۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۴۰۹۲
آیت الله کعبی:

نهضت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از کار‌های ارزشمند بسیج حقوقدانان است

نهضت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از کار‌های ارزشمند بسیج حقوقدانان است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به طرح آزادی زندانیان و ابتکار بسیج حقوقدانان گفت: این طرح به اجرایی شدن سند تحول قوه قضائیه کمک می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی در آیین مرحله سومین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با اولویت آزادی زنان سرپرست خانوار افزود: عنوان این پویش "مادر می‌آید" است، حرکت ارزشمندی که مادران را به اغوش خانواده برمی گرداند.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب حسینی و فاطمی است و ما همه پیرو حضرت زهرا سلام الله علی‌ها هستیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران با اسقاط نظام طاغوت، جهاد تمدنی خود را در این ۴۲ سال با وجود همه فراز و فرود‌ها ادامه داده و امروز آمریکا و صهیونیسم به ستوه آمده است.

آیت الله کعبی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس فرماندهی میدان دشمنی با ایران صدام بود با پشتبانی ۴۴ کشور، اما این جنگ تمام عیاری که در حال حاضر علیه ملت ایران است، با مدیریت آمریکا و صهیونیست‌ها دنبال می‌شود و روزانه هزاران عملیات علیه ملت ایران اسلامی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: جنگ نرم در خانه‌های ما و خیابان‌های ما و جنگ اقتصادی برای تنگ کردن حلقه محاصره ملت ایران ادامه دارد که برای آحاد مردم ملموس است و راه چاره در مقابل تحریم اقتصادی جهش تولید داخلی است.

ایت الله کعبی تصریح کرد: یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی در کنار ولایت فقیه و رهبری انقلاب، وجود شجره طیبه بسیج است، شجره‌ای که ثمرات و برکات زیادی دارد که یکی از این برکات پیشگامی در همه عرصه هاست.

وی گفت: سیل می‌اید، بسیج در صحنه است و در شرایط کرونا هم بسیج لحظات زیبایی را در خدمت رسانی به ملت خلق می‌کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به طرح آزادی زندانیان و ابتکار بسیج حقوقدانان افزود: این طرح به اجرایی شدن سند تحول قوه قضائیه کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: این طرح ارزشمند بسیج حقوقدانان هم به کرامت انسانی کمک می‌کند هم زندانیان را به خانواده برمی گرداند.

وی تصریح کرد: تلاش برای آزادی زندانیان و بازگشت مادران به خانواده یکی از طرح‌های مخلصانه بسیج است ضمن این که در این طرح پیشگیری و آماده کردن زندانیان برای بازگشت به جامعه هم دنبال می‌شود.

آیت الله کعبی تاکید کرد: مهارت آموزی به زندانیان و تلاش برای باز اجتماعی کردن این افراد از برکات این طرح است.

وی گفت: یکی از عرصه‌های احیای حقوق عامه، احیای حقوق زنان است و قوه قضائیه هرکجا حقوق زنان از بین رفته است باید می‌تواند ورود کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: زن باید از حالت ابزاری که در غرب رایج است، خارج شود و پا به پای مردان در کشور نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های کیفری قانون مجازات اسلامی در حوزه جرائم زنان طبق قانون اساسی حفظ بقای خانواده است و شاید علت کاهش زنان زندانی نسبت به مردان همین است که به مساله زندانی نشدن زنان توجه شده است چرا که زندانی کردن یک زن برابر با زندانی کردن همه خانواده است که باید مورد توجه قضات رسیدگی کننده باشد./841/د101/ب1

ارسال نظرات