۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۰۸۱

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - برگزاری ۵ مسابقه با موضوع انقلاب اسلامی در حرم رضوی و نخستین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» از جمله خبر‌های کوتاه از آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی مسابقات فرهنگی مختلفی با موضوع انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و با معرفی کتاب ‌های متعدد به زائران و مجاوران بارگاه نورانی آقا علی‌بن موسی الرضا(ع) بستر یک رقابت علمی، سرگرمی و آموزشی را در این آستان مقدس برای ارائه ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی فراهم کرده است.

مسابقه «هر روز یک سوال» از جمله این مسابقات است که از 12 تا 22 بهمن به صورت روزانه برای همه سنین طراحی شده است. علاقمندان می توانند هرروز به سوالات ویژه همان روز پاسخ داده و در مسابقه شرکت کنند.

مسابقه «رفیق خوشبخت ما» و «غزل ایستادگی» نیز ویژه دهه فجر با محوریت ایستادگی و مقاومت و آشنایی مخاطبین با الگوهای مقاومت برای همه گروه‌های سنی (بزرگسال، کودک و نوجوان) طراحی شده است.

دو مسابقه فرهنگی «خورشید آزادی» و «قهرمان من» نیز با هدف معرفی آرمان های انقلاب ویژه کودکان برنامه‌ریزی شده است.

نتایج این مسابقات 22 بهمن ماه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام و به برگزیدگان هدایای ارزشمند معنوی از سوی آستان قدس رضوی اهدا می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مسابقات مذکور به بخش مسابقات سایت حرم مطهر رضوی به آدرس razavi.aqr.ir مراجعه کنند و پاسخنامه را به سامانه پیامکی 3000802222 ارسال کنند.

معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی در کتاب «انقلابی بود، انقلابی ماند» 

کتاب «انقلابی بود، انقلابی ماند» اثر جدید اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است که به معرفی شماری از این شخصیت ها پرداخته است.

این اثر به معرفی چهره های انقلابی همچون آیت الله خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید حجت الاسلام سید مجتبی میر لوحی( نواب صفوی)، شهید حجت الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد، مرحوم آیت الله عباس واعظ طبسی، شهید سید محمد حسینی بهشتی، شهید آیت الله محمد مفتح، شهید آیت الله مرتضی مطهری، شهید حجت الاسلام سید علی اندرزگو و شهید حجت الاسلام سید رضا کامیاب پرداخته است.

در این کتاب روایتی کوتاه از زندگی این شخصیت‌ها و معرفی الگوهای انقلابی و بیان بخشی از رشادت های آنان در عرصه های مختلف تشریح شده که در شمارگان 10هزار نسخه برای علاقمندان به رشته تحریر درآمده است.

جهت دریافت این کتاب می توانید با مراجعه به سايت های حرم مطهر رضوي به آدرس haram.razavi.ir، سايت رسمي ارائه محصولات فرهنگي حرم رضوی به آدرس archive.razavi.ir و یا مراجعه به كانال توليدات فرهنگي حرم مطهر رضوي در تمامي پيام رسان هاي ايراني به آدرس @razavi_tv به طور رایگان این کتاب را دانلود و از مطالب بیان شده در این کتاب بهره مند شوند.

نخستین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» برگزار می شود

همزمان با ایام الله دهه فجر و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی» با مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

تالیف و ترجمه کتاب «خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا و ایثارگران روحانی، کتاب‌های مرجع و اسنادی»، تحقیق و پژوهش، چند رسانه‌ای، فیلم، عکس و فیلمنامه از بخش‌های پنجگانه این جشنواره است.

نقش حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی و همچنین نقش روحانیت و حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی نیز محورهای اصلی این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

جمع‌آوری اسناد شهدای روحانیت در دفاع مقدس و انجام مصاحبه‌ها و تهیه آرشیو تاریخ شفاهی برای تهیه دانشنامه شهدای دفاع مقدس از دیگر محورهای این جشنواره است؛ در این دانشنامه افزون بر نقش امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس به نقش ائمه جماعات و علمای اعلام نیز پرداخته شده و همچنین از اولین شهید دفاع مقدس روحانی مشهدی علی لعل پیشاوک و سایر شهدای روحانی از جمله شهید برونسی و شهید کاوه یاد شده است.

تدوین موسوعه جهاد و مقاومت از دیگر موضوعات این جشنواره است که تا کنون 3 میلیون قطعه سند در این زمینه گویا سازی شده است.

یادآوری می‌شود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا تاریخ 20 بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس مشهد انتهای بلوار شهید بهشتی، انتهای بلوار شهید خلیلی، مرکز فرهنگی دفاع مقدس (داخل پارک کوهسنگی) ارسال و یا در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 051138440501 تماس حاصل فرمایند..

برپایی تخصصی‌ترین اردوی سلامت در سیستان و بلوچستان در دهه فجر

هادی غلامی مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی گفت: در اولین روز از دهه مبارک فجر، یک تیم کامل پزشکی عازم استان سیستان و بلوچستان شده‌اند و با استقرار در شهر دلگان از توابع شهرستان ایرانشهر، محل تبعید رهبر معظم انقلاب در دوران ستمشاهی، تا 24 بهمن‌ماه به بیماران محروم ارائه خدمت خواهند کرد.

وی افزود: این اردوی جهادی، یکی از کامل‌ترین و تخصصی‌ترین اردوهای سلامت رضوی محسوب می‌شود که قرار است با حضور 50 پزشک اعم از 20 نفر متخصص رشته‌های جراحی، ارولوژیست، طب سنتی و مکمل، طب اورژانس، زنان و مامایی، داروسازی و پرستاری و 30 نفر دندانپزشک همراه با 15 دستگاه یونیت، گستره وسیعی از این استان را تحت پوشش خدمات رایگان درمانی و دارویی قرار دهند.

غلامی ادامه داد: طی برآوردهای اولیه، در این اردوی جهادی 3 هزار بیمار از خدمات تشخیصی، درمانی و دارویی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اشاره به سابقه اردوهای خارج از محدوده استان بیان کرد: به جز اردوهای ماهانه کانون سلامت رضوی در مناطق حاشیه‌ای و روستاهای کم‌برخوردار شهر مشهد، هر 3 ماه یکبار نیز یک اردوی جهادی با حضور خادمان عرصه‌های درمانی به استان‌های محروم کشور برگزار می شود.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته در همین ایام، یک تیم سلامت به مناطق محروم جنوب سیستان و بلوچستان اعزام شدند و بیماران ساکن منطقه سیل‌زده اورکی، از خدمات درمانی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند. تاکنون یک اردوی برون استانی هم در خراسان جنوبی برگزار شده است./864/ت310/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات