۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۶۷۴۹۸۸
حجت الاسلام قلی پور:

شجاعت و روحیه انقلابی، لازمه کار جهادی است

شجاعت و روحیه انقلابی، لازمه کار جهادی است
مازندران - امام جمعه بابلسر گفت: اگر کشور با وجود مشکلات و دشمنی ها، توانسته به چنین جایگاه با عزتی در دنیا دست پیدا کند به دلیل شجاعت، روحیه انقلابی و بصیرت ملت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در مراسم معارفه رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ماه رجب این ماه را فرصت بسیار خوبی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال دانست.

وی با بیان این که نباید از ماه رجب و فضیلت های آن غفلت کنیم، افزود: در این ماه با فضیلت درهای رحمت الهی به روی بندگان باز و فرصتی برای حصول الی الله است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که باید از فرصت معنوی ماه رجب برای تزکیه نفس و اصلاح درون بهره گیریم، خاطرنشان کرد: باید از این ماه برای کسب آمادگی لازم برای ورود به ماه میهمانی حضرت حق استفاده کنیم.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در آن بیانیه مهم بیش از چهل بار کلمه جوان را به کار بردند و این نشان دهنده اهمیت جایگاه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه همچنین به اهمیت کار تبلیغ در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ دین مهم ترین رسالت پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بوده است، تصریح کرد: این رسالت مهم در دوران غیبت بر عهده روحانیت و علما قرار داده شده که تلاش ها و مجاهدت های عالمان بزرگ دینی این وظیفه و رسالت مهم تاکنون به نحو مطلوب انجام شده است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که اگر مردم با کتاب خدا و این معجزه بزرگ الهی به خوبی آشنا شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه رفع خواهد شد، ادامه داد: بسیاری از مسائلی که امروز در عرصه فرهنگ عمومی با آن مواجه هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم الهی است.

ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه، فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی است

امام جمعه بابلسر، ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه را در فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود به طور حتم شاهد رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کار تبلیغ دین علاوه بر اهمیت و جایگاه والایی که نزد دین مبین اسلام دارد با سختی ها و مشکلات بسیاری نیز مواجه است، گفت: کسانی که در این عرصه خطیر گام بر می دارند باید مشکلات آن را نیز به جان بخرند.

وی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ با خلوص نیت و شهامت در جهت عمل به رسالت خطیر تبلیغ تلاش کرد، ادامه داد: این تلاش ها و مجاهدت های خالصانه علیرغم همه حرف ها و طعنه های برخی افراد جامعه با قدرت ادامه دارد.

حجت الاسلام قلی پور، شجاعت و روحیه انقلابی را لازمه کار جهادی دانست و تصریح کرد: اگر کشور در طول 42 سال اخیر علیرغم همه مشکلات و دشمنی ها، امروز توانست به چنین جایگاه با عزتی در دنیا دست پیدا کند به دلیل شجاعت، روحیه انقلابی و بصیرت این ملت بوده است.

امام جمعه بابلسر در ادامه سخنان خود با اشاره شرایط گردشگری این شهرستان، بهره مندی از ظرفیت بالای نهادهای مردمی، هیأت های مذهبی، مبلغان دینی، مراکز قرآنی و بانوان مبلغ را با هدف مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی و همچنین تلاش در جهت نشر و گسترش معارف دینی در جامعه ضروری دانست.

وی با بیان این که نهادهای دینی و فرهنگی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که به مسافران و گردشگران حاضر در شهر سوغات فرهنگی بدهند، افزود: باید آسیب ها و مشکلات فرهنگی ناشی از حضور گردشگر با گسترش برنامه های دینی و فرهنگی خنثی شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی در جامعه است، گفت: باید تلاش کنیم شیرینی و حلاوت معارف دینی و اسلامی را به مردم بچشانیم چرا که اگر مردم زیبایی کلام ائمه معصومین(ع) را بدانند خودشان از مفاهیم دینی پیروزی می کنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات