۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۵۱۰
مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت مطرح کرد؛

فرهنگ قرآنی و ضرورت ترویج آن در جامعه

فرهنگ قرآنی و ضرورت ترویج آن در جامعه
مساله توجه به قرآن و اهمیت دادن به آن در جامعه از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا، با اشاره به رزمایش تهذیبی و تربیتی حوزه علمیه به برگزاری دهمین دوره مسابقات قرآنی و حدیثی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به وضعیت کرونا که امکان برگزاری رشته های آوایی را از ما گرفت تمرکز ما بر روی رشته های معارفی است.

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مساله توجه به قرآن و اهمیت دادن به آن در جامعه از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

 وی با بیان این که در سال آینده و با رفتن این ویروس منحوس هم رشته های معارفی در رشته های آوایی برگزار می شود، ادامه داد: امسال در دهمین دوره به رشته های معارفی توجه ویژه ای صورت گرفته است که به صورت کتبی برگزار می شود و به صورت مجازی آزمون آن به عمل خواهد آمد.

 مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب خاطرنشان‌کرد: شکل فضای مجازی امسال هم قدری با مسابقات قبلی متفاوت است و زمان خاصی دارد و طلاب باید از آمادگی خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: تفسیر قرآن جزء ۲۸ از تفسیر نمونه، حفظ موضوعی از موضوع ۵۱ تا  ۱۵۰  مساله شفاعت و همچنین معارف نهج البلاغه از حکمت ۸۱ تا ۱۱۰ و دعای شریف صحیفه سجادیه دعای اول از صحیفه سجادیه در نظر گرفته شده است که از مواد امتحانی در این مسابقات است که برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی در پایانگفت: نکته قابل توجه آن است که ثبت‌نام از ۵ بهمن تا ۲۲ بهمن در پیشخوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه انجام خواهد شد و خود آزمون در روز ۲۱ اسفندماه ۹۹ برگزار می شود که البته اطلاعیه و ساعت دقیق آن از طریق فضای مجازی و ابلاغیه ها اعلام خواهد شد

ارسال نظرات