۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۵۰۳
همگام با انقلاب؛

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن
شخصیت‌های برجسته حوزوی در مراسمات گرامیداشت ۲۲ بهمن در میان مردم شهرستان‌های مختلف حضور یافته و بر لزوم مقاومت در برابر آمریکا و صیانت از انقلاب اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شخصیت های برجسته حوزوی امروز با حضور در شهرستان های مختلف در جمع مردم فهیم و ولایتمدار ایران قرار گرفته و در راستای سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به سخنرانی پرداختند.

در زیر گوشه ای از سخنان آیت الله خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین شیرازی نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله در بجنورد و حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

پ/از تأکید بر لزوم مقاومت در برابر آمریکا تا ترسیم آینده روشن برای انقلاب

تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و استکبار را به عقب می‌کشاند «مقاومت» است

آیت‌الله خاتمی در پایان مسیر برگزاری جشن فجر چهل‌ودوم انقلاب اسلامی در بوستان گردشگری ولایت بندر بوشهر با اشاره به این که امام خمینی (ره) ۴۰ سال قبل با این تحلیل که آمریکا شیطان بزرگ است، دستور قطع رابطه با آمریکا را دادند، تصریح کرد: تنها نسخه‌ای که در برابر آمریکا جواب می‌دهد و استکبار را به عقب می‌کشاند «مقاومت» است.

عضو فقهای شورای نگهبان، با تاکید بر این که پیام راهپیمایی امروز مرگ بر آمریکاست، مقاومت را دیگر پیام بزرگ این راهپیمایی دانست و اضافه کرد: تجربه نشان داده که نسخه مذاکره بی‌جواب است و نسخه مقاومت راهگشا چیزی که دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند، مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار است.

وی، وحدت و بصیرت را از دیگر پیام‌های این راهپیمایی دانست و بیان کرد: از ابتدای انقلاب اختلاف سلیقه بوده و هست، اما همه اختلاف سلیقه‌ها در جهت حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله خاتمی، حضور در صحنه را یکی دیگر از پیام‌ها دانست و گفت: انقلاب مدیون حضور به‌موقع مردم در میدان است. از جلوه‌های حضور، انتخابات ریاست‌جمهوری است. هر انتخابی انجام دهید، نتیجه همان را درو خواهید کرد و جای گله‌مندی نخواهد بود.

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن


انقلاب اسلامی با قدرت و عزت در مقابل بلوک استکبار ایستاده است
آیت الله نایب رییس جامعه مدرسین نیز در سخنرانی به مناسبت 22 بهمن، انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب تمدنی برپایه فقه اهل بیت(ع) دانست و تاکید کرد که روز به روز اقتدار و عزت این انقلاب و ملت ایران بیشتر می شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است که جهاد تمدن ملت ایران بر پایه فقه اهل بیت، رهبری امام خمینی، پیشتازی روحانیت و دانشگاهیان متعهد، حضور ملت در صحنه و صبر و مقاومت مردم تا به امروز ۴۲ سال دوام داشته است، ادامه داد: در حال حاضر دو بلوک شرق و غرب در دوران جنگ سرد تبدیل به دو بلوک استکبار و انقلاب اسلامی شده اند و انقلاب اسلامی با قدرت های مطرح جهان برابری می کند و به خوبی به پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه آمریکا به عنوان مرکزیت تمدن مادی مغرب زمین رو به افول حرکت می کند، گفت: فرانسیس فوگویاما ژاپنی در یکی از کتابهای خود « دمو کراسی لیبرال را پایان تاریخ می داند و معتقد است بعد از دموکراسی لیبرال هیچ نظریه ای نمی‌آید با این وجود در هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا رو به افول است» .

آیت الله کعبی با اشاره به صحبت های فوگویاما و انتخابات اخیر در این کشور که با آشفتگی درونی همراه بود، ادامه داد: ما در جشن ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی باید در کنار آمریکایی پس از افول صحبت کنیم و این یکی از دستاوردهای انقلاب است.
وی با تاکید بر اینکه در چهل و دومین فجر انقلاب ما قوی تر شده ایم و دشمنان ما ضعیف تر، گفت: تمام رئیس جمهورهای آمریکا آمدند و رفتند و هیچ اثری از آنها نیست ولی ملت ایران هنوز هستند و روز به روز عزتمند تر و قدرتمندتر می‌شوند و پیشرفت در کشور ما متوقف نخواهد شد.

