۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۷۴۹۳۱

پاسخ مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه به شبهات اینترنت هدیه

پاسخ مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه به شبهات اینترنت هدیه
مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به شبهات درباره ثبت‌نام اینترنت هدیه پاسخ داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی گفت: با توجه به مجازی شدن بسیاری از کلاس‌های درس، هم در حوزه و هم در دانشگاه، دولت محترم طرح ارائه 60 گیگابایت اینترنت همراه یا ثابت، برای دانشجویان و طلاب را در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا، پس از نامه‌نگاری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، این مرکز بر اساس رسالت ذاتی خویش نسبت به پیگیری امور رفاهی و نیازمندی‌های جامعه هدف، در مرحله اول، بر اساس داده‌های اطلاعاتی مراکز حوزوی، لیست طلاب در حال تحصیل در سطوح مختلف حوزوی، اعم از مقدمات، سطح یک، دو، سه و دروس خارج را تهیه و به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال نمود.

مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات افزود: در مرحله دوم نیز لیست‌های تکمیلی مراکز حوزوی ظرف روزهای اخیر، دریافت و به وزارت ارتباطات ارسال شده و ان‌شاءالله ظرف چند روز آینده، گروه دوم طلاب و روحانیون معزز نیز از این خدمت بهره‌مند می‌شوند که اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت؛ لذا برخی اطلاع‌رسانی‌ها نسبت به اینکه صرفاً طلاب پایه یک تا ده مشمول این طرح می‌باشند، صحیح نبوده و مورد تأیید نیست.

وی تصریح کرد: البته ارائه لیست از سوی برخی از مراکز حوزوی، با اشکالات و نواقصی همراه بوده است که با پیگیری مجدانه همکاران مرکز، ان‌شاءالله این مشکلات نیز ظرف یکی دو روز آینده مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: لازم است ذکر شود حتی برخی از افرادی که در لیست مرحله اول نیز اسم ایشان ارسال شده بود، موفق به ثبت نام در سامانه وزارت ارتباطات نشدند که پیگیری‌ها نشان داد مشکلاتی در سامانه مذکور وجود دارد و افرادی که موفق به ثبت نام نشوند، می‌توانند از طریق لینک دیگری در همان سایت، اعتراض خود را ثبت نمایند.

وی بیان کرد: نسبت به پیگیری برخی از روحانیون گرامی که فرزند دانشجو دارند هم باید عرض کنیم که فرزندان ایشان می‌توانند مانند سایر دانشجویان از طریق سامانه وزارت ارتباطات اقدام نمایند. فرزندان دانش‌آموز نیز که مشمول طرح‌های آموزش و پرورش هستند.

مدیر کل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات تأکید کرد: برای ثبت‌نام در این طرح، تا 10 اسفندماه مهلت در نظر گرفته شده و افرادی که هنوز موفق به ثبت نام نشده‌اند، نگران نباشند. ضمناً اطلاعات تکمیلی در این خصوص نیز در سایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به آدرس csis.ir موجود است./841/د102/ب1

ارسال نظرات