۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۷۴۱۰۲
زاکانی تأکید کرد؛

نتیجه بودجه پیشنهادی دولت؛ فروپاشی یا تسلیم

نتیجه بودجه پیشنهادی دولت؛ فروپاشی یا تسلیم
زاکانی با انتقاد از دولت در تنظیم لایحه بودجه، خطاب به دولتمردان، گفت: دوران دست در جیب مردم کردن تمام شده است و ما دیگر این اجازه را به دولت نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در جلسه بصیرتی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تقارت آن با سالروز میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامیداشت یاد و خاطره آیات یزدی و مصباح یزدی و شهدای گرانقدر، گفت: مجلس یازدهم در زمانی کار را شروع کرد که کشور در یک شرایط خاص قرار داشته و دارد.

وی کاهش ارزش پول ملی و بی ثباتی اقتصادی در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: دولت در این رابطه یک دورنمای دقیق ارائه نمی دهد و از سوی دیگر نیز با کرونا در حال دست و پنجه نرم کردنیم؛ افزون بر این ها دولتی روی کار قرار دارد که دچار بی عملی و بد عملی است؛ مجلس یازدهم در این چنین شرایطی پا به عرصه گذاشت.

زاکانی تلاش مجلس در زمینه سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجلس یازدهم این بود که اساس حرکت خود را بر توان داخل گذاشته و درصدد ایجاد ثبات به ویژه در اقتصاد برآمدیم و از سوی دیگر نیز کسری بودجه دولت را از راه های صحیح جبران کنیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان بورس تأکید کرد: دولت بدون اراده یک دورنمای دقیق از مردم دعوت کرد تا در بورس سرمایه گذاری کنند؛ مردم نیز سرمایه های خود را به بورس سرازیر کردند و با بی ثباتی های موجود حبابی در آن ایجاد شد که حل آن بسیار مشکل است؛ این دعوت به حضور در بورس بدون ملاحظات لطمه بزرگی به اعتماد عمومی مردم زد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ام الخبائث را کسری بودجه دولت خواندند، ابراز کرد: دولت بودجه سال 98 را با شعارهای غیر واقعی به صورت متورم بست تا به گمان خودشان روی ترامپ را کم کنند، در حالی که همه می دانستند آن بودجه درست و صحیح نیست و عملیاتی نمی شود.

زاکانی با اشاره به اینکه دولت بودجه سال 98 را کاذب و هزینه های موجود را نیز کاذب بست و با کسری 167 هزار میلیارد تومانی مواجه شد، عنوان کرد: دولت این کسری را از جیب مردم جبران کرد! امروز دولت در سال 99 نیز با کسری 273 هزار میلیاردی مواجه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت برای سال 1400 بودجه ای با رقم 331 هزار میلیارد تومان ارائه داده است، آن هم در حالی که رمق مردم گرفته شده و پولی وجود ندارد که دولت دست خود را در جیب مردم کند! آنوقت می گویند چرا این بودجه را تصویب نکردید؟ ما مجلس قبلی نیستیم که چشم خود را بر واقعیات ببندیم.

وی همچنین تلاش مجلس یازدهم برای تأمین نیازهای پایه و اساسی مردم را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: قدم دیگر ما در راستای تقویت معیشت مردم این است که ثروت موجود در کشور را به صورت عادلانه میان مردم تقسیم کنیم؛ امروز در کشور پول و ثروت وجود دارد و باید در دسترس عموم مردم باشد؛ از روزی که ارز 4200 تومانی اعلام شد تا کنون حدود 50 میلیارد دلار تخصیص پیدا کرده است، اما آیا آثار این رقم در زندگی مردم هویدا بوده است؟ خیر، بلکه عمده آثارش برای یک سری گروه های خاص بوده است.

در تلاش هستیم تا امنیت، سلامت، معیشت و مسکن مردم به درستی و عادلانه تأمین شود

زاکانی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا امنیت، سلامت، معیشت و مسکن مردم به درستی و عادلانه تأمین شود، خاطرنشان کرد: درصدد آن هستیم جلوی سیاست های غلط را گرفته و با فساد مبارزه کنیم؛ امروز سیاست های غلط اوضاع کشور را نابسامان کرده است؛ امروز عده ای در کشور وجود دارند که در پشت پرده کارهایی می کنند که به اقتصاد ضربه وارد می کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به لجبازی ها و سیاست های اشتباه و غلط دولت در برخی زمینه ها اشاره و تأکید کرد: برخی مسؤولان عرضه حمایت از تولیدکنندگان را ندارند و نمی توانند دست آنها را بگیرند و به جایش زیر پایشان می زنند تا با سر زمین بخورند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم توان خود را برای چرخیدن چرخ تولید و صادرات کشور به کار گرفته است، ابراز کرد: اگر این موضوع حل شود چرخه معیشت و اشتغال مردم آسانتر خواهد چرخید.

