۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۷۴۰۷۵
حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی بیان کرد؛

تربیت نیروی متعهد و متخصص از ویژگی‌های مهم آیت الله مصباح

تربیت نیروی متعهد و متخصص از ویژگی‌های مهم آیت الله مصباح
استاد حوزه شاگرد پروری و تربیت نیروی متعهد و متخصص را از ویژگی‌های آیت الله مصباح دانست و گفت: به اعتقاد ایشان باید در هر زمینه مورد نیاز یک «شهید مطهری» داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح استاد حوزه علمیه قم عصر امروز در نخستین مجمع اساتید حوزه علمیه مشکات با محوریت «نقش اساتید در تقویت حوزه انقلابی» که در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) قم برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) به گوشه ای از ویژگی های شخصیت آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته این عالم فقیه، اهتمام به شاگرد پروری و تربیت نیروی متعهد و متخصص در زمینه های فکری برای حل مسائل روزآمد و گره گشایی از عقده های فکری متناسب با شرایط روز بود.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی غیر از اینکه خودشان با استفاده از گنجینه علمی و بصیرتی که از شرایط روز داشتند، در پی آن بودند که افرادی را تربیت کنند که همانند خودشان بتوانند از لحاظ کمی و کیفی مسیر انقلابی گری را ادامه دهند.

تعداد بازدید : 3

حجت الاسلام والمسلمین مصباح ابراز کرد: ایشان معتقد بودند در دنیایی که دشمنان به صورت روزانه به تولید شبهه پرداخته و با مبانی فکری اسلامی به مبارزه می پردازند، از این رو نمی توان با کارهای فردی در مقابل این هجمه ایستادگی کرد، برای همین همواره در پی ایجاد هم افزایی میان گروه های مختلف علمی بوده و هر فرد را متناسب با توانایی هایی که داشت، می پروراند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهتمام آیت الله مصباح یزدی نسبت به تخصص گرایی اظهار داشت: ایشان اعتقاد داشتند امروز نیازمندیم که در هر یک از زمینه های مورد نیاز یک «شهید مطهری» داشته باشیم.

وی فقدان بزرگانی همچون آیت الله مصباح یزدی را یک خلأ بزرگ دانست و افزود: امروز هر فرد باید با توجه به توانایی که دارد در یک زمینه تخصص و مهارت پیدا کرده و به گره گشایی فکری در زمینه های مورد نیاز بپردازد./841/پ202/ف

ارسال نظرات