۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۷۴۷۷۱
تلنگری بر هنر هشتم (۲)؛

دزدان دریایی و سرقت از فرهنگ اسلام

دزدان دریایی و سرقت از فرهنگ اسلام
دشمن تلاش کرده است با تولید بازی‌هایی ضد ارزشی، علاوه بر قبضه کردن بازار بازی‌های ایران، در مقابل جامعه ایرانی بایستد. در این گزارش آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، طی این سال‌ها دشمن تلاش کرده است با تولید بازی‌هایی ضد ارزشی، علاوه بر قبضه کردن بازار بازی‌های ایران، در مقابل جامعه ایرانی بایستد. برای همین در بازی‌های زیادی سرمایه گذاری کردند که قصد داریم در این گزارش، به نقد و بررسی اجمالی این بازی‌ها بپردازیم.

معرفی این بازی‌ها برای تأیید آن‌ها نیست و تلاش کرده‌ایم نگاهی منصفانه در نقد این بازی‌ها داشته باشیم. گفتنی است چنین مطالبی به جهت تشویق و ترغیب مخاطبان نیست و تنها برای نشان دادن بخشی از دشمنی‌های علیه انقلاب اسلامی، این گزارش به سمع و نظر مخاطبان محترم برسانیم.

سلیمانی را بُکش؛ ایران را هم به آتش بِکِش!

بازی جنجالی بتلفیلد ۳ در ادامه داستان بازی بتلفیلد ۲ که در خاورمیانه رقم می‌خورد، در ایران اتفاق می افتد! این بازی، از نظر کیفیت به شدت قوی‌تر از بتلفیلد ۲ است و البته با این وجود، ضعف ایران شناختی در این بازی دیده می‌شود. بازیکن در این بازی باید در مقابل یک گروه فرامرزی با اختصار تحت عنوان «پی‌ال‌آر» یا گروه شبه نظامی آزادی و مقاومت خلق، که مشخصاتی مانند سپاه قدس دارند و تحت فرماندهی فردی با عنوان «فرخ البشیر» یکی از سرداران با لباسی شبیه به لباس نیروی دریایی مدیریت می‌شود.
 
بازی بتلفیلد، حمله به تهران، ترور قاسم سلیمانی، محمدحسین کتابی
 
این بازی در مناطقی چون سلیمانیه عراق، تهران، خلیج فارس، فرودگاه مهرآباد، قله دماوند، جزیره خارک، پاریس و نیویورک رقم می‌خورد. سلیمان، یکی از جاسوسان سازمان سی‌آی‌ای است که در مقابل این سازمان ایستاده و به دشمنی با آمریکا می‌پردازد. او با همکاری پی‌ال‌آر و فرخ البشیر اقدام به ساخت چند بمب اتمی می‌کند و در مقابل، یک جوخه نظامی آمریکایی مأموریت می‌یابند تا در مقابل اقدامات این گروه وارد عمل شوند.
 
واژه بتلفیلد در زبان انگلیسی به معنای میدان جنگی است که بدان تسلط کاملی وجود دارد.
بازی حاضر از گیم پلی خوبی برخوردار است، از طرفی سبک داستان و روایتی که در این فیلم وجود دارد، روند تاریخی ندارد. بازیکن به عنوان یکی از سربازان آمریکایی در حقیقت تحت بازجویی افسران سازمان سیا قرار دارد و روایت بازی محصولی از بازجویی این سرباز است. در پایان بازی نیز هنگامی که از حمله سلیمان به نیویورک مطلع می‌شوند، این سرباز به همراه یکی از همرزمانش می‌تواند از ساختمان سیا بگریزد و به تعقیب سلیمان بپردازد و در پایان بازی باید سلیمان را بکشد!
 
سپاه قدس، سرقت اسناد، سرویس جاسوسی، سازمان اطلاعاتی، اسپلینتر فهرست سیاه، محمدحسین کتابی
 

نفوذ به سپاه قدس!

