباره به عنوان نمادی در جامعه اسلامی احیا کند و به زنان پاک جامعه بار دیگر آزادی را بازگرداند، و عجیب نیست دشمن در این حد و ابعاد بخواهد با حجاب و پوشش اسلامی مقابله و بانوان جامعه را فاسد کند.

اگر به قوانین تصویب شده در امریکا علیه ایران و بودجه امریکا علیه ایران توجه کنیم و به بررسی آن بپردازیم؛ قوانین مستکبرانه و ظالمانه‌ای، همچنین مبالغ هنگفتی را مشاهده خواهیم کرد که دهان را به تعجب باز می‌گذارد. اگر تنها به بودجه رسانه USAGM در سال 2020 نگاهی کنیم، مبلغ نزدیک به 20 هزار میلیارد تومانی (810 هزار دلاری) را خواهیم دید که یک دستگاه پروپاگاندا برای دولت امریکایی است و این مبلغ تنها برای یکی از دستگاه‌های رسانه‌ای امریکا می‌باشد.

در انتها باید گفت که هرچه در رفتار استکبار جهانی با کلیدواژه حجاب تأمل کنیم، بیشتر به تقابل ظالمانه آن‌ها خواهیم رسید که چگونه از تمام زنان جهان با آن بی‌بند و باری‌ها و ولنگاری‌ها دست می‌کشند و فقط روی زنان مسلمان به خصوص مسلمانان ایران چنین تمرکزی کرده‌اند و خواستار بی‌حجاب شدن آن‌ها می‌باشند.

ارسال نظرات