۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۷۵۰۱۵
تحریف بنیانگذار (۹)

برخورد جناحی در تبیین اندیشه های امام خمینی خیانت بزرگی است

برخورد جناحی در تبیین اندیشه های امام خمینی خیانت بزرگی است
مازندران - حجت الاسلام خوبانی گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در تبیین و ترویج آراء و اندیشه های امام راحل بدون نگاه جناحی و جریانی به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، تحریف امام خمینی(ره) را هشداری جدی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که، شناخت اصول  امام راحل یکی از راه های مهم جلوگیری از تحریف شخصیت ایشان است، گفت: نباید هر کسی به استناد از یک حرف یا یک جمله تصویری از امام راحل بسازد که این مسأله مصداق بارز تحریف است.

وی با بیان این که متأسفانه تصویری که برخی جریان ها از اصول و شخصیت امام راحل به جامعه اصلی می دهند با شاکله کلی رفتار و عمل امام راحل سازگاری ندارد، افزود: نباید با برخورد جناحی و گروهی، شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مورد تحریف قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه گروه ها و جریان های سیاسی به تناسب منافع و اهداف خود امام راحل را آن گونه که خودشان می پسندند در جامعه معرفی می کنند، تصریح کرد: باید آراء و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون تحریف و آن طور که هست در جامعه نشر داده شود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که تحریف کنندگان شخصیت امام راحل چندین دسته هستند که نخستین گروه آنها به طور حتم دشمنان و معاندان این انقلاب و نظام الهی هستند که در پی انتقام و تخریب چهره نورانی بنیانگذار کبیر انقلاب را دارد، بیان داشت: برخی گروه ها و جریان ها نیز از روی نادانی تلاش می کنند چهره و شخصیت واقعی امام راحل را به گونه ای دیگر که مورد پسند جامعه و یا جریان خاصی باشد معرفی کنند که اینها دومین گروه از تحریف کنندگان هستند که نحو دیگری در حال تحریف امام هستند.

وی با بیان این که گروه دیگر افرادی هستند که امام راحل را ابزاری را برای تحقق اهداف و مقاصد خود می دانند، گفت: این عده کاسبانی هستند که تنها به منافع حزبی و گروهی خود می اندیشند و برای رسیدن به آن حتی حاضر هستند شخصیت واقعی امام راحل را به گونه دیگری که خودشان می پسندند در جامعه جلوه دهند.

شناخت اصول و مبانی فکری امام راحل راه مقابله با خطر تحریف 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند رفتار و گفتار امام خمینی(ره) که برای نسل های بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود، زیان بزرگی به وجود خواهد آمد، ادامه داد: به همین دلیل شناخت صحیح و عمیق مبانی فکری، آراء و اندیشه های امام راحل یکی از بهترین راه های مقابله با خطر تحریف شخصیت ایشان است.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید بر شناخت اصول مورد تأکید امام راحل، تصریح کرد: باید توجه کنیم که سیره و عمل باید با عمل امام خمینی(ره) باشد، اما متأسفانه برخی جریان های فرصت طلب و کاسب کار در مواقع خاص از برخی سخنان امام راحل برای تحقق منافع حزبی و گروهی خود سوء استفاده می کنند که این همان تحریف آشکار امام راحل است.

وی، شناخت اسلام ناب از اسلام آمریکایی، بی اعتمادی به قدرت های استکباری، حمایت از محرومان و مخالفت ببا اشرافی گری، شیطان بزرگ دانستن آمریکا، رد سلطه پذیری و استقلال کشور و تأکید بر وحدت ملی را از جمله اصول مهم امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: باید این اصول مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در جامعه نشر داده شود تا از خطر تحریف شخصیت امام راحل جلوگیری شود.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که امام خمینی(ره)، آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود در برابر زیاده خواهی و زورگویی های این رژیم جنایت کار ایستادند، تصریح کرد: متأسفانه برخی جریان ها تلاش می کنند این اصول قطعی امام راحل را به گونه دیگری که همسو با منافع خودشان هست جلوه دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برخی مراکز مهم حوزوی و فرهنگی در تبیین صحیح اصول و اندیشه های امام خمینی(ره) در جامعه اشاره کرد و گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در تبیین و ترویج آراء و اندیشه های امام راحل باید بدون هیچ نگاه جناحی و جریانی به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام خوبانی، برخورد جناحی و جریانی با اندیشه ها و اصول قطعی امام خمینی(ره) را خیانت بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: تفسیر این اندیشه های ناب نباید آمیخته با نگاه حزبی و جناحی صورت گیرد بلکه باید بدون هیچ کاستی برای جامعه تبیین و ترویج شود.

وی با بیان این که افراد و جریان هایی که دست به تحریف شخصیت امام راحل می زنند به طور حتم منافع حزبی و گروهی خود را در خطر می بینند، خاطرنشان کرد: انتخاب گزینشی رهنمودهای ارزشمند امام خمینی(ره) به هیچ عنوان با اصول و اندیشه های آن شخصیت بزرگ سازگاری ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کسانی که وظیفه تبیین و نشر آثار و اندیشه های امام خمینی(ره) را بر عهده دارند نباید از اصول ایشان فاصله بگیرند، ادامه داد: هر نهاد و مؤسسه ای که وظیفه نشر آثار و اندیشه های امام راحل را بر عهده دارد باید بدون هیچ نگاه حزبی و گروهی در تبیین و ترویج اصول و اندیشه های امام خمینی(ره) اقدام کند./950/

ارسال نظرات