یکی دیگر از بازی‌هایی که از بغض سپاه قدس تولید شده است، Splinter Cell: Blacklist نام دارد. بازی اسپلینتر  داستان یک افسر اطلاعاتی تحت عنوان سم فیشر است که قرار است به ساختمان سپاه قدس نفوذ کند. هدف او دزدیدن اسناد مهمی تحت عنوان بلک‌لیست یا لیست سیاه است. لیست سیاه، برنامه‌ای است که توسط سپاه پاسداران و به‌خصوص سپاه قدس برای اخراج نظامیان آمریکا از منطقه تدوین شده و دستگاه جاسوسی آمریکا نیز به دنبال سرقت این اسناد ماموریت پیدا می کنند. نکته قابل توجه در این بازی، بر خلاف سازندگان بازی بتلفیلد، توجه دقیق سازندگان آن به جزئیات است.

انقلاب را آن‌طور که ما می‌خواهیم ببین

یکی دیگر از بازی‌های مهمی که در آن به ایران هراسی و مبارزه با ایران پرداخته‌اند "بازی انقلاب ۱۹۷۹" است. بازیکن در این بازی در نقش یک عکاس خبری تحت بازجویی شخصیتی تحت عنوان اسدالله لاجوردی قرار می‌گیرد. اسدالله لاجوردی، دادستان تهران در اوایل انقلاب اسلامی بوده که با توانایی بی‌نظیرش در خنثی سازی نقشه‌های منافقین، سبب می شود از همان زمان، منافقین از او دلچرکین شوند و تا دهه هفتاد انتظار می‌کشند تا او را ترور کنند.
 
سازمان منافقین، بازی، انقلاب 1979، محمدحسین کتابی
 
در این بازی نیز چهره‌ای خشن از شهید لاجوردی به نمایش گذاشته می‌شود. از طرفی تمام تلاش سازندگان این بازی بر این است که فضایی تیره و پر از خفقان را از اوضاع انقلاب اسلامی به تصویر بکشند. ضعف شناخت دقیق از اوضاع انقلاب، گرافیک و پویانمایی ضعیف از جمله ایرادات فنی این بازی است و ایرادات محتوایی نیز به شدت به این بازی وارد است. در اینجاست که باید گفت، دشمن در دشمنی خود، بسیار کوشیده است. این بازی را می‌توان یکی از محصولات سازمان منافقین دانست.

ناتو در راه ادب کردن تروریست‌های ایرانی

در بیشتر بازی‌های ضد ایرانی، پرچم ایران را به صورت معکوس وارد کرده‌اند!
یکی دیگر از بازی‌های جنجالی و پرگرافیکی که علیه سپاه قدس تولید شده است؛ آرما۳ نام دارد. این بازی از نظر فیزیک، به‌صورت حرفه‌ای‌تری به جنگ‌های نظامی می‌پردازد. به جرئت می‌توان این بازی را از لحاظ رعایت قوانین فیزیک، یکی از قوی‌ترین بازی‌های تولید شده تا امروز معرفی کنیم؛ چرا که این بازی کاملاً بر اساس اصول و قواعد نظامی مطرح در جهان تولید شده است.
 
آرما 3، نیروهای ایرانی در بازی، ایران در بازی، محمدحسین کتابی
 
در این بازی که در جزیره‌ای در منطقه دریای اژه و در منطقه‌ای در میان ترکیه و یونان اتفاق می‌افتد، نیروهای ناتو باید با نیروهای ویژه سپاه که همان نیروهای قدس هستند به مبارزه بپردازد. در این بازی که توزیع‌های فراوان، متعدد و گوناگونی از آن در بستر اینترنت موجود است، رویارویی سربازان ناتو را با سربازان سپاه پاسداران شاهد خواهیم بود. البته در این بازی، واقع‌نمایی نزدیک به حقیقت‌تری نسبت به فعالیت‌های سپاه پاسداران مشاهده می‌شود. همین هم جای شکر دارد!
 
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
احساس میکنم کمی موضوع کهنه شده برادرجان
3
1
کتابی
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
خوشبختانه دشمن بعد از این همه سرمایه گذاری، دید نمی‌تواند خودش از خارج از کشور نفوذ کند. ان شاءلله گزارش بعدی که درباره بعضی بازیهای بدتر از بازیهای دشمن رو معرفی می‌کنیم.
فعلاً جدیداً چندان بازی تازه ضد ایرانی تولید نشده است.