۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۶۷۴۰۷۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

رسالت «مشکات»؛ تربیت نیرو برای دولت سازی اسلامی

رسالت «مشکات»؛ تربیت نیرو برای دولت سازی اسلامی
قام مقام مجتمع حوزوی صدر(مشکات) گفت: تربیت نظریه پرداز، مبلغ و نیروهای اجرایی و کادر نظام در راستای دولت سازی اسلامی از رسالت‌های حوزه علمیه مشکات است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم قائم مقام مجتمع حوزوی صدر(مشکات) عصر امروز در نخستین محمع اساتید حوزه علمیه مشکات با محوریت «نقش اساتید در تقویت حوزه انقلابی» که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر و با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، ایشان را رمز و راز امتداد مکتب رسول گرامی اسلام(ص) دانست.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: رهبری در این بیانیه و در گام دوم انقلاب اسلامی، بار اصلی وظایف را بر عهده جوانان گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم به گام های پنج گانه تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره و ابراز کرد: ما در گام نخست انقلاب، پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی را داشتیم و در گام دوم باید دولت اسلامی را محقق کنیم و در این نقطه نقش حوزه های علمیه بسیار پررنگ است.

تعداد بازدید : 1

نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مصباح یزدی، مجاهدت های ایشان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان در گام نخست انقلاب با مجاهدت های فراوان در راستای انقلاب سازی و استقرار نظام اسلامی و زدودن شبهات گام برداشته و همچنین گام های بلندی نیز در راستای دولت سازی و تمدن سازی اسلامی برداشتند.

وی به تبیین نقش اساتید در تقویت حوزه انقلابی و نقش حوزه در تمدن سازی اسلامی پرداخت و افزود: تربیت نظریه پرداز، مبلغ و نیروهای اجرایی و کادر نظام در راستای دولت سازی اسلامی از رسالت های حوزه علمیه مشکات است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: امروز اساتید انقلابی حوزه باید حرکت به سوی قله های تشکیل دولت اسلامی را با جدیت دنبال کرده و آن را محقق کنند./841/پ202/ف

ارسال نظرات