پ/از تأکید بر لزوم مقاومت در برابر آمریکا تا ترسیم آینده روشن برای انقلاب

سراشیبی سقوط آمریکا سرعت گرفته است / ابهت پوشالی آمریکا فروریخته و راهبردهایش شکست خورد

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در مراسم ویژه یوم‌الله ۲۲ بهمن که در سنگفرش ارگ تبریز برگزار شد، تصریح کرد: امروز ابهت پوشالی آمریکا فروریخته و راهبردهایش به شکست خورده است در حالیکه آنها فکر می‌کردند، می‌توانند روحیه استقامت و استکبارستیزی را سرکوب کنند و ما را به تسلیم وادارند و در نهایت اراده خود را بر ما تحمیل کنند ولی مردم با جهاد اکبر جواب محکم به دشمن دادند. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران متذکر شد: پیش‌بینی آمریکا برای سال ۹۹ سالی پرچالش و براندازانه بود ولی الان اگر نگاهی به وضعیت خود آنها بکنند، خواهند دید که همه برنامه‌هایشان روی کشور خود اجرا شده است.

وی ابراز کرد: الان غربی‌ها هم اعلام می‌کنند که سراشیبی سقوط آمریکا سرعت بیشتری دارد در حالیکه در مقابل انقلاب، قلوب ملت‌ها و حتی دولت‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است، از این‌رو باید به خود بالید زیرا ملت کاری نکردنی را کرده‌اند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه الحمدالله نظام ولایی چهار دهه با اقتدار ایستاده است، گفت:  البته این یک حقیقت است که مشکلاتی در زمینه اقتصاد، بیکاری، موضوعات فرهنگی داریم ولی آیا این مشکلات ناشی از مجاهدت در راه خدا مجاهدت و ایستادگی در مقابل با دشمنی‌هاست؟

پ/از تأکید بر لزوم مقاومت در برابر آمریکا تا ترسیم آینده روشن برای انقلاب

جمهوری اسلامی، نظام مردم‌سالاری منطبق با دین است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شیرازی نیز در مراسم ۲۲ بهمن شهرستان بجنورد با اشاره بر سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در رابطه با برجام آمریکا نمی‌تواند شرط بگذارد به‌طوری‌که با شکستن تحریم‌ها، ایران است که تصمیم‌گیرنده است واین خود نشان‌دهنده والاترین هدف استقلال و آزادی در کشور است.

وی بابیان اینکه ملت ایران در چهارچوب قانون اسلامی اهدافش را اجرایی خواهد کرد افزود: اکنون امت‌های اسلامی همانند سوریه، لبنان، عراق و یمن، ملت ایران را الگوی خود قرار داده‌اند زیرا ایران ۴۲ سال انقلابش را حفظ کرد و پایبند آرمان‌های خود بود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه ثارالله ادامه داد: نسل جوان جامعه ما امروز شاهد سقوط آمریکا خواهد بود به‌طوری‌که صدای شکسته شدن استخوان استکبار به گوش همگان رسیده است.

وی با اشاره به این‌که ملت ایران پای تمام سختی‌ها، تحریم و تهدیدها ایستاده است، گفت: این ملت تمام این مشکلات را به جان می‌خرد و تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت و یک روز پرچم استقلال ملت فلسطین در بیت‌المقدس به اهتزاز درمی‌آید و نظام استکبار ساقط خواهد شد.

