۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۴۱۸۱
امام جمعه الیگودرز:

تزکیه و تعلیم دو تکلیف مهم طلاب است

تزکیه و تعلیم دو تکلیف مهم طلاب است
لرستان - حجت الاسلام سرلک به نقش تعلیم و تربیت در پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: طلاب با تزکیه و تعلیم باید برای رسیدن به هدف و خدمت به جامعه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز، با گرامیداشت دهه فجر گفت: این ایام فرصتی برای بازخوانی و تبیین اهداف و آرمان های امام راحل و انقلاب در جامعه به ویژه بین نسل امروز است.

امام جمعه الیگودرز افزود: طلاب با توجه به رسالت خطیری که در عرصه تبلیغ دارند، می توانند در زمینه روشنگری بین نسل نو گام های مؤثری بردارند و باید از ظرفیت هایی همچون فضای مجازی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: طلبگی یعنی خادمی دین و سربازی امام زمان(ع) و اگر لذت طلبگی را درک کنیم آن را با همه دنیا معاوضه نخواهیم کرد.

حجت الاسلام سرلک در ادامه تزکیه و تعلیم را دو تکلیف مهم‌ طلبگی عنوان کرد و اظهار داشت: رشد علمی و اخلاقی باید در کنار هم صورت گیرد چراکه علم بدون اخلاق ارزشی نخواهد داشت.

وی بیان داشت: طلاب باید در رشد علمی و اخلاقی از فرصت هایی که در اختیار دارند بهره مند شوند و بزرگان دین و اساتید حوزه را الگو قرار دهند، وقت شناس بوده و تلاش و پشتکار داشته باشند.

امام جمعه الیگودرز در ادامه بر اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و افزود: خشنودی پدر و مادر، احترام‌ به معلم و استاد و تلاش در جهت دفع رذائل و کسب فضائل عوامل رشد و موفقیت طلبه است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه دوام و پیشرفت هر جامعه ای به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد، تصریح کرد: لازمه این مهم تلاش و پشتکار است، طلبه برای رسیدن به هدف باید انگیزه و علاقه قوی داشته باشد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات