۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۷۴۵۶۱
آیت الله سعیدی:

نظریه ولایت فقیه خط بطلان بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید

نظریه ولایت فقیه خط بطلان بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید
امام جمعه قم با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه خط بطلان بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید، گفت: انقلاب اسلامی با روی کار آمدن دو قطبی بودن قدرت در جهان را به چالش کشید.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم به تفسیر آیه 30 سوره توبه پرداخت و با بیان اینکه امروز مردم باید در برابر فتنه ها و انحرافات فرهنگی حساس باشند، گفت: اگر برخی آگاهانه در برابر منکرات سکوت کرده یا به آن منکر در قلب خودشان راضی باشند، جزء همان گروه منحرف محسوب خواهند شد.

وی ایستادگی حضرت امام(ره) در برابر سلمان رشدی ملعون را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مردم موظف هستند هنگامی که منکری را مشاهده می کنند با امر به معروف و نهی از منکر جلوی آن را بگیرند، زیرا عواقب منکرات و فتنه های فرهنگی، دامن همه افراد اعم از مرتکبان و کسانی که در برابر آنها سکوت کرده اند را می گیرد.

آیت الله سعیدی در ادامه با تبریک حلول ماه رجب ابراز کرد: این ماه یکی از چهارماه حرام محسوب می شود و بندگان مخلص خدا در این ماه با انجام اعمال خیر اسباب تقرب خود به خداوند متعال را فراهم می آورند.

امام جمعه قم با تقدیر از حضور متفاوت مردم شریف قم در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: شما مردم ولایتمدار، بصیر، مؤمن، وفادار، صبور و شکور قم در این عرصه با حضوری متفاوت حماسه آفریدید و رسانه ملی نیز با پوششی کامل این حماسه ها را منعکس کرد.

وی سفر آیت الله رئیسی به عراق و سفر آقای قالیباف به روسیه را مورد توجه قرار داد و گفت: آقای قالیباف حامل پیام مهم رهبر معظم اتقلاب برای رییس جمهور روسیه بود به دعوت رسمی همتای خود به مسکو رفت و ملاقات هایی هم داشت که سطح روابط ایران و روسیه را به روابط راهبردی ارتقا می بخشد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: آیت الله رئیسی نیز به دعوت همتای خود به عراق رفت و این سفر با شکوه و جلال انجام شد؛ روابط ایران و عراق محدود به همسایگی نیست، بلکه ریشه در باورها و فرهنگ دو کشور دارد و استقبال بی نظیر مردم عراق از آیت الله رئیسی مؤید این مطلب است.

امام جمعه قم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: رهبری نسبت به مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی بخش های رسانه ای و فضای مجازی هشدار دادند و فرمودند بدگویی و بدزبانی باید جمع شده و ادب اسلامی گسترش پیدا کند؛ باید بدانیم که زبانی که نماز و قرآن می خواند و نام ائمه معصومین(ع) را بر زبان جاری می کند باید پاک باشد؛ در روایات آمده است که بدترین مردم کسی است که دیگران کراهت دارند از این که با او بنشینند.

وی تأثیر انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انقلاب اسلامی پدیده ای نوظهور در قرن حاضر است که دستاوردهای فراوانی همچون تأسیس حکومت اسلامی، گسترش گفتمان اسلام ناب محمدی، ورود دین به عرصه روابط سیاسی و اجتماعی بشر، طرح نظریه سیاسی ولایت فقیه، به چالش کشیدن «جدایی دین از سیاست»، هویت بخشی به مسلمانان، فروپاشی نظام دو قطبی در جهان و تبدیل شدن ایران به قدرت برتر منطقه داشته است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه نظریه ولایت فقیه خط بطلان بر تئوری جدایی دین از سیاست کشید، عنوان کرد: با تبلیغات گسترده غرب، بسیاری از مسلمانان باور کرده بودند که دین نمی تواند در عرصه سیاسی حرفی برای گفتن داشته باشد، اما انقلاب اسلامی بر این باور غلط خط بطلان کشید؛ یکی از اندیشمندان غربی می نویسد «جامعه مسلمین پس از انقلاب اسلامی از حالت ضعف خارج و به یک قدرت تبدیل شدند»؛ با پیروزی انقلاب اسلامی بود که نهضت های اسلامی در منطقه و جهان جان گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با روی کار آمدن دو قطبی بودن قدرت در جهان را به چالش کشید، بیان کرد: انقلاب اسلامی سبب شد ایران از اردوگاه غرب خارج شود و به اردوگاه شرق هم نپیوندد، بلکه خود به یک قدرت تبدیل شود؛ امروز ایران اسلامی به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و همه اینها از عنایات امام زمان(عج) است./841/

ارسال نظرات