زاکانی برخی اقدامات مجلس یازدهم در راستای سیاست های خارجی کشور را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مجلس یازدهم ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکا را وظیفه خود می دانست و می داند، عنوان کرد: آمریکا دچار نوعی توهم شده بود و خیال می کرد می تواند ایران اسلامی را از پای در بیاورد و از طرفی دیگر برخی در داخل کشور با حرف هایشان به آنها پیام می دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا فقط زبان قدرت را می داند، اظهار کرد: امروز متأسفانه برخی مسؤولان با سخنان خود درصدد بزک کردن آمریکا برآمده و سعی داشته و دارند که القا کنند ترامپ همه حقیقت آمریکا نیست، بلکه یک استثنا بود، در حالی که سیاست های این کشور جنایتکار تغییر ناپذیر است.

تنها با قدرت می توان از حقوق مردم دفاع کرد

وی با بیان اینکه امروز باید بدانیم که تنها با قدرت می توان از حقوق مردم دفاع کرد، عنوان داشت: ما از ابتدای کار خود در مجلس یازدهم درصدد کمک و همکاری با دولت برآمدیم و این همکاری نیز به معنای پیروی نیست، بلکه هر کدام باید وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز یک عده از اطرافیان برخی مسؤولان که قبلاً نقش واسطه گری در مذاکرات برجامی داشته اند با برخی دموکرات ها وارد مذاکره شده اند و صدای آقای ظریف در آمده است که چرا من از قافله جا مانده ام! مسؤولان ما صد مرتبه از سوراخ آمریکا نیش خورده اند، اما باز هم در پی مذاکره هستند؛ این نشان می دهد برخی افراد یا ناآگاه هستند و یا واقعاً از این اقدامات غرض دارند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها را مورد توجه  قرار داد و با بیان اینکه ملتی که قوی نباشد «تو سری خور» است، تأکید کرد: ما در این قانون همه چیز را به معیشت مردم گره زدیم و با تدارکاتی که در قوانین دیده بودیم دولت راهی جز اجرای آن نداشت؛ از همین جهت شاهد دست و پا زدن اروپایی ها و آمریکایی ها بودیم.

بودجه به صورت کاملاً سیاسی تنظیم شده بود

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه دولت به گونه ای تنظیم شده است که یا فروپاشی و یا تسلیم در برابر آمریکا را دنبال کند، ابراز کرد: شکی نداریم که این لایحه برای همین دو موضوع تنظیم شده است؛ این بودجه به صورت کاملاً سیاسی تنظیم شده بود و ناهمخوانی اش با مصارف و هزینه ها وحشتناک بود؛ دولت این بودجه را بر اساس اوهام خود ارائه کرد.

زاکانی با انتقاد از دولت در تنظیم لایحه بودجه و با اشاره به اینکه بودجه به گونه ای تنظیم شده بود تا جان مردم را بگیرد، خطاب به دولت تصریح کرد: دوران دست در جیب مردم کردن تمام شده است و ما دیگر این اجازه را به دولت نخواهیم داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی پیرامون رد کلیات بودجه 1400 پرداخت و با انتقاد و ابراز تأسف از اظهارات آقای نوبخت در مجلس، اظهار کرد: امروز ملت ایران چه گناهی دارد که با استکبار جهانی و ظالمان جهان بجنگد و در داخل نیز از دست برخی آقایان امنیت نداشته باشد؛ شما که توانایی اداره کشور را نداشتید چرا ملت را هفت سال است که معطل کرده اید؟ شما به جای کلید، قفل آوردید! امروز مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و مردها در برابر زن و فرزند خود شرمنده اند، بس است دیگر ما مسؤولان باید شرم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نکاتی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده پرداخت و اضافه کرد: نقش انتخابات ریاست جمهوری در گفتمان سازی بسیار با اهمیت است و باید توجه ویژه به آن داشته باشیم؛ امروز باید بدانیم که آینده بسیار درخشان است و در موقعیتی قرار داریم که اگر انتخاب صحیحی داشته باشیم، به آن دوران درخشان دست پیدا خواهیم کرد./841/پ201/ب1

ارسال نظرات