۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۴۷۶۱
آیت الله اعرافی در دیدار رییس صدا و سیما:

رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد

رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد
مدیر حوزه های علمیه گفت: علی رغم اینکه رسانه های ما در محاصره گسترده دشمن هستند، اما فعالیت های برون مرزی صدا و سیما ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه شامگاه یکشنبه در دیدار رییس و معاونین رسانه ملی که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه ملی با وجود محاصره بودن، در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی نقش موثری دارد، گفت: وظیفه ما به عنوان حوزه علمیه این است که از زحمات گسترده، ارزشمند، خطیر، راهبردی رسانه ملی در این عصر که دشمنان با تمام توان برای به تباهی و تهی ساختن جامعه اسلامی صف کشیده اند، تقدیر و تشکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: رسانه ملی به عنوان رسانه انقلاب، امروز در عمق کشورهای جهان فرهنگ مقاومت، ایثار، انسجام، وحدت، حکومت اسلامی توانسته نقش آفرینی کند و البته قابل ارتقا است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امروز قم به واسطه حضور مراجع معظم تقلید، حوزه علمیه و برپایی صدها کرسی درس، بحث و خطابه کانون توجه نه تنها جهان اسلام، بلکه تمام ادیان است، تأکید کرد: توجه به قم، توجه به نظام و انقلاب اسلامی ایران و جهان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش به یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع دبیرخانه ای تشکیل شده است که فرایند این یک قرن را در شش مقطع زمانی ترسیم و متناسب با آن فعالیت می کنند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دوره آیت الله حائری یزدی، دوره آیات ثلاث( صدر، حجت و خوانساری)، دوره آیت الله بروجردی، دوره نهضت امام خمینی، عصر پیروزی، امام و مراجع و ششمین دوره مربوط به دوران زعامت حضرت آقا و مراجع معظم تقلید، شش دوره این یک قرن را تشکیل می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه قم در زمانی شکل گرفت که خفقان رضاخانی در جامعه حاکم بود و مانند داستان حضرت موسی(ع) که در خفقان فرعون خداوند موسی را در آن خفقان رشد و پرورش داد، مرحوم آیت الله حائری نیز در آن زمان اقدام به تاسیس و احیای دوباره حوزه کرد، بطوریکه در چهل سالگی امام را برای برقراری تحولی عظیم و بزرگ تحویل داد تا انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم بزند.

امام جمعه قم گفت: وقتی نهضت امام(ره) شکل گرفت، حوزه به همه معنا اجتماعی و سیاسی شد و علوم اسلامی تغییر کرد و امروز ما شاهد درختواره رشته ها هستیم که طی ۴ سال ۶۰۰ استاد، صاحب نظر و کارشناس روی آن کار کردند تا منجر به شکل گیری ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع شد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز غیر از ۶۰- ۷۰ دانشگاه، دانشکده، مرکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی در بخش حوزوی ۱۰۰ هزار نفر در حال تحصیل هستند و از ۱۰۰ ملیت در قم مشغول به فراگیری علوم دینی می باشند.این تنها بخشی از ظرفیت های علمی و معرفتی شهر قم است تا به این شهر و جایگاهی که دارد بیش از پیش پی ببرید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به تفاهم نامه گذشته میان حوزه و رسانه ملی اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ها تا با برنامه راهبردی و عملیاتی همراه و پیوست برنامه ای نداشته باشند فقط در حد یک کاغذ باقی می مانند، اما اگر در قالب یک زبان مشترک و طی یک برنامه دو، سه و ۵ ساله پیاده سازی شود بدون تردید به دستاوردهای ارزشمندی خواهیم رسید همانند تفاهم نامه همکاری که حوزه با وزارت آموزش و پرورش دارد و به موفقیت های مشترکی رسیده ایم./841/د102/ب1

ارسال نظرات