م/نگاهی به سخنرانی های مهم 22 بهمن

قبله دولتمردان از آمریکا به سوی ولایت و ارزش های انقلاب تغییر کند

حجت الاسلام ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مراسم باشکوه جشن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قم تصریح کرد: مردم ما نشدها را شدنی و ناممکن ها را ممکن کردند؛ امروز اگر ضعف و نقصی در کشور دیده می شود همه رسانه های دنیا این ها را محصول انقلاب می دانند، در حالی که می دانیم هر کجا روحیه بسیجی و جهادی بروز و ظهور داشت، تحول ایجاد کرد؛ همانطور که در حوزه دفاع شاهد رسیدن به سطحی مطلوب از بازدارندگی هستیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسؤولان گفت: شما هم در تبعیت و زیر بیرق ولی عصر(عج) ارزش های نظام را پیاده سازی کنید تا مردم لذت تحول اقتصادی را به برکت انقلاب بچشند؛ اگر فساد و عقب افتادگی وجود دارد محصول انقلاب نیست، بلکه محصول دوری از انقلاب و واپسگرایی و دوری از آرمان ها است؛ امروز انقلاب اسلامی مانند آب حیاتی است که اگر وارد هر بیابان لم یزرعی شود آنجا را شکوفا می کند؛ همانگونه که در هوا و فضا، تجهیزات نظامی، نانو، پزشکی، سدسازی، پالایشگاه سازی و خطوط ریلی و جاده ای این تحول ها را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید قبله دولتمردان از آمریکا به سوی ولایت و ارزش های انقلاب و روحیه جهادی تغییر کند، تأکید کرد: آنهایی که می توانند موشک قاره پیما بسازند و با فشارهای تحریمی ادوات پیشرفته نظامی بسازند اسرائیل و آمریکا را از اجرای نیات خبیث خودشان منصرف کنند، اگر دولتمردان اجازه بدهند که روحیه جهادی و ارزش های انقلابی شان از لابه لای دیوارهای سر به فلک کشیده رانت و منافع شخصی شان عبور کند، می توانند در حوزه خودرویی و اقتصاد نیز تحول بیافرینند.

پ/از تأکید بر لزوم مقاومت در برابر آمریکا تا ترسیم آینده روشن برای انقلاب

مسؤولان پیام ۲۲ بهمن را دریافت کنند / مسیر آینده ملت ایران روشن و پرافتخار است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در جمع مردم یزد با گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن تأکید کرد: پیام ۲۲ بهمن برای دشمنانمان، پیام صلابت و عزت ملت ایران است و آنها را به طور قطع بیشتر از قبل خشمگین خواهد کرد. پیام این روز برای مسئولان نظام نیز پیام خدمت عاشقانه، مجاهدانه و صمیمانه است.

وی افزود: ما از شیوه ای که در دستگاه قضایی آغاز شده ابراز خوشحالی می کنیم و امیدواریم بتوانند ریشه فساد که ملت عزیز را آزار می دهد خشک کند و مجلس انقلابی نیز برای رفاه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم و قانونگذاری های درست اقدام کنند.

حاج علی‌اکبری در پایان: پیام ۲۲ بهمن ملت ایران برای دولت که در ماه های پایانی خدمت خود به سر می برد این است که با جهاد و خدمت، دل ملت را شاد کند و در برابر زیاده خواهی های دشمن قوی و نستوه و در برابر ملت خادم و به دنبال خدمت عاشقانه باشد.

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن

۲۲ بهمن دستاورد رهبری و مردم است

آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن دستاورد دو عنصر رهبری و مردم است، گفت: هر دو عنصر بر محوریت دین است.

وی افزود: رهبری انقلاب را مردی بر عهده داشت که شخصیت او بر مکتب فقه و فقاهت فیضیه شکل گرفت و او فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاستمداری دانا است، اما او سیاست و سیاستمداری را حرفه نمی‌دانست بلکه وظیفه می‌دانست.

آیت الله سلیمانی گفت: امام خمینی (ره) آنچه را برزبان می‌آورد در عمل متبلور می‌ساخت و به هر میزان که از امت تقاضا داشت خود پیشاپیش عمل می‌کرد و نگاهش به جغرافیای ایران محدود نمی‌شد بلکه به جهان اسلام توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نظامی فرامذهبی، فراجناحی و فراگروهی و جمهوری اسلامی ایران را در ۲۲ بهمن مستقر کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) از مردم انتظارات و از نظام مطالباتی داشت و می‌خواست قوانین الهی بر کشور حاکم شود و مردم بر سرنوشت خود نقش بنیادین و محوری داشته باشند.

