۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۷۴۸۴۸
گزارش؛

اعلام جنگ علنی اصلاحات با حاکمیت

اعلام جنگ علنی اصلاحات با حاکمیت
جریان اصلاحات برای رسیدن به اهدافش، با دشمنان انقلاب هم به ائتلاف خواهد رسید و در این میدان، فرقی میان منافقین یا نهضت آزادی یا هیچ کس دیگر نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ روزنامه اعتماد متعلق به حزب تندرو اعتماد ملی با ذوق و شوق به استقبال یک انتصاب درکمپین انتخاباتی اصلاح‌طلبان رفته است. این روزنامه با تیتر «ریاست چریک پیر بر ناسا» خبر از انتخاب بهزاد نبوی بر سازوکار جدید تصمیم‌گیری در جریان اصلاحات داده بود. دوشب پیش حسینیه جماران به‌صورت رسمی این انتخاب تأیید و حالا یکی از رادیکال‌ترین چهره‌های اصلاح‌طلب برنهاد تصمیم گیر اصلاحات تکیه زده است.

اما در شرایطی که محبوبیت دولت وابسته به اصلاح‌طلبان بنابر ادعای خودشان به زیر ۱۰ درصد رسیده؛ چرا جریان اصلاحات به سراغ تندروترین بخش خود رفته و او را به میان معرکه کشانده است؟

پاسخ ساده است! پدرخوانده‌های افراطی مدعی اصلاح‌طلبی هر وقت به نقطه پایان خود نزدیک شده و خود را در آستانه باخت می‌بینند بلافاصله دست به رفتارهای انتحاری می‌زنند.

در همان دوره بهار اصلاحات و شعار هر ۹ روز یک بحران سازی برای حاکمیت؛ وقتی بی‌کفایتی در مدیریت اقتصادی خاتمی صدای بخش زیادی از جامعه را درآورد، ناگهان‌ همین مجلس ششمی‌ها با سردستگی بهزاد نبوی طرح خروج از حاکمیت را روی میز کروبی قرار داده و یک عملیات ویژه برای انحراف جامعه از یک کارنامه تهی از دستاورد را روی میز گذاشتند!

در آن روزگار رفتارهای افراطی اصلاحات مانند اکبر موسوی خوئینی و فاطمه حقیقت‌جو و نورالدین پیرمؤذن که برحسب اتفاق هر سه حالا پادویی آمریکایی‌ها را می‌کنند، با سروصدا در پایین تریبون را در اختیار نایب‌رئیس یعنی بهزاد نبوی قرار داده تا او با القاء هر شبه ای به‌نظام خوراک لازم را به سرویس خارجی بدهند.

بازگشت بهزاد نبوی به میدان آن ‌هم؛ در دورانی که حتی یک نفر از درون جریان اصلاحات حاضر نیست مسئولیت یک روز از دولت روحانی را بر عهده بگیرد؛ نشان از بازسازی یک تاکتیک قدیمی دارد.

اصلاح‌طلبان با هدایت نبوی در مجلس ششم و نیز بازی‌گردانی مطبوعات زنجیره‌ای از پروژه اصلاحات خونین به رفراندوم علیه نظام رسیده و درنهایت به بهانه رد صلاحیت انتخابات مجلس هفتم تئوری نافرمانی مدنی را به خورد جامعه داده و به‌صورت علنی به جنگ با نظام رفتند!

سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات در پاسخ به پرسشی پیرامون نافرمانی مدنی می‌گوید: به جنس بنجل تن نمی‌دهیم!

او در ادامه در تفسیر این موضوع استفاده از عملیات روانی نافرمانی مدنی پرده برداشته و ادامه می‌دهد:

"نافرمانی مدنی نیاز به اصلاح‌طلبان دارد، نافرمانی مدنی در خلاء شکل نمی‌گیرد. پیش از آن، ابتدا باید تجمع سلولی داشت و اقداماتی مانند کتاب‌خوانی، جزوه خوانی و… صورت داد و سپس تجمع‌های موضوعی و بعد هم تجمع‌های سراسری انجام شود.