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن

تداوم زنجیره پیروزی های ملت ایران در گرو اجرای سیاست های رهبری است

 حجت الاسلام محمد حسنی، رهبری های حکیمانه، دور اندیشانه و هوشمندانه امامین انقلاب را مهم ترین عامل شکست توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران در طول 42 ساله همواره با تبعیت از ولایت و رهبری توطئه های دشمنان را خثنی کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که دشمنان ملت ایران به این امر اعتراف کرده اند که رهبر انقلاب اسلامی ملت ها را به سوی خود جذب کرده است، بیان داشت: تداوم زنجیره پیروزی های ملت ایران در گرو اجرای سیاست های آسمانی مقام معظم رهبری است.

وی با بیان این که حمایت قاطعانه و همراه با بصیرت ملت ایران از نظام اسلامی را از جمله دیگر عوامل شکست توطئه های دشمنان در طول 42 سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: این ملت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در حفظ و صیانت از انقلاب و آرمان های نظام اسلامی پیشگام بودند.

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن

یوم الله ۲۲ بهمن، یادآور تجلی نور خدا بر قلب ملت بزرگ ایران بود

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه یوم الله ۲۲ بهمن، یادآور تجلی نور خدا بر قلب ملت بزرگ ایران بود، افزود: وجه تمایز انقلاب اسلامی شما مردم با سایر انقلاب‌های قرن بیستم، این بود که به خاطر برخورداری از یک رهبر عادل، فقیه جامع الشرایط و برخورداری یک سازه مستحکم اعتقاد به قرآن، سنت نبوی و علوی، توانست تمامی هاضمه سیاست جهانی را در هم بریزد و دیگر مکاتب سیاسی کمونیستی، لیبرالیستی و سرمایه داری را با شکست مواجه سازد و راه جدیدی را برای پیروزی ملت‌ها و ساختن نظام‌های مردم پایه و بر اساس اراده ملت‌ها در جهان رقم بزند.

وی بیان داشت: ظرفیت سازی انقلاب اسلامی در تشکیل دولت اسلامی، قوای سه گانه، قوای مسلح، ارائه خدمات، توسعه زیرساخت‌ها در عرصه‌های پیشرفت، آبادانی ایران عزیز ما و خدمت رسانی به مردم سراسر کشور در این ۴۲ سال گذشته با ۲۰۰ سال گذشته قابل قیاس نیست.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به خدمات بالای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی موجب سرافرازی و افتخار ایران و ایرانی شده است و امروز ملت‌ها و کشورهای دنیا، به ویژه ملت‌های اسلامی، شما ملت ایران و نظام سیاسی ایران را الگوی پیشرفت و مقاومتشان را در مقابل سلطه بیگانگان می‌شناسند.

نگاهی به سخنرانی‌های مهم در مراسم‌های گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن

آمریکا بزرگترین دشمن محرومان و مستضعفان جهان است

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی ضداستکبار بوده است، گفت: هر بخشی از کشور در این زمینه کمرنگ بشود باید بدانیم که از همان جا ضربه خواهیم خورد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین دشمن محرومان و مستضعفان جهان آمریکا است و به همین جهت امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد، بنابر فرموده امام خمینی آمریکا اصلی‌ترین دشمن انقلاب اسلامی و اسلام و مسلمانان است.

حجت الاسلام تقوی انقلاب اسلامی را رخدادی عظیم در جهان توصیف کرد و افزود: در چنین روزی در 42 سال پیش یک زلزله و واقعه بزرگ و مهم در جهان رخ داد که پدیده‌ای شگفت انگیز عصر ما بود و انقلاب اسلامی نام گرفت، این انقلاب با تمام انقلاب های تاریخ تفاوت‌های فراوانی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی ابعاد گسترده انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر و این ایام بهترین فرصت برای بررسی و مرور تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین ابعاد آن برای نسل جوان است، چرا که جوانان در زمان انقلاب نبودند و سختی‌ها و دشواری‌های آن زمان را ندیده‌اند و لازم است پیرامون مبانی انقلاب اسلامی و چگونگی به پیروزی رسیدن آن آگاه باشند.

ارسال نظرات