بعد از این‌هاست که نوبت نافرمانی فرامی‌رسد. در نافرمانی مدنی، افراد با علم به جریمه شدن دست به عمل می‌زنند. مثلاً حکومت رفتن به یک مجلس ختم را منع می‌کند، ولی همگی به شکل سازمان‌مند به مجلس می‌روند به قیمت آنکه همگی دو ماه زندان بروند و آزاد شوند. این‌ها همچنان در ظرف پروژه اصلاحات می‌گنجد ولی شرط آن ابتکار، سازمان‌مندی و تحلیل درست از شرایط است. دختران خیابان انقلاب نافرمانی مدنی می‌کنند اما چون سازمان ندارند و سراسری نیستند، به نتیجه‌ای نمی‌رسند. اکنون، کف هزینه سیاسی تغییر کرده است؛ پیش‌تر ترس از ستاره‌دار شدن وجود داشت و هنوز هم رگه‌هایی از آن وجود دارد ولی می‌توان به کمک مجرب‌ترین و باکیفیت‌ترین اساتید، کلاس آنلاین رایگان برگزار کرد و فارغ‌التحصیلان را برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های معتبر خارجی معرفی کرد[۱]"

این سخنان به‌سادگی از رخ ماکیاولیستی اصلاح‌طلبان را نمایان می‌کند. روی کار آمدن چریک پیر که متخصص در جنگ ایذایی است نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان رادیکال ورق اصلی را رو کرده و با توجیه ساختن بدنه به دستورات قبلی؛ انتخابات آتی را وعده نهایی برای جنگ تن‌به‌تن با نظام قرار داده‌اند.

تیتر بازگشت چریک پیر از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب؛ فقط تمثیلی جذاب در یادآوری سابقه سیاسی نبوی در پیش از انقلاب نیست.

عضو رده پایین منصورون پس از سال‌ها تجربه‌اندوزی این بار لباس رزم بر تن کرده و به‌جای دادن میدان به اصلاح‌طلبان درجه‌دو و اغلب میانه‌رو (به تعبیر رادیکال‌ها ترسو) خود وارد عرصه شده است،؛ از سوی دیگر، اصلاحات به میدان آوردن گروهک نهضت آزادی در حسینیه جماران آن هم بعد از ۳۳ سال از حکم قطعی امام درباره ارتداد این گروه سیاسی و غیرمذهبی، این تابلو را در دست گرفته است که جریان اصلاحات برای رسیدن به اهدافش، با دشمنان انقلاب هم به ائتلاف خواهد رسید و در این میدان، فرقی میان منافقین یا نهضت آزادی یا هیچ کس دیگر نیست، لذا فائزه هاشمی از ترامپ و تحریم‌های ترامپ حمایت می‌کند و حجاریان همچون مریم رجوی نظام را تهدید به عملیات و جنگ مسلحانه می کند...

گعده امنیتی خاتمی در خانه عبدالله نوری، از چریک پیر! برای جوانان اصلاح‌طلب نمادی از مقاومت ساخته، بدون آنکه از وضعیت تخلف ۸ میلیارد دلاری و اسرار مگو محتشمی پور در شرکت پتروپارس گزارشی داده باشد[۲]. اغلب این جوانان در ناسا با اشتیاق منتظر دستورات ستادی نبوی هستند‍!

اصلاح‌طلبان با اعلام رمز از سوی بهزاد نبوی، آماده حمله به حاکمیت هستند، آن‌ها دیگر نمی‌خواهند زیر آوار یک نامزد نیابتی دفن شوند. برای آن‌ها بلند کردن علم یک نامزد رد صلاحیت شده و آشوب سازی خیابانی بسیار جذاب‌تر از یک فعالیت سیاسی مشخص و تن دادن به قانون است. این چرخ برای اصلاح‌طلبان رادیکال این روزها می‌چرخد؛ اما مشخص نیست آن‌ها تا کجا می‌توانند این بازی مصنوعی در بحران‌آفرینی را ادامه دهند!


[1] https://basirat.ir/fa/news/313130

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/994816

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات